V.I.N. Honda a další.

Odpovědět
Alois
Příspěvky: 1872
Registrován: 23 dub 2011, 00:08
Bydliště: OSTRAVA!!!

V.I.N. Honda a další.

Příspěvek od Alois »

Díky vstřícnému postoji p. Železníka poskytuji zde materiály k VIN.

V přílohách jsou tabulky, které umožňují dekódovat VIN (identifikační číslo vozidla). Třeba to někomu pomůže k zjištění typu, původu, r.v. atd.

Osmé číslo nebo písmeno od konce je rok výroby. Ostatní viz obr.
Přílohy
Scan2015-06-02 (4).pdf
Základní konstrukce VINu.
(659.48 KiB) Staženo 335 x
Scan2015-06-02 (5).pdf
Specifikace roku výroby - osmá od konce
(448.95 KiB) Staženo 303 x
Alois
Příspěvky: 1872
Registrován: 23 dub 2011, 00:08
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: V.I.N. Honda

Příspěvek od Alois »

Další informace k VIN, tentokrát od Yamahy a upřesňující:

VIN (Vehicle identification number – Identifikační číslo vozidla) je mezinárodně jednoznačný identifikátor motorových vozidel, zpravidla vyražený na štítku trvale připevněném ke karoserii vozu nebo vyražený do karosérie samotné. Ražení VIN se obvykle provádí předformovanými raznicemi až po lakování karosérie, umístěno bývá většinou na obtížně dostupné a záměnné části nosného skeletu, u modernějších vozů je často vyraženo na několika místech, kromě základního umístění také v průhledu stínícího lemu předního okna i na dalších, nezveřejňovaných místech. Číslo je tvořeno 17 písmeny a číslicemi, jeho formát je od roku 1983 určen normou (ISO 3779:1983). V Severní Americe je přidělování čísel oproti normě ještě upřesněno, takže tam VIN nese dodatečné informace.

Podrobnosti viz http://cs.wikipedia.org/wiki/Identifika ... lo_vozidla ).


Standard 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
ISO 3779 Kód výrobce Popisný kód vozidla Jedinečné číslo
USA... Kód výrobce Popisný kód vozidla Kontrolní číslice Modelový rok Továrna Jedinečné číslo
V kódu se používají číslice a znaky anglické abecedy kromě písmen I, O a Q, u kterých by hrozila záměna s číslicemi 0 a 1.


Takže lze předpokládat, že ISO bude platit pro všechna vozidla. Dle mého názoru pokud bude mít VIN 17 znaků, jedná se o ISO a je vše v cajku.

Teď už může každý, kdo kupuje vozidlo zkontrolovat, zda se jedná o deklarovaný typ, model, výrobu atd. A nyní citát jednoho zkušeného člověka:

Víte, dlouhá léta jsem dělal s autama. A co se tam dělo za podvody byla hrůza. Ale u motorek, je to ještě horší.


Dávejte si pozor na podvodníky. My už jednomu naletěli.
Alois
Příspěvky: 1872
Registrován: 23 dub 2011, 00:08
Bydliště: OSTRAVA!!!

VIN a rok výroby vs. model

Příspěvek od Alois »

TISKOVÉ ZPRÁVY http://www.cebia.cz
Dvě třetiny lidí mylně hledají ve VIN kódu rok výroby vozidla | 25. 08. 2016

Podle výsledku průzkumu společnosti Cebia mezi českými motoristy se více než 66 procent z nich mylně domnívá, že ve VIN kódu vozidla je zakódovaný rok výroby vozidla.
Ve skutečnosti je v něm obsažen modelový rok, který určuje jen provedení vozidla pro určené prodejní období, a to pouze u některých výrobců. Tento rok prakticky nevypovídá nic o skutečném datu výroby, které je potřeba si nechat vždy prověřit.

Podobných mýtů a omylů ohledně ojetých vozidel a jejich nákupu panuje mezi motoristy celá řada.

„Vozidla konkrétního modelového roku se vyrábějí obvykle od poloviny předchozího roku a minimálně ještě následující kalendářní rok, než přijde na trh nové modelové provedení. Tedy již nyní se vyrábějí vozy s modelovým rokem 2017 a budou se vyrábět zhruba do poloviny roku 2017,“ vysvětluje Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia.

Je důležité vědět, že kód modelového roku ve VIN má pouze cca 65 % vozidel a u mnoha výrobců jej ve VIN nenajdete. Například u výrobců, jako je Mercedes, BMW, Renault, Dacia, Fiat ad., modelový rok ve VIN není.

K VIN se váží následující časové údaje, které jsou mnohdy mylně prezentovány a vzájemně zaměňovány:

Datum výroby vozidla – jedná se o datum, kdy bylo vozidlo skutečně vyrobeno, tedy kdy sjelo z výrobní linky.
Modelový rok – zhruba u dvou třetin vozidel se nachází ve VIN, ale pozor, to neznamená, že v tomto roce bylo vozidlo skutečně vyrobeno.
Datum uvedení do provozu (v technickém průkazu je uvedeno jako datum první registrace) – jedná se o datum, kdy vozidlo bylo poprvé zaregistrováno.
„V praxi se setkáváme i se situacemi, kde skutečné datum výroby vozidla je například
10. 6. 2013, modelový rok je 2014 a datum uvedení do provozu je 23. 1. 2015. Přičemž první dva údaje často nejsou při prodeji raději uváděny, protože auto by vypadalo starší. Právě z tohoto důvodu je dobré nechat si prověřit skutečné datum výroby vozidla, protože to je rozhodující pro určení stáří vozidla,“ dodává Martin Pajer.

Dalším častým mýtem je domněnka, že záznamy o najetých kilometrech se vyčtou z různých dalších jednotek ve vozidle. Toto však platí jen v případě, že auto je stočené amatérsky a podvodník stočí jen jednu řídicí jednotku, která je napojena na ukazatel ujeté vzdálenosti na palubní desce. Podvodník-profesionál zfalšuje záznamy ve všech jednotkách, které případně kilometry zaznamenávají, a skutečný kilometrový nájezd nelze pak v samotném autě nikde vystopovat. Jediným řešením je zjistit si historii vozidla, tedy jak se vyvíjel stav tachometru v čase a tím odhalíte jeho případné stočení.

V posledních letech roste zájem českých motoristů o dovážené ojetiny, především ty z Německa. Jedním z důvodů je domněnka, že vozy z Německa jsou kvalitnější a nejsou stočené. Přitom skutečnost je taková, že podle německého automobilového klubu ADAC

je v Německu je stočena zhruba 1/3 vozidel a především se stáčejí vozy, které se z Německa vyvážejí. Navíc auta původem z jiných evropských zemí se často před dovozem do ČR krátce zaregistrují v SRN, kde dostanou německý technický průkaz a registrační značky a v ČR jsou pak zaregistrována jako dovoz ze SRN.



Cebia, spol. s r.o., je leader na trhu v prověřování původu a historie vozidel. Společnost dlouhodobě pomáhá motoristům s bezpečným nákupem ojetých vozidel. Cebia nabízí vedle komplexní služby AUTOTRACER, která je dostupná on-line na http://www.zkontrolujsiauto.cz, řadu dalších služeb pro prověřování původu a originality vozidel.

Cebia zajišťuje různé formy zabezpečení vozidel, mj. bezpečnostní značení oken OCIS a satelitní systémy Cebia SAT a UNIQA SafeLine. Společnost je výhradním představitelem Systému OCIS (Open Car Information System) v ČR a SR. Systém OCIS používají partneři Cebia po celém světě jako nástroj pro evidenci a výměnu dat o vozidlech.

Od roku 2009 je společnost Cebia držitelem certifikátu jakosti dle normy ISO 9001:2008.

Sledujte nás na Facebooku



Kontakt pro média:

Jan Dryák - Marketing a PR manažer

jan.dryak@cebia.cz

Tel.: +420 602 477 831
Odpovědět