BOJ O KOLEJE

Zamčeno
Alois
Příspěvky: 1873
Registrován: 23 dub 2011, 00:08
Bydliště: OSTRAVA!!!

BOJ O KOLEJE

Příspěvek od Alois »

Musím se podělit o tuto zprávu.

E15 > ZPRÁVY > BYZNYS > DOPRAVA A LOGISTIKA > SOUD ZAKÁZAL LEO EXPRESSU POUŽÍVAT…
Soud zakázal Leo Expressu používat karty ČD
Konkurenční boj na železnici má za sebou první soudní rozhodnutí. Městský soud v Praze vydal na žádost Českých drah předběžné opatření, které zakazuje Leo Expressu poskytovat slevy na In-Karty ČD. Na první úspěch chtějí dráhy navázat řádnou žalobou, která bude podána do konce července.

28.5.2013 15:11 |
„Rozhodnutí soudu samozřejmě vítáme. Soud nám dal za pravdu, že konkurenční dopravce nesmí poskytovat slevy na naši In-kartu,“ uvedl mluvčí drah radek Joklík.
Leo Express začal nabízet třicetiprocentní slevu na kartu ČD počátkem března, cílil tím na nejvěrnější zákazníky drah. Ještě dnes je na stránkách Leo Expressu možnost nákupu jízdenky s In-kartou s dvacetiprocentní slevou. Soud opatřením připustil možnost, že Leo Express může jednat „v rozporu s dobrými mravy soutěže i zasahovat do ochranných známek navrhovatele“. Dráhy od počátku označovaly postup konkurence za nekalý. Definitivní verdikt by měl ale padnout až na základě podání žaloby.
Leo Express reagoval šalamounsky. Slevu bude nabízet všem držitelům karet, které obsahují mezinárodní slevy Rail Plus. Tedy i cizincům. „Tím ovšem nevyjadřujeme souhlas s argumentací o nějakém protiprávním jednání, připravujeme odvolání,“ řekl E15.cz majitel firmy Leoš Novotný. Pro dráhy není ovšem přijatelné ani řešení s Rail Plus, tahle sleva je totiž nahrána právě na In-Kartách, i když ne všech.
Spor je součástí tuhého konkurenčního boje, který dnes panuje na trati Praha – Ostrava. Vedle Českých drah a Leo Expressu tady jezdí ještě žlutý RegioJet.
Dopravci si přitom při svém agresivním marketingu nezůstávají nic dlužni. Minulý týden například rozdávaly České dráhy cestujícím na nádražích vouchery na slevy pro pendolino, kupony měly mimo jiné odlákat cestující od konkurence. Majitel RegioJetu Radim Jančura to označil za „prasárnu“.
Dráhy naopak připomněly Jančurovy nádražní letáky „Příště s námi“. Pendolinovou akci se snažil využít i Leo Express, když za zmíněné vouchery nabízel ve svém černo-zlatém vlaku dezert zdarma. K tomu přidal soutěž o 20 tisíc korun pro toho, kdo nasbírá nejvíce voucherů ČD. Dráhy proto pro konkurenta žádaly rovněž předběžný zákaz k užívání jejich názvů v reklamních akcích. V této části ale soud předběžné opatření odmítl vydat.


Měl jsem možnost použít všechny tři společnosti na cestě z OVy do Prahy. To jsou ČD, RegioJet a LEO. Všechny jsou dobré, ale nejvíce mě oslovil LEO EXPRES. Proč? Má fungl nové soupravy tak, jako je Pendolino, ale nikde se o tom nehovořilo, nedělala se za naše peníze obrovská reklama a nevěděli jsme o tom, jestli výroba měla několik let zpoždění a že ještě před zkušební jízdou musely být počítačové systémy předělány. A navíc, peníze na nákup LEA nešly z našich kapes. Zkrátka LEO odstartoval a jel. V Pendolinu jsem cestoval do Prahy tuším za 650Kč, LEO dokonce za 225 a v akci za 125Kč. Regio je taky příjemný vlak, ale dle mého názoru má LEO vyšší úroveň. Zkrátka ČD nám několik let ukazují, jak neumí hospodařit, jak jsou neschopní, jak je stát neustále dotuje a pořád má ČD málo. Dokud nebyla konkurence, snaha o zlepšení čehokoliv u ČD nebyla žádná. A přitom s dopravou na kolejích měly největší zkušenosti.

Proto vítám každou konkurenci, která přispěje ke zlepšení služeb pro nás, potenciální cestující. A LEOšovi držím palce. Třeba se brzy postará i o přepravu motorek do sousedních zemí. Byla by to nádhera, poslat motku vlakem do jižní Itálie, autem vézt věci a celou oblast pak procestovat na motorce a pak ji poslat vlakem zpět domů. Zatím je to sen.
jardaviro
Příspěvky: 30
Registrován: 06 říj 2011, 15:45
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: BOJ O KOLEJE

Příspěvek od jardaviro »

Tahle možnost existovala, ale pro malý zájem ji ČD zrušili. Nechci kecat,někde jsem četl, že snad dráhy Rakouska či Německa tento zpúsob dopravy stále nabízejí.
Alois
Příspěvky: 1873
Registrován: 23 dub 2011, 00:08
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: BOJ O KOLEJE

Příspěvek od Alois »

Nevím, jestli u ČD tento článek četli, ale zde je reakce:

Převzato z E15.cz
Autovlaky Českých drah táhnou. Letos už je využilo přes šest tisíc motoristů.
Služba autovlaky v portfoliu Českých drah je rentabilní a v nabídce i nadále zůstane. E15. cz to potvrdil mluvčí drah Radek Joklík. Nyní o letních dovolených mají autovlaky žně a jsou plně vytížené, přepravce je však provozuje denně celý rok na trasách Praha – Poprad a Praha – Košice. Službu nejvíce využívají rodiny s malými dětmi.

Každý den vypravujeme dva páry nočních spojů, mezi Prahou a Popradem a mezi Prahou a Košicemi. Další autovůz je na denním expresu Košičan, který jezdí z Prahy do Košic a zpět,“ říká Martina Katanská z oddělení produktů a kvality ČD. Zájem je především o noční spoje, na noční rychlík Šírava do Košic proto dopravce pravidelně pro nasazuje dva autovozy, což je kapacita pro 20 aut.Více na: http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... motoristu-


„Právě dnes se vrátil rychlík z Košic, autovlak využilo 19 vozů,“ okomentoval aktuální obsazenost mluvčí drah.

Růst o desetinu
Za první pololetí autovlak ČD využilo 6561 motoristů, meziročně tak přepravily dráhy o 672 vozidel více (+ 11 procent). Autovlakem míří na Slovensko většinou automobily, motorek bylo z celkového počtu 334.
„Nejvíce s námi jezdí rodiny s malými dětmi. Sezónnost o letních a zimních dovolených i svátcích se určitě projevuje, ale v mimo toto období je o autovlaky zájem. Proto jezdíme celoročně,“ zdůraznil Joklík.

Může služba konkurovat přepravě po vlastní ose? „Řidič automobilu do výšky 1,6 metru zaplatí za jednu cestu z Prahy do Košic i s lůžkovým příplatkem do třímístného kupé 72,40 eur, tedy podle aktuálního kurzu asi 1905 korun. Každý další spolucestující v autě pak 32 eur, tedy zhruba 842 korun,“ uvedla Katanská. Dítě do šesti let bez nároku na lůžko cestuje zdarma.
Podle propočtu E15.cz by motorista sám za cestu do Košic při spotřebě benzinu 7l/100 km zaplatil při aktuální ceně PHM necelých 1800 korun, souboj silnice versus vlak je pro jednoho tedy téměř vyrovnaný.

Couvat už se nemusí
České dráhy na letošní sezonu připravily i novinky. „Samotní řidiči určitě ocení, že při vykládce v cílové stanici už nemusejí z autovozů couvat. Další novou službou pak bude možnost nákupu jízdních dokladů přes náš eShop. Změnu chystáme na podzim,“ upřesnila vedoucí oddělení produktů a kvality ČD Jitka Kocyanová.

Na autovlak ČD nemůže jakékoliv vozidlo: „Přepravujeme osobní automobily do maximální výšky dva metry a maximální hmotnosti 2,5 tuny včetně nákladu. Pokud jde o motocykly nebo motocykly s postranním vozíkem, jejich maximální délka je 3,8 metru. Čtyřkolky z bezpečnostních důvodů nepřepravujeme.“

Dříve autovlaky ČD mířily i k moři do Splitu. „Službu jsme kvůli požadavkům zahraničních obchodních partnerů před šesti lety zrušili. Nebyla již rentabilní, obnovovat ji zatím nehodláme,“ řekl E15.cz Joklík.
Zamčeno