Praktické zkoušky A, A1, A2 a AM už jenom pro zdatné.

Odpovědět
Martin
Příspěvky: 46
Registrován: 30 kvě 2013, 18:25

Praktické zkoušky A, A1, A2 a AM už jenom pro zdatné.

Příspěvek od Martin »

Tak jsem se rozhodl dát sem nějaké informace o nových praktických zkouškách.
Nemyslete,že kdo už řidičák má, může být v klidu :D .V případě,že někomu bude odebrán ŘP. za body nebo za alkohol bude povinen tuhle zkoušku absolvovat :lol: :lol:

Tak pokud ještě nemáte řidičské oprávnění skupiny A, A1, A2 nebo AM a teprve se chystáte do autoškoly, čeká vás náročnější výcvik než byl v osnovách doposud. S prvním listopadem totiž vstoupila v platnost novela zákona o získávání a zdokonalování odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel. A zásadní změny se týkají právě praktických zkoušek z jízdy na motocyklu.
Informace o novelizaci vyhlášky č. 167/2002 Sb. Vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. listopadu 2015.

Nově bude muset každý motorkář nejdřív prokázat, jak zvládl 12 pevně stanovených testů na cvičišti.

Zvláštní jízdní úkony pro první část zkoušky z praktické jízdy
motocyklů zařazených do skupin vozidel AM, A1, A2 a A

K § 19 odst. 1 písm. b) bodu 1.

1.1 Sejmutí motocyklu ze středového stojanu a jeho vedení vpřed bez použití motoru se zatočením doleva, následně vzad se zaparkováním do omezeného prostoru a postavení motocyklu na středový stojan. Sejmutí motocyklu ze středového stojanu a jeho vyvedení z omezeného prostoru vpravo. V případě, že je motocykl vyroben pouze s podpěrným stojanem, použije se podpěrný stojan.

Obrázek


K § 19 odst. 1 písm. b) bodu 2.

2.1 Provedení jízdy při nízké rychlosti – následování zkušebního komisaře rychlostí chůze cca 4 km.h-1 v přímém směru (délka dráhy cca 12 m)

Obrázek


2.2 Bezpečné otočení o 180° projetím zatáčky tvaru „U“ rychlostí cca 4 km.h-1.

Obrázek


2.3 Slalom při rychlosti chůze cca 4 km.h-1.

Obrázek


2.4 Jízda po dráze ve tvaru „8“ při rychlosti chůze cca 4 km.h-1.

Obrázek


2.5 Opakované rozjetí se s jednou nohou na stupačce a přesunutí druhé nohy na stupačku a zastavení s následnou oporou jednou nebo oběma nohama pro udržení stability motocyklu.

Obrázek


2.6 Dráha pro úkony v pomalé rychlosti.

Obrázek


K § 19 odst. 1 písm. B) bodu 3.

3.1 provedení jízdy ve vyšších rychlostech, slalom v rychlosti 40 km.h-


Obrázek


3.2 Vyhýbání se překážce při počáteční rychlosti nejméně 50 km.h-1 (u skupiny AM při rychlosti 45 km.h-1).

Obrázek


K § 19 odst. 1 písm. b) bodu 4.

4.1 Brzdění na přesnost ve stanoveném úseku z rychlosti nejméně 50 km.h-1 (u skupiny AM z rychlosti 45 km.h-1).

Obrázek


4.2 Nouzové brzdění na stanovenou vzdálenost z rychlosti nejméně 50 km.h-1 (u skupiny AM z rychlosti 45 km.h-1).

Obrázek


4.3 Dráha pro úkony při vyšší rychlosti.

Obrázek

A tady jak to vypadá v reálu….
https://www.youtube.com/watch?v=GnOCCkMqcv0

Dále samozřejmě zkouška pokračuje jízdou po městě, kde se komisař se žákem domlouvá přes vysílačku a při zkoušce už nedělá spolujezdce. Veze se v druhém vozidle. :lol: :lol:
Alois
Příspěvky: 1873
Registrován: 23 dub 2011, 00:08
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: Praktické zkoušky A, A1, A2 a AM už jenom pro zdatné.

Příspěvek od Alois »

No teda vážení, já zírám! Bezva článek. Dokonale jsem si to prostudoval a hlavně mě zajímal názor Míry Lisého, který přece jen s lidma pracuje a učí jezdit lidi s řidičákem i holky. Myslím si, že i komisaři resp. instruktoři budou mít problém to adeptům ukázat, jak to mají dělat.

A jak už bylo řečeno, bude záležet na velikosti motorky, která je k dispozici v AŠ. Nevím, jestli bych to na Dragstaru zvládl, ale na Golďasu asi to účko a chození vedle jsem nezkoušel a myslím, že to ani moc nepůjde. Postavit na hlavní stojan golďase je jen pro znalé. Tímto mířím do řad "odborníků" z ministerstva dopravy, kteří asi zapomněli definovat parametry motorky, na které bude výcvik a zkouška prováděna. A měli by si video s Mírou prohlédnout, ať vědí, co zas kravinu vymysleli.

Na druhou stranu je možné, že to přinese nějaký, byť možná jen malý efekt u začátečníků, kteří dostanou od fotra k narozkám výkonou motorku a pak ohrožují nejen sebe, ale i ostatní. Těžko říct. Můj názor je, že zkouška je příliš náročná a lidé menší postavy či holky nemají šanci to zvládnout. Ale k tomu by se mohl vyjádřit Martin, jak to vidí z pohledu učitele AŠ.

A ještě mám dotaz. Kdo nese zodpovědnost v AŠ za nehodu či případné zranění adepta v průběhu výuky?
Marta
Příspěvky: 235
Registrován: 01 úno 2012, 19:01

Re: Praktické zkoušky A, A1, A2 a AM už jenom pro zdatné.

Příspěvek od Marta »

Ahoj bando....
Martin je můj kamarád a hlavně můj učitel motoškoly. Klukovi jsem vyšla od nadřízené jednotky a pak se musel chlapec snažit. Pár hodin a měl v tandemu ženskou, která v životě neseděla na motorce, nic o ní nevěděla, hledala kardan na motce s řetazem a vůbec...musel ze mě zešedivět. Tudíž já jsem přesně ten člověk, který vám může naprosto přesně říct k tomuto tématu adekvátní odpověd´začátečníka a to naprostého. To co jsem si zaplatila za autoškolu na motce je naprosto nedostačující a mrzí mě, že musím napsat, že je to k úplnému ho....nu. Testy jsem měla jako první a na plný počet bodů a taky hned volala Martinovi- ale to se dá naučit levou zadní. Nelze naučit tomu všemu u jízd za ty peníze , které platíme a v tom čase a hlavně...to , co poslal Martin...tak přesně toto jsem tam potřebovala mít. Pak bych neměla ty nervy při sednutí na motku do provozu. Martin je parádní učitel a umí vysvětlit i blbovi tak, aby to uměl, ale v té dřívější motoškole chybělo přesně toto nejdůležitější...slalom, brždění, práce s motkou na místě....přenášení váhy ...takže závěr mého komentáře je tento. Přesně tato věc měla přijít už před lety, kdy já dělala motokurz a pak bych mohla na tu silnici vyjet sama. Tak je šedivý Alois a právem...Martina jsem dnes potkala a hovořili jsme na toto téma. Souhlasil a též správně řekl, že pak nás motoškola výjde na 15 a více tisíc.. jo, ale budeme si více jisti. Každý nemá partnera, kterému slezou vlasy z toho, že vlastně komlet učí toho, který by to měl umět po motoškole. Takže já mám palec nahoru nad touto akcí....a stále se učím. Těším se na jaro...až zas budem v sedle. Pa Marta
Martin
Příspěvky: 46
Registrován: 30 kvě 2013, 18:25

Re: Praktické zkoušky A, A1, A2 a AM už jenom pro zdatné.

Příspěvek od Martin »

Je pravda, že s Martou jsme si to v autoškole užili, protože ta už zdravila motorkáře na trenažéru. :D
Ale byla jedna z mála zodpovědných, která si sama dokoupila hodiny. Závěrečnou zkoušku absolvovala na poprvé .

Tak něco se pokusím dopsat o zkouškách

Velikost motorky na které je prováděn výcvik je přímo určena v příloze č. 2 zákona č. 247/2000 Sb.

Výňatek ze zákona
Druhy výcvikových vozidel pro výuku, výcvik a zkoušku z odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel a technické požadavky na výcviková vozidla

Praktický výcvik v řízení vozidla a zkouška z praktické jízdy se provádí na vozidle zařazeném do příslušné skupiny vozidel, pokud není dále stanoveno jinak, a to

a) pro skupinu AM na mopedu s objemem spalovacího motoru nepřevyšujícím 50 cm3 a s konstrukční rychlostí nepřevyšující 45 km.h-1 nebo na motocyklu s objemem spalovacího motoru nepřevyšujícím 125 cm3, přičemž rychlost jízdy při výcviku v řízení a praktické jízdy při zkoušce praktické jízdy nesmí převyšovat 45 km.h-1; na mopedu s více než 2 koly lze provádět nejvýše 4 hodiny výcviku,

b) pro skupinu A1 na motocyklu bez postranního vozíku o výkonu nejvýše 11 kW, jehož konstrukční rychlost je nejméně 90 km.h-1, s poměrem výkonu a hmotnosti nejvýše 0,1 kW/kg a jedná-li se o motocykl se spalovacím motorem, s objemem válců nejméně 115 cm3; u elektrického motoru dále s poměrem výkonu a hmotnosti nejméně 0,08 kW/kg,

c) pro skupinu A2 na motocyklu bez postranního vozíku o výkonu nejméně 20 kW, ale nejvýše 35 kW, s poměrem výkonu a hmotnosti nejvýše 0,2 kW/kg a jedná-li se o motocykl se spalovacím motorem, s objemem válců nejméně 395 cm3; u elektrického motoru dále s poměrem výkonu a hmotnosti nejméně 0,15 kW/kg,

d) pro skupinu A na motocyklu bez postranního vozíku o výkonu nejméně 50 kW a o hmotnosti v nenaloženém stavu nejméně 175 kg, s objemem válců nejméně 595 cm3 u spalovacího motoru a s poměrem výkonu a hmotnosti nejméně 0,25 kW/kg u elektrického motoru,

Přechodná ustanovení

Do 31. prosince 2018 lze při výuce a výcviku k získání řidičského oprávnění a při zkoušce z odborné způsobilosti k řízení vozidel skupiny A použít výcvikové vozidlo o výkonu nejméně 40 kW. Do 31. prosince 2018 lze při výuce a výcviku k získání řidičského oprávnění a při zkoušce z odborné způsobilosti k řízení vozidel skupiny A použít rovněž výcvikové vozidlo, které nesplňuje požadavek na minimální hmotnost v nenaloženém stavu podle přílohy č. 2 k zákonu č. 247/2000 Sb., ve znění účinném ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona.


Další věc je, zda bude navýšená cena autoškoly? Dovedu si představit, kolikrát bude motorka na zemi. Pojištění? Odpovíte si určitě sami. Kolik stoji havarijní pojištění pro vás? Kolik potom asi stoji pro autoškolu, kde je vždy spoluúčast. Při 3 motorkách, pro každou skupinu a cenu si už udělejte za pojištění sami…A pro představu, těch žáků na motorku je méně a méně. Potom to bude pouze na konkrétní autoškole, za jakou cenu se to ještě vyplatí. Protože co si budeme povídat, v první řadě jde přece o peníze...i když někdy bohužel. Ale určitě to nebude dělat žádná autoškola tak, aby na tom prodělávala.

Zda to přinese tolik očekávaný efekt a autoškoly už budou opouštět o mnohem více zdokonalení řidiči a ubude „nehod“ motorkářů to ukáže zase jenom čas. Určitě to má spoustu pozitivního, spoustu užitečných věcí, ale pouze na úkor zase něčeho. A to je stále 13 vyučovacích lekcí..9 hod. čistého času. To se dá najednou prospat. Je to strašně málo a čemu se věnovat víc. Některé pasáže jsou pro začátečníky opravdu náročné.
Těžko si představit člověka, který nikdy v životě neseděl na motorce a přitom nemusí jít vždy pouze o drobnou dívčinu, která během 13 lekcí po 45 min má zvládnout tuhle praktickou zkoušku. A kde je ještě nácvik a procvičování jízdy ve městě atd. A to vše za 13 lekcí. Na druhou stranu odpadne spoustu žáků, protože nebudou mít v sobě tu zdravou důvěru.
Ale jak jsem psal. Ještě je spousta otázek a bude spousta odpovědí. První výcvikový rok nám ukáže co bylo špatně a co ne.

A na závěr kousek článku z internetu:
Zbývá jen doufat, že po diskuzi s autoškolami ministerstvo některé úpravy udělá ještě před jarní zkouškovou sezónou. Chybí zkouškové plochy a pojišťovny zatím nechtějí plnit škodu na uzavřené ploše atd…

Co jsem věděl, to jsem napsal. :D :D
rosta
Příspěvky: 105
Registrován: 13 srp 2011, 16:50

Re: Praktické zkoušky A, A1, A2 a AM už jenom pro zdatné.

Příspěvek od rosta »

Zdravím Miro. To vypadá dobře. To by jsme si mohli připravit na mošnovském letišti.Někteří už tam jezdili. Je to vlastně v Albrechtičkách. Já už tam byl několikrát. Aspoň si člověk ověří jak na tom ještě je.Do budoucna to bude čím dál těžší. Jinak přeji pěkný den Rosťa
Alois
Příspěvky: 1873
Registrován: 23 dub 2011, 00:08
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: Praktické zkoušky A, A1, A2 a AM už jenom pro zdatné.

Příspěvek od Alois »

Martin si pěkně mákl a vidím, že příspěvek má dobrý ohlas.

Hledal jsem nějaké statistiky ohledně motorkářů a nehod, našel jsem odkaz na Českém statistickém úřadě viz:
https://www.czso.cz/csu/czso/cri/doprav ... aftkq5jeot

Na tomto odkazu si můžete vybrat různé statistiky, ale motorky jsou 7. Postavení zvláště zranitelných účastníků silničního provozu. Lze stáhnout buď Word nebo pdfko. Ale musím konstatovat, že Čsú má ty statistiky strašně nelogicky udělané a spousta chyb nebo to možná nechápu.

Dobrá je tabulka č. 3, třetí řádek má být znaménko naopak >50 ccm. Oproti autonehodám je nehod na motorkách výrazně méně, ale zhruba stejně jako kolařů či chodců, kterých je podstatně více - graf 48. Grafy 52 a 53 je nutné dobře pročíst, ale dle mého názoru jsou metodicky zpracovány blbě.

Ptal jsem se na statistiku, kde bychom zjistili počet nehod zaviněných jen motorkáři a počet nehod motorkářů nezaviněných motorkáři, ale kde byli zraněni. Toto by byly důležité údaje, poněvadž se mi zdá, že se vše háže na motorkáře, ale příčina je spíše v řidičích aut apod. ČSú takové údaje nemá a doporučili mi Ministerstvo vnitra či PČR.


Našel jsem dopravní info: http://www.dopravniinfo.cz
Lze aktuálně zjistit, zdali nejsou nějaké nehody na trase.
rosta
Příspěvky: 105
Registrován: 13 srp 2011, 16:50

Re: Praktické zkoušky A, A1, A2 a AM už jenom pro zdatné.

Příspěvek od rosta »

rosta píše:Zdravím Martine... To vypadá dobře. To by jsme si mohli připravit na mošnovském letišti. Někteří už tam jezdili. Je to vlastně v Albrechtičkách. Já už tam byl několikrát. Aspoň si člověk ověří jak na tom ještě je. Do budoucna to bude čím dál těžší. Jinak přeji pěkný den, Rosťa.
kubinpavel
Příspěvky: 1
Registrován: 27 led 2016, 19:58

Re: Praktické zkoušky A, A1, A2 a AM už jenom pro zdatné.

Příspěvek od kubinpavel »

Přikládám zde dopis od Asociace zkušebních komisařů:

Hezký den přejeme,

na stránky Asociace:
http://www.zkusebnikomisari.cz/zakony-a ... a-zkousky/
http://www.zkusebnikomisari.cz/usmerneni-cinnosti/

vložena Informace:
Školicí středisko Centra služeb pro silniční dopravu v Pardubicích připravilo krátké komentované video k závěrečné zkoušce na AM, A1, A2 a A v jehož první části jsou postupně probírány veškeré jízdní úkony a kontrola vozidla před jízdou. Druhá část obsahuje celou zkoušku v jednom sledu.

Děkujeme a prezentujeme dále.
http://www.cspsd.cz/414-zkouska-z-prakticke-jizdy-moto


Za Asociaci...

Bc. Pavel Greiner
Alois
Příspěvky: 1873
Registrován: 23 dub 2011, 00:08
Bydliště: OSTRAVA!!!

STATISTIKA Z BESIPU

Příspěvek od Alois »

Na Motosalónu v Brně jsem kontaktoval Besip s dotazem, co dělají pro bezpečnost motorkářů? Odpověď byla příručka a že jsou na dopravních hřištích. Takže nic. Příručka naprosto k ničemu a na hřiště taky nejezdíme. Instituce, která by mohla udělat pro nás hodně, je téměř nečinná a nedělá nic.

Z příručky jsem vybral statistiky, které ani na Statistickém úřadě neměli. Jen pro info, za 56% nehod motorkářů jsme si mohli sami.
Ale 44% nehod způsobil někdo jiný motorkářům!!!

Smutné je, že 59% úmrtí si způsobili sami motorkáři. Kdo chce kam ...... Ale těch 41% resp. 44% je hrozivé a alarmující číslo a nic se s ním nedělá. Vlastně jo, zvýší se pokuty. Ale výchova ostatních řidičů, kteří do nás bourají, se nekoná.

Pan Ťok pojal bezpečnost na silnicích zvýšením pokut za porušení zákazových značek. Ale stav silnic, dopravní značení a vše, co s dopravou souvisí, to pan ministr řešit nějak nechce. Ani Besipu moc nepomáhá.





BESIPSTAT1.jpg
BESIPSTAT1.jpg (319.52 KiB) Zobrazeno 6016 x
Odpovědět