ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Odpovědět
Radek7777
Příspěvky: 219
Registrován: 16 črc 2016, 20:54

ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od Radek7777 »

Jsme sice motorkáři, ale určitě jsme všichni takoví "hybridní" řidiči, protože vlastníme i plechové čtyřkolky, takže níže uvedený problém se nás potencionálně týká také.
Začíná nám zima a "horliví" zájemci o koupi elektroauta mají dostatek času (vážně by měli) zavčas přemýšlet a uvažovat, zda ano či ne. A to nejen z pohledu výhodnosti a ekologie (kdy vlastně žádná neexistuje, protože zátěž elektroaut pro přírodu je stejná, ne-li vyšší než užíváním spalovacích motorů). :?:
Zvažovat ano či ne je třeba už jen pro to, co nám říkají výrobci elektrické energie, ona totiž asi nebude... :x ... a taky se může stát, že vám to "tankování" do baterek hezky znepříjemní a třeba i zarazí - viz článek. Je to delší, ale stojí to za to přečíst:

Výrobci elektřiny chtějí už tak problémový život s elektromobily učinit ještě tíživějším
25.9.2020 | Petr Miler - Autoforum.cz
Život s elektrickými auty umí být při jejich jakkoli náročnějším využití dosti nepříjemný, neboť zkrátka neexistuje možnost, jak jim rychle doplnit energii. Výrobci elektřiny mají jiný problém a požadují dosud nevídanou pravomoc.

Když se hovoří o limitech rozšíření elektrických aut, obvykle je skloňována jejich cena, hovoří se o kombinaci dojezdu a doby dobíjení či životnosti akumulátorů. To jsou relevantní připomínky, neboť elektrická auta srovnatelná s těmi konvenčními jsou přibližně o polovinu dražší, jejich teoretický dojezd je poloviční až třetinový, i pro jeho získání je třeba nechat stát auto na místě v řádu desetinásobků času potřebného pro naplnění jedné palivové nádrže a jejich nejdražší část, akumulátory, nevydrží obsloužit obvyklou životnost konvenčních aut. Nakonec, u nás činí průměrné stáří aut více než 15 let, záruka na baterky je obvykle osmiletá.

Výrobci se všechny tyto potíže pokoušejí vyřešit a i když pochybujeme o tom, že jsou v dohledné době jakkoli rozumně řešitelné, zvláště pak všechny naráz, na chvíli připusťme, že se to povede. Že za pár let budou elektrická auta levná jako ta se spalovacími motory, že jejich akumulátory budou mít kapacitu, která jim zajistí srovnatelný dojezd, že je půjde dobít během pár minut a jejich životnost bude 15 nebo 20 let. Pochopitelně to předpokládá i vybudování patřičné infrastruktury, což považujeme za součást problému s dojezdem a dobou dobíjení, ale budiž, i dobíjecích stanic lze postavit miliony.

I tak je tu ale ještě jeden problém - pro taková auta bude třeba nějak vyrobit elektrickou energii, která dnes neexistuje. A bude to opravdu spousta energie.

Už když značka Porsche zkraje roku otevřelo novou nejsilnější nabíjecí stanici v Evropě, upozorňovali jsme, jak sama o sobě připomíná nereálnost rozšíření elektroaut. Celková kapacita této stanice kapacita se pohybuje okolo 7 MW, kterou navíc spotřebuje dobíjení pouhých 18 aut naráz. A je třeba říci, že byť je to relativně rychlé dobíjení, pořád se bavíme o čase okolo 20 minut, během nějž „natankujete” ekvivalent asi 31 litrů paliva. Teď si představte, že byste měli doplnit obvyklých 50 až 60 litrů za cca 3 minuty, které dnes potřebujete u běžné čerpací stanice. To by vyžadovalo ještě asi 14krát vyšší kapacitu, a to se bavíme o dobíjení 18 aut současně. Nějakých 100 MW? To už je pořádná tepelná elektrárna. :(

Něco takového se nikdy v dohledné době nestane, protože akumulátory dobití takového množství energie za 3 minuty stěží dovolí. Už fakt, že ono relativně pomalé, 20minutové dobíjení asi 5400 ks Taycanů současně by spotřebovalo veškerou kapacitu celé jaderné elektrárny Temelín ukazuje, jak energeticky náročné by přepřáhnutí všech aut na elektrický pohon bylo. Jen v ČR je registrováno asi 5 milionů aut, v Evropské unii asi 300 milionů. Je to absurdní příklad, ale pro představu - na jejich současné dobíjení jen výše zmíněnou rychlostí by bylo třeba 60 000 Temelínů. Samozřejmě, všechna auta se nikdy nebudou dobíjet současně a řadě lidí bude stačit pomalejší dobíjení, i tak je zjevné, že pro pohánění takového množství automobilů se dnes elektřina nevyrábí a v dohledné době ani vyrábět nemůže.

Že obava z nedostatku elektřiny jako takové není nemístná, připomíná nejlépe krok výrobců elektrické energie ve Velké Británii. Ti si na tamním regulátorovi, Ofgemu, chtějí vymínit možnost vzdáleného přerušení dobíjení elektrických aut v domovech jejich majitelů, pakliže v síti nebude dostatek elektřiny, který by takové dobíjení mohl obsloužit. A něco takového požadují dnes, kdy v Británii ani v Evropě žádné podstatné množství elektrických aut nejezdí.

Výrobci ve svém návrhu konstatují, že „elektrické sítě ve Velké Británii nebyly dimenzovány tak, aby zvládly podstatnou dodatečnou poptávku, kterou některá zařízení spotřebitelů (jako elektrické automobily) představují”. Aby tento problém mohl být vyřešen, může být nezbytné „dovolit distributorům ovládat zařízení spotřebitelů (jako elektrických aut) napojených do infrastruktury.” Podle návrhu by navíc zákazníků nebyla poskytována žádná kompenzace, pokud by byli zásobováni takovým řešením infrastruktury, která něco takového dovolí. :?

Postoj výrobců asi není třeba činit srozumitelným - prostě ví, že dobíjení aut může síť přetížit a aby zamezili výpadkům v důležitějších oblastech, chtějí mít možnost dobíjení auta přerušit, kdy to bude třeba. To by ale znamenalo jen další zkomplikování už tak, přinejmenším potenciálně komplikovaného života s elektrickým autem.

Dnes si nesmíte dovolit nedat jej nabít při každé možné příležitosti, nezapomenout na to večer, nezapomenout zkontrolovat, že vše probíhá, jak má, protože když ráno přijdete k vozu a ten není dostatečně nabitý, neexistuje žádný rychlý způsob, jak jej dobít. S tímto opatřením se může stát, že vše uděláte správně a vůz nabitý stejně nebude, protože jeho dobíjení někdo zastaví. :shock:

Znovu se sluší zopakovat, že problémem nejsou elektrická auta sama, ale umělý tlak na jejich zavedení obhajovaný beztak nereálnými pozitivními dopady pro přírodu. Přirozený proces přechodu na ně, kdyby zkrátka byla pro část zákazníků zajímavější alternativou, by nic takového nemohl způsobit. Když ale někdo od zeleného stolu elektromobily prostě nařídí, může se stát nejen to, že zákazníci nebudou mít na jejich koupi a výrobce bude posílat ke dnu jejich výroba, ale i to, že pro ně prostě nebude proud. Protože nahradit veškerou současnou spotřebu paliv elektrickou energií není reálné a nikdo ani nepracuje na tom, aby to reálné bylo. Obavy výrobců a distributorů elektřiny budiž důkazem.

miri1
Příspěvky: 216
Registrován: 01 črc 2015, 22:27

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od miri1 »

Radek7777 - je vidět, že nedáš internetu vydechnout, nicméně jsem chtěl po přečtení níže uvedeného článku toto téma taky trochu rozmáznout - no nic byl jsi rychlejší. Jak už jsem říkal vícero lidem koncern VW nemá nic jiného v plánu než tuto nesmyslnou ideu tlačit hlava - nehlava. Ať si to tlačí do hlav lidem, kteří jezdí jen a pouze po městě a mezi místy vzdálenými do 100km a navíc jsou pořádně v "balíku" :shock: .
Zde je odkaz na uvedený článek: https://www.autoforum.cz/zajimavosti/sl ... lkswagenu/. ...... takže koncern VW by měl raději v klidu a pokoji sdělit světu, že kromě dobrého co vykonal je jeho momentální pomatení elektroauty labutí písní a že odchází do propadliště automobilových dějin a že o dvou písmenech VW už nic neuslyšíme - to by mně osobně udělal největší radost :D a to by bylo cool 8-)

Radek7777
Příspěvky: 219
Registrován: 16 črc 2016, 20:54

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od Radek7777 »

...a ještě pár slov/myšlemek o té naší světlé budoucnosti - elektromo(de)bilitě. Žeby konečně začalo některým svítat v hlavách?? Jenže... když on je ten byznys s penízky v kapsách tam příjemný. :( Závěr si vytvořte sami:

https://www.autoforum.cz/predstaveni/el ... yS2Xjq9Bgs

Alois
Příspěvky: 1624
Registrován: 23 dub 2011, 00:08
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od Alois »

Ty vaše příspěvky jsou hodně zajímavé a patří sem. Konečně nějaká fakta. V posledním článku je i odkaz na jiné články, nevím, co se děje, ale i kdyby zůstalo jen u úvah, tak je to absurdní. Viz SUV atd.

Divím se, že lidé čtou a nepřispějí ničím zajímavým. Zato na fejsbuku mají příspěvků plno - duchaplných mnohdy o ničem, pitomosti a kraviny. Občas něco zajímavého. Bohužel sledovanost příspěvků na FB zřejmě vyjadřuje vrchol spokojenosti možná i životní smysl velké skupiny lidí. Chudáci!

Zpět k článkům. Asi už jsem to někde psal, ale první videomagnetofony měly systém zápisu obrazu Betamax. Byl to vynikající systém, který umožňoval např. kopírování bez ztráty kvality. A přesto se rozšířil špatný systém VHS. Byl levnější a výrobci, aby rychle dodali zákazníkům videa, tak na něj přešli. Laikovi to bylo jedno, kvalita mu stačila a profíci používali betu a nadávali na VHS.

A tak je to i s elektromobily. Tlak na dodávku "ekologických" aut v šílenství po "ekologii" zamaskuje nastupující katastrofu v energetice. Ekologie není o čistotě prostředí, ale o penězích. A jak je vidět na motorkách, brzy si auto nebudeme moci vybrat, ale koupit to, co někdo - stupidní EU - koncernům nařídí. Všimli jste si, že PSA, Chevrolet a ... nevzpomenu si - před vánoci fúzovaly? A nekoncernová auta třeba za pár let nebudou.

Elektrocokoliv není bez následků na přírodu. Elektriku - jak se píše v článcích - je třeba vyrobit. Těžba uhlí má skončit do roku cca 2038, atomovky nejsou "IN" bo radiace, voda, vítr a slunce jen nárazově, plyn je také fosilní palivo a co dál? Změní se výhledy do budoucna? Přehodnotí se těžba fosilních paliv? Atomovek? Za vším jsou obrovské peníze a ty rozhodnou prostřednictví EU.

A já mám pořád v pamětí, že za mých mladých let, když jsem sedlal Pionýra, tak se elektromotory používaly výhradně k pohonu Darlingu, cirkulárky, pračky, ždímačky atd. Myslím, že by to tak mělo zůstat.

miri1
Příspěvky: 216
Registrován: 01 črc 2015, 22:27

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od miri1 »

Konečně někdo porovnal neporovnatelné - tj, elektroauta vs klasická auta se spalovacími motory různého provedení a vyhodnotil efektivitu daného pohonu. Není jistě náhoda, že to byl německý autoklub ADAC - čili tam, kde vlastně celé to ekologické vychvalování elektromobility začalo.
Odkaz na článek: https://www.autoforum.cz/predstaveni/ne ... .sznhp.box .
Úsudek si jistě udělá každý sám.

miri1
Příspěvky: 216
Registrován: 01 črc 2015, 22:27

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od miri1 »

..... a další německý zářez do problematiky elektromobility........:https://www.autojournal.cz/nasilna-podp ... .sznhp.box . Tentokrát se bije i do pomatených úředníků EU - a já jen dodávám jen tak dále !!!

Alois
Příspěvky: 1624
Registrován: 23 dub 2011, 00:08
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od Alois »

Čert nám byl tu unii dlužen. I když to zde nepatří, je na tomto modelu vidět, jak to funguje. A s elektroauty to možná bude taky tak.
https://www.youtube.com/watch?v=2JJtMhXlZxM

A přidám vodíkový pohon, což je vlastně taky elektromobil:
https://www.auto.cz/vodikovy-pohon-auto ... dik-121182

Radek7777
Příspěvky: 219
Registrován: 16 črc 2016, 20:54

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od Radek7777 »

Přidávám takovou malou perličku z Norska, které je elektromobilní velmocí....smát se nebo plakat?? :( :D

https://www.autoforum.cz/zajimavosti/sm ... i-k-hnuti/

miri1
Příspěvky: 216
Registrován: 01 črc 2015, 22:27

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od miri1 »

Tu poslední perličku nejde rozhodnout zda se smát či plakat, v první chvíli se člověk opravdu musí smát :D , ale pak se vloudí myšlenka o tom jestli někteří jsou vůbec schopni používat hlavu a to co je v ní jim asi nic neříká. Takže Norsko spěje k titulu bezhlavých bezmozků a to chce palec nahoru!!
No nic už tam mají tu Gretu, tak se jim to celkem šikne. U nás nic takového nehrozí jak je na obrázcích, protože kabely jsou měděné a na to jsou u nás specialisté ....... takže pokud by Norsko chtělo, tak rádi něco pošleme.

Radek7777
Příspěvky: 219
Registrován: 16 črc 2016, 20:54

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od Radek7777 »

Špinavé tajemství elektrických aut nemá řešení, detaily odhalují všechny reálné dopady.

Těžba vzácných kovů je záměrně přehlíženou bolestí ekologičnosti elektrických aut, která v tuto chvíli nemá řešení. Je nakonec jedno, jestli probíhá v Číně, Evropě nebo Jižní Americe, vždy přináší problémy, které silně zatěžují životní prostředí. Na prezentačních snímcích čínské skupiny Hanking je jeden z jejích tamních dolů.

https://www.autoforum.cz/zajimavosti/sp ... vQ05Y5Q2n4

China_Hanking_mining_ilu_Perex_503_0.jpg
China_Hanking_mining_ilu_Perex_503_0.jpg (161.86 KiB) Zobrazeno 297 x

miri1
Příspěvky: 216
Registrován: 01 črc 2015, 22:27

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od miri1 »

Je vidět, že někomu to pomalu dochází, že za chvíli nebude ty elektronesmysly kde nabíjet, protože když se připojí vícero "nabíječů elektroaut", tak bude docházet k odpojování nabíjení - viz:
https://www.autoforum.cz/predstaveni/na ... riant=null
Tak dávejte pozor ti, kteří o tom uvažujete, aby jste někdy v budoucnu nebyli překvapení, že není ráno nabito !! :D

Radek7777
Příspěvky: 219
Registrován: 16 črc 2016, 20:54

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od Radek7777 »

Chcete elektroauto zdarma?
Neříkejte, že byste to nebrali! Nene, fakt to není vtip, tak šup do Dojčlandu a berte, co nabízejí. :o :lol:

V Německu si můžete pořídit nová auta zdarma, nabídka se jen rozšiřuje
18.1.2021 | Petr Miler, Autoforum

Může to znít absurdně, může to znít jako podvod, nejde ale ani o jedno z toho. Pokud se smíříte s relativně malým limitem kilometrů a faktem, že budete vůz muset za dva roky vrátit, nezaplatíte přímo za něj skutečně nic.
Občas se na nás obracíte s jízlivým dotazem, zda výsledkem koronavirové krize nemá být nový socialistický ráj, ve kterém bude všechno všech a vláda bude rozhodovat o tom, komu zrovna dá peníze bez nutnosti vyvíjet jakoukoli aktivitu. Asi nikdo v žertu přemítající o takové budoucnosti nečeká, že na ni dojde, občas ale vývoj působí dojmem, že míříme skutečně tím směrem. A aktuální situace v Německu na poli prodeje nových aut tomu jen napomáhá.
Už loni jsme psali o tom, že u našich západních sousedů lze pořídit nové auto zdarma, leckdo ale mohl mít pocit, že jde jen o nějakou promo akci související s tehdy velmi špatným stavem trhu. O půl roku později si můžeme říci, že nikoli, dokonce je tomu právě naopak. Nabídek aut zdarma jen přibývá a v redakční schránce nám přistály další.
Pokud si nyní klepete na čelo, věřte, že to nejsme my, kdo se zbláznil. To Němci se rozhodli štědře, částkou až 9 tisíc euro (235 tisíc Kč) dotovat nákup elektrických aut a buď nedomysleli veškeré důsledky, nebo je jim to jedno. Na každý pád ceny elektrických aut jen klesají a protože nikde není psáno, kdo a jakým způsobem může dotaci dostat, stalo se, že ji získají i firmy poskytující auta na leasing, kterému se u nás říká operativní.
Pokud jste bystří, už jste si dali dvě a dvě dohromady. Oněch 235 tisíc dotace je tolik peněz, že snadno pokryje amortizaci levnějších elektromobilů i na několik let. Tak se stalo, že je čerstvě možné elektrický Renault Kangoo a znovu Renault Zoe pořídit tak, že si ho prostě vezmete, odjedete, za dva roky ho vrátíte a za samotné auto nezaplatíte vůbec nic.
V případě Kangoo stačí přijít, zaplatit nula, podepsat smlouvu na dva roky, najet maximálně 10 tisíc km za rok a během té doby platit měsíčně nula. Celkem tedy nula. Tato nabídka firmy TRI AG Automobile platí jen pro firmy, ale jako soukromá osoba lze do jednoho z 50 dealerství Renault König vyrazit pro Renault Zoe s úvodní platbou nula a měsíční platbou nula, akceptovat nájezd maximálně 14 tisíc km za dva roky a jedete. Tady je pravda třeba zaplatit skoro 1 000 euro za jakési poplatky za zpracování a přistavení, ale to je vše - platbu 26 tisíc Kč za nové auto na dva roky jistě lze snést.
Jistě, nejsou to ideální auta, limit kilometrů je malý, možnosti konfigurace nulové a elektřinu i pojištění si musíte platit sami. Ale co by člověk nechtěl, za takové peníze? Že tato auta reálně nejsou zdarma, že někdo jiný musí vydělat peníze, které musí zdanit a odvést je do státní rozpočtu, ze kterého je pak někomu jinému placeno jeho ježdění autem ve jménu honu za snížení průměrných emisí CO2, asi zájemce netrápí.
Zajímavé je, že ač nabídka automobilu zdarma zní jako velký magnet, Renault König zatím eviduje jen 300 takových smluv. Úspěch TRI AG Automobile se nám zatím nepodařilo zjistit. Dodejme, že takových nabídek jen přibývá a nejspíše bude přibývat - v minulosti byl zdarma k mání elektrický Smart, do budoucna lze očekávat něco podobného minimálně v případě Fiatu 500e. Ostatně ten už je dnes možné získat za platbu 99 eur měsíčně, což k nule nemá daleko.
Naposledy upravil(a) Radek7777 dne 21 led 2021, 09:37, celkem upraveno 1 x.

miri1
Příspěvky: 216
Registrován: 01 črc 2015, 22:27

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od miri1 »

Já si myslím, že všichni ti potentáti co pro toto lobují ví, že to je cesta do pekel, protože dopad na ekologii je mnohem horší než klasický spalovací motor. Pokud se bude prosazovat směr, že to zůstane jen jako třetí, event. druhé auto do rodiny pro jízdy po městě, tak to bude asi asi asi asi malinko schůdná cesta. .... a pokud bude cena téměř "0" jak uvedeno v článku předcházejícím - tak proč ne ? :(
Mnohem schůdnější bude tzv. vodíková cesta - když začalo před pár léty to elektrošílenství, tak jsem si říkal, že vodík bude palivo budoucnosti. Zatím sériově vyrábí auto na vodíkový pohon Toyota typ Mirai - dostupné v Německu, Velké Británii, Dánsku .... jenže u nás jsou pokud vím jen 2 čerpací stanice na vodík. Že to není mrtvá cesta dosvědčuje následující článek:
https://www.autosalon.tv/novinky/nova-a ... .sznhp.box

Radek7777
Příspěvky: 219
Registrován: 16 črc 2016, 20:54

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od Radek7777 »

Milane, naprostý souhlas, elektroauto je chorý výplod lobby určitých skupin v byznysu. Snad jen na to popojíždění pro chleba a mlíko do superhypermultiextramarketu, jinak totál nesmysl.
Vodík je podstatně lepší řešení, jen musíme chvíli počkat, až dořeší problémy s výrobou, skladováním..a taky s cenou. Pak si tenhle vozík, Hyperion XP-1, koupím:
23e2060989a4df07c18aff636525a0e0.hyperion-xp-1.jpg
...akorát mám obavy, že se mi tam kufr na dovolenou nebo vánoční stromek nevejde. :?: :( :D
...nebo si počkat na ten pohon se studenou jadernou fůzí ?? :arrow: :?: :shock:

Alois
Příspěvky: 1624
Registrován: 23 dub 2011, 00:08
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od Alois »

Moc zajímavé články.
O vodíku jako pohonu se mluví snad déle než o elektroautech. Netuším nebo možná tuším proč se tato technologie už dávno nerozjela. Petrolobby?Vyrobit vodík je jednoduché i když energeticky náročné. Ale z pohledu chemie vodík vzniká při mnoha procesech jako odpad.

Jale.... Jen pomalu s tím vývojem. Ta vůně benzínu z nás asi dlouho nevyprchá a co by to bylo za motorku, která nesmrdí benzínem?

Radek7777
Příspěvky: 219
Registrován: 16 črc 2016, 20:54

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od Radek7777 »

Alois,
je fakt, že když nevoní (nesmrdí) benzínem, tak to není ono....ale pro ty zapřisáhlé konzervativce budou dávat k elmotorce benzínový spray k nastříkání se před jízdou. ;) :lol:

Radek7777
Příspěvky: 219
Registrován: 16 črc 2016, 20:54

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od Radek7777 »

Dávám tady k přečtení/posouzení další článek s negativy elektroaut, tentokrát spojený s cenami. El-auta jsou čím dál víc nedostupnější běžné populaci, kupuje je hlavně bohatá část lidstva. Proč? No protože je to "IN" a TESLU musí mít, aby nevypadli z "bubliny" celebrit a nebyli za socky!! A nebo jako 2.-tí/3.-tí auto do rodiny. Běžný střední stav a chudobní si to dovolit nemůžou....nebo nechtějí, protože používají mozek a selský rozum. :(
A to nejsou jen drastické ceny el-aut. Všimli jste si, že třeba ŠKODA OCTAVIA 1,2litr 3.generace v r.2013 stála v základu 334 900,-Kč a dnes ten stejný typ ve stejném provedení 4.generace s 1,0litr 3-válcem stojí už 493 900,-Kč ?????!!!!! To je o polovinu víc !!! Děs a hrůza. No, někdo musí zaplatit regulace EU a s tím spojená technická opatření a další různé výmysly EU o emisích atd. ...a taky je to o nenažranosti automobilek. Zaplatí vše samozřejmě spotřebitel. :oops: :oops:

Ale k článku: jsou v něm data prodeje el-aut ve Velké Británii, porovnání kupní síly obyvatelstva, kde se jasně ukazuje složení trhu - průměr 1 el-auto ze 170 provozovaných, bohatá klientela 1 z 27 až 69 aut v provozu (podle bohatství kupujících). Jenže u běžné populace (nájemní bydlení atd.) to je 1 el-auto ze 734 aut v provozu!! Tady je vidět, proč se tak tlačí na prosazování el-aut...PROTO JE TŘEBA PŘITVRDIT!! Vždyť ve VB platí nařízení o zákazu prodeje aut s konvenčním pohonem od r.2030. :oops: :(

Závěr článku je jasný, cituji: "Nejsme příznivci konspiračních teorií, a tak nevěříme (JÁ ANO) tomu, že konečným smyslem těchto snah je zbavení některých lidí části svobody pramenící z možnosti individuálně se přesouvat, kam se vám zlíbí. Po zjištěních, jako jsou ta výše zmíněná, se ale nelze divit tomu, že si to někdo myslí."


Tímto příspěvkem bych asi uzavřel své působení v tomto "vlákně", protože takových informací o negativitě el-aut je stále více, jen se budu opakovat a marně pátrám po nějakých pozitivech. Za mě tedy tyto nesmysly určitě NE :oops: ....snad jedině zadarmo v Dojčlandu. ;)

Odkaz:
https://www.autoforum.cz/predstaveni/kd ... 6zgf74a2ns

miri1
Příspěvky: 216
Registrován: 01 črc 2015, 22:27

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od miri1 »

Je to tak - jsme nekompromisní zastánci klasiky v podobě spalovacího motoru, protože ....... těch důvodů bylo už tady zmíněno nespočet.
Teď jsem si tak vzpomenul, že když jsem cca před 5-6-i roky pracoval externě v Ostravě, tak tak měli dva místní kamarádi ( dokonce jeden z nich nebyl z Ostravy) dlouhodobě pronajatý (už přesně nevím , zda na půl roku nebo na rok) Nissan Leaf - znalci vědí, že je to čistý elektromobil. Ti dva si Leafa cca na měsíc brali domů (klasika na střídačku) a normálně s tím jezdili jako s jediným autem v rodině. V té době snad v Ostravě žádná veřejná nabíječka nebyla - dnes už se nějaká najde - takže cucali proud doma ze sítě. Říkali, že když chtěli jet někde dál, tak nastala anabáze s hledáním míst na nabití, časové ztráty, aby děckám nebylo zima, atd. - co dnes je pořád to samé.V té době měl Leaf dojezd nějakých 300km, ale baterie už měla něco za sebou - jak jsem psal bylo to auto z půjčovny. Ostravák s tím jezdil do práce, tak jsem se s ním svezl cestou na oběd - posed je vyšší než v klasickém Leafu ( v podlaze byly baterie), rozjezd to má pěkný (snad jediná "výhoda" oproti klasice) - jen pořád si připadáš jako v tramvaji s tím bzučením uvnitř ( chybělo jen cinkání, klinkání tramvaje).
Tak to je moje osobní zkušenost od někoho, kdo to elektropřibližovadlo měl doma ;)

Radek7777
Příspěvky: 219
Registrován: 16 črc 2016, 20:54

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od Radek7777 »

Tak jak jsem říkal, o el-autech už nenapíšu ani "fň"....ale o vodíku můžu, žejo?? :roll:

On ten vodík je fajn, ale i on má svá rizika, zápory a omezení. Při použití pohonu s výrobou vodíku z palivových článků to ještě ujde, ale u pohonu přímo z nádrže v autě, přeměně na elektřinu pro el.motory, to zase až tak výhodné není - porovnání s el.pohonem viz video (nebo je to jen podpora el-aut?):
https://www.youtube.com/watch?v=OXctY1K ... onInventor

Tohle byla varianta výroby vodíku standardní cestou - průmyslově. Jenže již v r.1986 přišel s lepším řešením jistý Stanley Meyer. Vymyslel výrobu vodíku z palivových článků přímo v autě a to za minimální spotřeby el.energie (cca 40W žárovky) - prý, a jedno funkčí vozítko si postavil....
Jenže co se nestalo. Je jasné, že velké petrol korporace řekly: "Tak takhle ne, boy, nám byznys kazit nebudeš!" :cry: ...a pan vynálezce v brzké době čirou náhodou záhadně zemřel (prý otrava :?:). A celý jeho projekt zmizel ze světa. :x
Je tu video, o něm, plné teorie, ale odborníci pochopí (možná i my ostatní ;) ). Upozorňuji fajnšmekry, že video je z r.1986, takže kvalita odpovídá době, amatérské kameře a asi i násobnému kopírování:
https://www.youtube.com/watch?v=OXctY1K ... onInventor

...a jsme o 10 let dál...Existují ale i jiné vynálezy, jako pára (smějete se? jen dočasu), výroba elektřiny a opět ten vodík...a to vše s takovými výsledky, že výsledná energie je větší než ta vložená potřebná pro výrobu. Záhada, popírání fyzikálních zákonů, perpetum mobile? Svým způsobem ano, jen nevíme, kde je pravda, i když vynálezci předvádějí funkční stroje:
https://www.youtube.com/watch?v=t98UBY3 ... =enjoypolo

Tak přemýšlejte, koumejte, třeba budete druhými Edisony, Einsteny. ;) :idea: :D
A už fakt končím. :!: :ugeek: :mrgreen:

Alois
Příspěvky: 1624
Registrován: 23 dub 2011, 00:08
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od Alois »

Jen pro zajímavost. V pátek byl dokument o Nikolu Teslovi, který byl génius na mnoha vědeckých polích a dodnes se tají jeho vynálezy. Mimo jiné americké letadlo, které může lítat i jako vrtulník je jeho nápad resp. patent ze zač. 20 století.
Ale navštívili Teslu a ptali se zakladatelů, jaký princip motoru auto Tesla používá. No a závěr byl indukční motor Nikoly Tesly z konce 19 století!!!

Kdo ví, jaký nápad vyplave napovrch v budoucnu. Jen doufám, že my se konce benzínové éry nedočkáme.

miri1
Příspěvky: 216
Registrován: 01 črc 2015, 22:27

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od miri1 »

.... a oni - jako ti eloktrolobisti už asi fakt neví jak ty lidi zlákat na koupi toho elektronesmyslu, tak už se objevují články - viz odkaz:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/mas- ... .seznam.cz
tak i kdyby to byla pravda, tak u nás to je pořád běh na dlouhou trať.

Alois
Příspěvky: 1624
Registrován: 23 dub 2011, 00:08
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od Alois »

Zde článek z českých zdrojů. Toto je jen výtah, celý článek viz odkaz: https://www.krajskelisty.cz/pardubicky- ... -internetu


Boj s větrnými mlýny

Násilné zavádění elektromobility do společnosti má jediný cíl. Dosáhnout toho, aby teplota nevzrostla o 2° C, ale o 1,5° C oproti období před průmyslovou revolucí. Tohoto cíle chce Evropská unie dosáhnout velmi drahou metodou, která zásadně sníží naši konkurenceschopnost. Svým způsobem se dá říct, že jde o gesto vůči přírodě, kterého ta si ani nevšimne, ale kvůli němuž jako kontinent zásadně omezíme své možnosti a schopnosti. „Životní prostředí je totéž co prostředí k životu. Je třeba se do omrzení ptát, kolika lidem na světě, a především v České republice to které ´zelené´ opatření prospělo či prospěje, jak se zlepšil nebo se zlepší jejich a náš každodenní život a kolika lidem naopak zelené zákony a nařízení škodí,“ píše obecně prospěšná společnost Kverulant, která se zaměřuje na problematiku plýtvání ze strany státu, přičemž bojuje i proti bezhlavé zelené politice.

Víte, kde najdete nejvýše položenou veřejnou rychlodobíjecí stanici pro elektromobily v České republice? Stojany ABB, které umí doplnit baterie většiny e-aut v řádu desítek minut, najdete v Božím Daru v nadmořské výšce 1 020 metrů. Tím padl dosavadní primát rychlodobíjecího stojanu v šumavských Kašperských Horách, který se nachází už ´jen´ 758 metrů nad mořem

„Zmanipulovaní školáci stávkují proti klimatické změně a Evropský parlament vyhlásil na podzim 2019 stav klimatické nouze. Kverulant je přesvědčen, že stejně jako v případě biopaliv nejde o nic jiného než ve jménu ekologického džihádu oškubat obyčejné lidi,“ pokračuje Kverulant v boji proti nedomyšlené politice ekologismu. „Hypotéza globálního oteplování v důsledku lidské činnosti nikdy nebyla potvrzena. Naopak celá řada argumentů svědčí proti ní. Pokud by elektromobily měly hrát v dopravě opravdu významnou roli, bude to vyžadovat kapacitu několika temelínských bloků. To však není zdaleka jediné fatální úskalí tohoto konceptu. K tomu, aby byla elektrická energie dopravena do nabíječek, budou třeba další stamiliardové investice,“ vypsal své argumenty Kverulant. Nechystá se na nás jen další etapa, která v naší republice vygenerovala solární barony, jejichž rentu budeme platit ještě dlouhé roky?

Zásadní rozhovor o problematice
K širším souvislostem si pak Kverulant pozval na rozhovor prof. Ing, Jan Macka, DrSc., z ČVUT, který sypal z rukávu jednu výhradu proti elektromobilitě za druhou. Podle něho je třeba velký problém u elektromobility prosté topení. U auta se spalovacím motorem se jedná o zbytkové teplo, které by při nevyužití prostě vyšlo z výfuku. Ale u elektromobilu je schopné v zimním období odčerpat až nižší řády desítek procent z kapacity baterie. Hrozbou jsou podle něho i zácpy, kdy auto není v pohybu. Tam se spotřeba na topení jen zvýší. Hodinová kolona na D1? Běžný problém, který elektromobilistům ale značně znepříjemní život.

Zmínil také, že baterie slibující dojezd 100 kilometrů bude vážit 200 kilogramů a bude stát 300 000,-. Přičemž u dieslových automobilů stačí na 100 kilometrů 4 litry nafty. Jako bonus se můžete v zimě i ohřát. V rozhovoru se oba řečníci rozhorlili nad tím, že elektromobilitu budou dotovat z daní chudí bohatým. Protože jedině bohatí budou mít dostatek kapitálu na prvopočáteční investici. Bohatému se to vrátí, chudý bude platit bez přidané hodnoty. Rozhovor s prof. Ing, Janem Mackem, DrSc. je nesmírně podnětný a zajímavý. Chcete-li se zahloubat do problematiky elektromobility a vynořit se se zcela novým pohledem na svět, podívejte se na něj výše.

miri1
Příspěvky: 216
Registrován: 01 črc 2015, 22:27

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od miri1 »

Pro Ty, kteří si pořád naivně myslí, že elektromobilita je proto, aby se zlepšilo klima, snížily emise a další bla bla bla okolo, tak věřte tomu, že se jedná jen a pouze o peníze, peňiažky, money atd. - páč taková výměna baterie ( to je takový ten nesmysl, bez kterého to nejede) stojí tolik, že za to koupíš normální auto - např. pro zprofanovanou Teslu 3 cca 357000,-kč - viz odkaz níže:
https://www.autoforum.cz/predstaveni/fa ... 2101301459 :o :shock:
...no kdybych to jen tušil, že je to taková láce, tak bych určitě """ přehodnotil své brutálně negativní stanovisko k této problematice""" a určitě si něco tak levného pořídil alespoň ve dvou kusech :lol: :P

Radek7777
Příspěvky: 219
Registrován: 16 črc 2016, 20:54

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od Radek7777 »

miri1,
jóó hochu, Tvoje škoda, mohl jsi být IN.... a je to tím, že: "NEDÁVÁŠ POZOR!!!" :twisted: :P :P :P

Náááhodou, budeš se divit, ale já jedno, jenom jedno...elektroauto koupil, heč!!! ............................Pro našeho vnuka na 3 tužkové. :lol: To je jediná vhodná investice do elaut, do žádného jiného bych nedal ani korunu!! :P

miri1
Příspěvky: 216
Registrován: 01 črc 2015, 22:27

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od miri1 »

pozor jsem dával co se týká těch elektronesmyslů - to spíše si někdo nevšimnul těch trojitých uvozovek.
Ale zpátky k tématu - zajímavý článek s podrobnými výpočty celkových emisí až z těch vzorců jde hlava kolem - a výsledkem je: Celkové emise elektromobilů jsou vyšší než u spalovacích motorů- tedy ne, že bychom to nevěděli už dříve, kdy se začaly objevovat první negativní reakce na elektroauta, ale takto podrobně a uceleně jsem o tom nikde nečetl. Kdo má zájem, tak zde je odkaz: https://www.autojournal.cz/celkove-emis ... 2102062018

miri1
Příspěvky: 216
Registrován: 01 črc 2015, 22:27

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od miri1 »

že by největší zastánci a prosazovatelé elektromobility v Evropě - Německo, potažmo VW pohřbili nebo minimálně zkomplikovali a znemožnili bateriové nesmysly ??!! a konečně vymysleli něco racionálního a ekologicky únosného - vymysleli tzv. POWERPASTU, z které se bude po chemické reakci uvolňovat vodík .... a dál už to znáte. S vynálezem přichází Fraunhoferův institut pro výrobní technologie a pokročilé materiály z německých Drážďan.
Zde je odkaz na článek: Němci odhalili revoluční řešení pohonu aut, z bateriové elektromobility dělá nesmysl : https://www.autoforum.cz/technika/nemci ... 2102131729
První vyrobené množství chtějí použit pro elektrické skútry a motocykly. ..... tak uvidíme co z toho bude
Naposledy upravil(a) miri1 dne 14 úno 2021, 21:23, celkem upraveno 1 x.

Alois
Příspěvky: 1624
Registrován: 23 dub 2011, 00:08
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od Alois »

To je pěkný článek! A má to jejich řešení koule.

Pokud by jim pasta nevyšla, pamatujete asi všichni na chemii základní školy tzv. Kippův přístroj? Kyselina sírová reaguje se zinkem a uvolňuje se vodík, čistý, bezbarvý a ekologický. Obměna je kys. dusičná se zinkem a dal. V přiloženém pdf jsou různé způsoby výroby vodíku. Takže potud nic nového.
V Fraunhoferově institutu jsou jistě chytří lidé, ale proč začínat u skůtrů? Já bych začal u kippo-goldwinga. Má plastovou nádrž, do které se vejde 24 litrů kyseliny sírové, stačí zředěná. Sem tam by se dovnitř hodil kousek zinku, mědi či manganu a místo hadiček na benzín a čerpadla by byly trubky a redukční ventil. Přebytečný vodík by se spálil ve výfuku a tak by vzniklo ohnivě dělo. A nejrychlejší kippův přístroj je na světě.

Nevím, proč s jednoduchým řešením dělají takové cavyky.
A odpad? Síran zinečnatý - zde použití:

konzervační činidlo k impregnaci dřeva
součást barviv pro potisk tkanin
součást elektrolytu pro galvanické pokovování
výchozí látka pro výrobu dalších zinečnatých sloučenin
látka k výrobě litoponu (bílý pigment)
bezvodý ZnSO4 se přidává do zvířecích krmiv k doplnění zinku

NEBO a teď to přijde: Agrofert z toho vyrábí Mikrokomplex Cu-Mn-Zn - koncentrát měďnato-manganato-zinečnatého hnojiva. https://www.agrofert.cz/sites/default/f ... n-zn_1.pdf.

Nic, jdu shánět H2SO4 a zinek než mi to Babiš vyfoukne.




X_02_03.pdf
(183.6 KiB) Staženo 3 x

Radek7777
Příspěvky: 219
Registrován: 16 črc 2016, 20:54

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od Radek7777 »

...ale že to trvalo, než jim zapnul mozek a zjistili to! :!: Co budou dělat s těma čtyřkolovýma nesmyslama a tunami baterek, až se rozšíří ten vodík?? :?: :?

Alois, někde doma mám ještě z mládí (což není tak dávno :roll: ) knížku "Mladý chemik", jdu pohledat a pustím se do realizace toho Tvého nápadu. To bude paráda, jízda satarmo, protože zbytek prodám Agrofertu na to hnojivo...nebo začnu vyrábět bílý pigment - ten bude třeba pro kolegy imigranty až dorazí, aby se v pohodě integrovali do naší bílé společnosti :o :P no a to se vyplatí!!!!!!!! Vezmu tě pak do holportu.:lol:

miri1
Příspěvky: 216
Registrován: 01 črc 2015, 22:27

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od miri1 »

jen tak dál hoši - z původního tématu o elektroautech na baterie se nám vyklubal nový potenciální byznys na výrobu vodíku a někteří se do něj chtějí pustit jak se zmínili. Klidně hoši do toho, jen nezapomeňte, že si musíte rezervovat i nějaký čas na naší partu a naplánované motoakce !! :D :lol:

miri1
Příspěvky: 216
Registrován: 01 črc 2015, 22:27

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od miri1 »

...je zajímavé, že čím dál více negativních ohlasů co se týká elektromobility v podání dnešních automobilek kritizují tam, kde se pro to nejvíce angažovali - a to v Německu. Ono to vlastně není ani zajímavé - je to celkem logické a zákonité, že největší hráči na trhu s elektronesmysly na baterie to nyní více a více kritizují - viz šéfa AUDI Markuse Düsmanna :https://www.autoforum.cz/predstaveni/no ... 2102170507
Takže je třeba opravdu vydržet, než ta vlna "elektrolobistů" alespoň trochu vychladne a pochopí, že nás nutí jít cestou, která nemá pro cestování po republice, potažmo po Evropě řešení.

miri1
Příspěvky: 216
Registrován: 01 črc 2015, 22:27

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od miri1 »

Určitým způsobem to patří do problematiky elektroautomobilů a pokud by to bylo jak zatím předvídá Porsche - Syntetický benzín Porsche se blíží fázi testování. Může zachránit konvenční auta - a zase ti Němci - uvedená firma přišla na to jak zachránit spalovací motory bez dalších nákladných a náročných úprav - viz : https://www.novinky.cz/auto/clanek/synt ... cle-detail

Radek7777
Příspěvky: 219
Registrován: 16 črc 2016, 20:54

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od Radek7777 »

Pomalu, ale jistě končí doba ropná, je třeba najít způsob, jak se pohybovat po světě. Zatím nikdo nevynašel antigravitaci, takže syntetické palivo, stejně jako vodík, je 100pro rozumnější cesta, má budoucnost a odpovídá normálnímu fungování automobilistovu. Němci jsou občas na hlavu, jsou jací jsou, ale jak je vidět, občas z nich vypadne něco rozumného. Kéž by už uzavřeli tu slepou cestu elektro a lobbisté by tak utřeli hu..!! :)

Jinak: Vzhledem k tomu, že CO2 vydechujeme, tak není daleko doba, kdy si prostě do nádrže nadýcháme... nebo napr...e, to je metan a ten taky hoří. :o :lol: :lol:

Alois
Příspěvky: 1624
Registrován: 23 dub 2011, 00:08
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od Alois »

Určitě jste si všimli v článku slova "regulátoři". Kdo jsou oni regulátoři? Jako ve všem, co se dnes děje má pracky unie. Tlačí nás, kam nechceme - taky v článku, nařizuje zhovadilosti, vydává blbé zprávy o "globálním oteplování" a pod. Za tím vším je nějaká lobby. A my na to vše čučíme jako pero z gauče a nic s tím nenaděláme. Že nějaký úředník něco nesmyslného vymyslí, jako např. elektroauta, tak to celá EU odskáče. Ne celá EU, jen běžní lidi. Např. solární energie - každý, kdo odebere třeba jen 1 kWh, platí v tom část solární energie. A proč? Musíme vyrobit určité procento energie ze slunce, aby se naplnila nařízení EU. Proto ji dotujeme všichni, povinně a raději se po ostudné kauze o ní ani nemluví.
Dle shora uvedených článků lze doporučit, ať jdou elektroauta do háje.

V článku jsem narazil na informaci HD - Harley Davison. Taky zajímavé.

https://www.autoforum.cz/predstaveni/je ... -internetu

Radek7777
Příspěvky: 219
Registrován: 16 črc 2016, 20:54

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od Radek7777 »

Manažeři Harley-Davidsonu si poněkud nesmyslně a nedomyšleně představovali, že se na trendu elektromobility hravě "svezou" a vyvezou se na výsluní. Jenže si nedokázali spočítat, co je 1+1. To jest, že svět na tuhle hurá akci nemá kapacity, nemá infrastrukturu, nemá suroviny a že lidé na to nemají vůbec chuť, náladu a ani peníze. Ano, technické parametry el.motorů el.aut jsou úžasné, ticho a jen šumění pneumatik je paráda...ale jen do té doby, než dojde "śťáva" a zůstanete viset u nabíječky a to i hodiny...a dojet 1200km k moři se jaksi protáhne na dva dny. :oops:

To smaozřejmě platí i pro motorky jako je HD a další el.parády. Zrychlení brutální v jakémkoli režimu jízdy, ale chybí ten zvuk silných koní a k tomu je tady opět to "ALE" dojezdu a nabíjení...Klasika je klasika, jenže mnohaletá stejná klasika naši mládež netáhne, v článku je to napsáno přesně. Pokud se nepřeonačí na moderní trendy, pak budeme jen vzpomínat. Slabý pokus udržet se je nyní s H-D Pan America...no, uvidíme....nebo spíše ne. :? :cry:

Radek7777
Příspěvky: 219
Registrován: 16 črc 2016, 20:54

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od Radek7777 »

K příspěvku miri1....jestli je pravdou, co vidí v budoucnosti šéf AUDI, že se budou baterie spíše zmenšovat a dojezdy zkracovat, tak mi to přesně zapadá do celé současné situace. Celosvětový, účelově řízený chaos s koronavirem, drastickým omezováním všeho, držením lidí v domácím vězení, omezováním všech možných svobod člověka, snaha ho "uzemnit" i v myšlení s nasazováním klapek na oči jako koňům, aby šli jen tím předem určeným směrem a nedejbože někam jinam uhnout a jen makat pro větší zisky magnátům, držet hubu a krok...jak v ČR, tak ve světě....totalita horší, než byla kdykoliv předtím. :evil:
S tím právě souvisí ta el.mobilita a omezování dojezdů...nikam daleko nejezdit, žádné sociální kontakty, žádná zábava, jen zajet si "natankovat" (jídlo) do marketů a hybaj domů a do "hokny"- jak říkají Brňáci pracovnímu procesu.
BŮH S NÁMI.... :?

Před chvíli jsem vyslechl PS a schválení Pandemického zákona, který dává jednomu člověku a instituci (MZ) větší pravomoce než má vláda a může nám zakázat co bude chtít a omezit nás ve všem, co se mu (jim) zamane!! A nebude proti tomu obrany! :evil:
Taky proto tyto moje úvahy, omlouvám se, že uhýbám z tématu. :(

miri1
Příspěvky: 216
Registrován: 01 črc 2015, 22:27

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od miri1 »

šéf AUDI to myslel dle mého názoru tak, že technicky není reálné a z hlediska ekologie a hlavně surovin skoro nemožné neustále zvětšovat velikost a tím i kapacitu baterií do těch elektronesmyslů pro větší dojezd. A zatím není technicky a technologicky možné pro sériovou výrobu zvětšit kapacitu při současných velikostech baterií. To, že se v budoucnu zvětší počet dobíjecích míst a celkově infrastruktura pro dobíjení je asi ještě celkem reálné, protože pro spoustu firem to bude lukrativní byznys, který zaplatíme my všichni !!! :( :evil:. Hlavně aby lidi nepodlehli tomuto iluzornímu plánu EU a NEKUPOVALI ve velkém ty zatracené bateriové vozidla. Pokud už někdo musí být tzv. IN, ať si to pořídí jako druhé nebo třetí auto na nákupy, pro ženy k dojíždění k holiči a na manikúru apod. - a vůbec nejlepší by bylo ( a to říkám už dlouho) že když nakoupíš v marketu za 5000,- (slovy pět tisíc) Kč, tak by jsi ten bateriový auťák měl dostat za paušál dalších (stejných ale úplně stejných) 5000,-Kč.
..... Musíme doufat, že syntetický benzín bude mnohem lepší cestou a hlavně, že se začne co nejdříve vyrábět ve velkém množství pro co nejširší použití !! 8-) a poslat ty bateriové elektroautomobily do propadliště motoristických dějin !!

miri1
Příspěvky: 216
Registrován: 01 črc 2015, 22:27

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od miri1 »

Vím, že pro někoho je už to otravné a tato problematika ho nezajímá, ale opět jsem si přečetl, že ti Němci, kteří ten bateriový boom do aut vlastně odstartovali a nic jiného nehlásali do světa ( zvláště WV), tak zase Němci chtějí alespoň dle vyjádření určitých představitelů automobilek ( viz články výše uvedené) tuto elektroloby určitým způsobem "zaříznout" - a zde je odkaz na další: https://www.autoforum.cz/technika/nemci ... 2102250438.
tak musíme věřit, že konečně zvítězí rozum a technický um automobilek co se týká konvenčního pohonu a ti neschopní úředníci v Bruselu a jinde nebudou mít tak silný hlas pro prosazování blbostí. Je jasné, že to bude ještě nějakou dobu trvat, ale je třeba vydržet :D :D

Alois
Příspěvky: 1624
Registrován: 23 dub 2011, 00:08
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od Alois »

No a je to. Dobrý článek. Syntetické palivo. Nevím sice, co to je, ale zní to dobře. Možná brzy objevíme i páru.

Před týdnem jsem dostal ze zahraničí článek od jednoho z autorů, který se týkal kovových objemových nanomateriálů a jejich komercializace. V článku jsem objevil, že EU - ano, ta naše EU stanovila od r. 2019 pokuty pro výrobce aut a to 95EUR za každý gram CO2 navíc oproti nějaké průměrné hodnotě, která je 95g CO2/km! Toto odpovídá spotřebě 4,1 l paliva /100 km. "Pokutou" chtějí stimulovat výrobce k používání progresivních materiálů-kovových objemových nanomateriálů.

Jinak řečeno už vím, proč jsou nyní auta tak drahé a proč mi trvalo sehnat auto s výkonnějším motorem právě kolem roku 2019. Možná, že u motorek je to stejné a proto dnes klasického čopra už nelze sehnat. Měli bychom se sklonit před EU, jak dobře se stará o ovzduší. Za naše peníze. Bohužel, jak se moderně dnes říká uhlíkové stopě, tak jedni z největších "znečišťovatelů" ovzduší z hlediska CO2 je dobytek. Ne ten úřednický, ale třeba krávy - odkaz na dokument ČT. Jejich chovem vzniká velké množství CO2. Akorát mě nenapadá, v čem je CO2 škodlivý, když ho denně zkonzumujeme velké množství v pivu, minerálkách a ve všech sycených nápojích, šampusu, cideru apod.

Odpovědět