Jak se ukazuje, koronavirová krize je přece jen k něčemu dobrá. Ukázala totiž, že omezení dieselových aut v dopravě žádné zlepšení ovzduší nepřináší.
Během koronaviru v Německu podstatně klesla frekvence dopravy a přesto naměřené hodnoty emisí zůstaly téměř na stejné úrovni. Čím to? - viz článek v iDnes.
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
Zákaz dieselů kvůli ovzduší?
-
- Příspěvky: 1881
- Registrován: 23 dub 2011, 00:08
- Bydliště: OSTRAVA!!!
Re: Zákaz dieselů kvůli ovzduší?
Tak to je pěkný článek! Pokud jsem dobře rozuměl tak špatné ovzduší ve městech není způsobeno zplodinami z naftových aut? Tolik let se to tvrdí, dělají se omezení, místní doprava zdarma, bonusy, zákazy, opatření, vytahují se peníze z kapes majitelů aut, propaganda a najednou je to vyvrácený mýtus? Tak jako s covidem? Kdo má zájem dělat z lidí blby? Platí to v Německu a platí i v Česku. Tak kde je problém s životním prostředím? Není to opravdu jen někým vytvořený mýtus, aby se mohly možná zbytečně utrácet ohromné peníze pro nic za nic? Čím se nyní odůvodní "oteplování planety", které nikdo vědecky neprokázal? Nebude to tak jako s tím 500 letým suchem?
-
- Příspěvky: 260
- Registrován: 16 črc 2016, 20:54
Re: Zákaz dieselů kvůli ovzduší?
Jo, rozuměl jsi velmi dobře, je to zase maškaráda na lidi, jak z nich vysát prachy. Necítíš za tím lobby elektroaut?? Řekl bych tak na 80%, zbývajících 20% jsou lobby zájmových skupin kolem "omezení oteplování planety" . Že by nakonec ten Klaus měl pravdu? Tak jako s tou nešastnou EU?
Ono už nějakou dobu prosakuje, že daleko větší vliv na ovzduší než auta mají velké námořní tankery a letecká doprava.
Ono už nějakou dobu prosakuje, že daleko větší vliv na ovzduší než auta mají velké námořní tankery a letecká doprava.
Naposledy upravil(a) Radek7777 dne 13 črc 2020, 13:58, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 1881
- Registrován: 23 dub 2011, 00:08
- Bydliště: OSTRAVA!!!
Re: Zákaz dieselů kvůli ovzduší?
Klaus měl určitě pravdu nejen s oteplováním, ale i s EU.
Lobby výrobců elektroaut myslím není tak silná, protože je tlumena OPEC. A to je sakra silná skupina. A říká se, že nebýt jejich tlaku, tak by jiný pohon byl už mnohem dříve.
Ale např. přednost chodců na přechodech zvýšila u nás nehodovost chodců a o vyhozených investicích do semaforů, světel, úprav atd. ani nemluvě. V celé EU jsou to miliardy zbytečně pryč. A proč je ta přednost? To chodci nemohou dát znamení nebo počkat? Náklaďák má objem motoru 12-18 litrů. Volnoběžné otáčky cca 500/min. Nebudu počítat rozjezd a prach uvolněný bržděním. To víme všichni, co je po pár km na discích a brzdových třmenech za binec.
Za 1 minutu stání a čekání, až ožraly cigan ve Vitkovicach na Rudne přejde přes přechod, spotřebuje náklaďák s objemem 15 l, celkem 7500 litrů vzduchu. A do ovzduší vypustí stejné množství zplodin. Na Rudné jsou 4 proudy, ve špičku tam může stát 20 aut a více nejednu minutu. Osobák s objemem 1,5 l a 600 ot/min spotřebuje a vypustí 900 l . Modelový příklad 4 kamiony a 16 osobních aut za 1 minutu vypustí 44 400 litrů spalin. To je 44,4 m3 za 1 minutu! A teď by šla spočítat spotřeba nafty a benzínu za onu minutu. Možná by to nějaký litr paliva dalo. A co rozjezd všech těch aut?
Pokud to vynásobíme počtem přechodů na frekventovaných silnicích jen v ČR, jedná se o závratnou sumu spotřebované ropy, vzduchu, vypuštěných spalin a vyprodukovaného prachu. Dle článku nahoře nemá provoz vliv na znečištění ovzduší. Ale množství nafty, která se musí dodat až do nádrže, kvůli zbytečné přednosti na přechodech je závratná. A to je ta lobby, která tuto pitomost prosadila.
Lobby výrobců elektroaut myslím není tak silná, protože je tlumena OPEC. A to je sakra silná skupina. A říká se, že nebýt jejich tlaku, tak by jiný pohon byl už mnohem dříve.
Ale např. přednost chodců na přechodech zvýšila u nás nehodovost chodců a o vyhozených investicích do semaforů, světel, úprav atd. ani nemluvě. V celé EU jsou to miliardy zbytečně pryč. A proč je ta přednost? To chodci nemohou dát znamení nebo počkat? Náklaďák má objem motoru 12-18 litrů. Volnoběžné otáčky cca 500/min. Nebudu počítat rozjezd a prach uvolněný bržděním. To víme všichni, co je po pár km na discích a brzdových třmenech za binec.
Za 1 minutu stání a čekání, až ožraly cigan ve Vitkovicach na Rudne přejde přes přechod, spotřebuje náklaďák s objemem 15 l, celkem 7500 litrů vzduchu. A do ovzduší vypustí stejné množství zplodin. Na Rudné jsou 4 proudy, ve špičku tam může stát 20 aut a více nejednu minutu. Osobák s objemem 1,5 l a 600 ot/min spotřebuje a vypustí 900 l . Modelový příklad 4 kamiony a 16 osobních aut za 1 minutu vypustí 44 400 litrů spalin. To je 44,4 m3 za 1 minutu! A teď by šla spočítat spotřeba nafty a benzínu za onu minutu. Možná by to nějaký litr paliva dalo. A co rozjezd všech těch aut?
Pokud to vynásobíme počtem přechodů na frekventovaných silnicích jen v ČR, jedná se o závratnou sumu spotřebované ropy, vzduchu, vypuštěných spalin a vyprodukovaného prachu. Dle článku nahoře nemá provoz vliv na znečištění ovzduší. Ale množství nafty, která se musí dodat až do nádrže, kvůli zbytečné přednosti na přechodech je závratná. A to je ta lobby, která tuto pitomost prosadila.
-
- Příspěvky: 333
- Registrován: 01 črc 2015, 22:27
Re: Zákaz dieselů kvůli ovzduší?
Myslím, že to není nic nového - kdo trochu sledoval a sleduje ten až agresivní humbuk kolem aut na elektro, tak musí vědět ( minimálně tušit), že za vším stojí elektroloby a korporace, které těží z výroby baterií. O tom, že výroba baterií je z ekologickeho hlediska mnohem závadnější než dieselové motory se už vedly debaty a někteří vědci to dokazovali na výpočtech už v době když s tím v Německu začali - cca před 5-6 léty. A to nemluvíme o plundrování přírody !! Samozřejmě platí, proč by se dohadovali s nadnárodními společnostmi provozujícími tankery, když je pro ně jednodušší vytáhnout peníze z obyčejných lidí. Tak jako nyní funguje loby za ty benzínové oturbené litrové tříhrnky, které cpou do všeho co je napadne např. Octavia. Co to je za dobu?? Diktát EU už by měl skončit aby automobilky mohly dělat něco kloudného a NORMÁLNÍHO !! už se mi nechce ani dál pokračovat, protože .........
-
- Příspěvky: 260
- Registrován: 16 črc 2016, 20:54
Re: Zákaz dieselů kvůli ovzduší?
A máme to tady zase!
Posun v záležitostech zákazu provozu dieselů narůstá do absurdních rozměrů. Německo - chcete se podívat do Stuttgartu, domovského města vozů zn.MERCEDES? Jasně, proč by ne, že...ale snad jen v elautě nebo na kole. Město totiž PLOŠNĚ zakázalo vjezd diesel vozidel nejen s normou EURO 1-4, ale už i s EURO 5!! ...a to jsou auta max 5 let stará!! Městští radní doporučují obyvatelům výměnu aut za novější...a basta. A kdo vládne městu? No přece koalice Zelení a spol. Divíme se? Vůbec...
Jako odůvodnění zákazů zveřejnilo vládní prezidium Stuttgartu v polovině září 2020 tiskové prohlášení. Znalci důvody předpověděli na základě simulací překročení limitů oxidů dusíku pouze na jediném místě: v ulici Pragstrasse, části silnice B10. Není zmíněno, že jde o jedinou ulici ve Stuttgartu, na níž je extrémně vysoký provoz nákladních aut, způsobený zákazem průjezdu nákladních vozidel platným po celém městě. Podle znaleckých expertiz je tam 43 procent emisí oxidu dusíku způsobeno provozem nákladních aut.
Pokračování v článku:
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
Součástí článku je i video, jak vlastně funguje takový "přechytrý" motor s nejnovější normou EURO 6 omezující zplodiny...prostě jako malá továrna s laboratoří dohromady. Co to všechno stojí? Na to se raději neptejte.
Posun v záležitostech zákazu provozu dieselů narůstá do absurdních rozměrů. Německo - chcete se podívat do Stuttgartu, domovského města vozů zn.MERCEDES? Jasně, proč by ne, že...ale snad jen v elautě nebo na kole. Město totiž PLOŠNĚ zakázalo vjezd diesel vozidel nejen s normou EURO 1-4, ale už i s EURO 5!! ...a to jsou auta max 5 let stará!! Městští radní doporučují obyvatelům výměnu aut za novější...a basta. A kdo vládne městu? No přece koalice Zelení a spol. Divíme se? Vůbec...
Jako odůvodnění zákazů zveřejnilo vládní prezidium Stuttgartu v polovině září 2020 tiskové prohlášení. Znalci důvody předpověděli na základě simulací překročení limitů oxidů dusíku pouze na jediném místě: v ulici Pragstrasse, části silnice B10. Není zmíněno, že jde o jedinou ulici ve Stuttgartu, na níž je extrémně vysoký provoz nákladních aut, způsobený zákazem průjezdu nákladních vozidel platným po celém městě. Podle znaleckých expertiz je tam 43 procent emisí oxidu dusíku způsobeno provozem nákladních aut.
Pokračování v článku:
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
Součástí článku je i video, jak vlastně funguje takový "přechytrý" motor s nejnovější normou EURO 6 omezující zplodiny...prostě jako malá továrna s laboratoří dohromady. Co to všechno stojí? Na to se raději neptejte.
-
- Příspěvky: 333
- Registrován: 01 črc 2015, 22:27
Re: Zákaz dieselů kvůli ovzduší?
----aby ti němci nakonec nevymysleli, že kdo bude mít auto s motorem, samozřejmě spalovacím, který bude splňovat ekonormu EURO bflmpsvz (čti EURO 6a vyšší a přísnější), tak stejně nebude moci do Německa jezdit, a k nim se přidají nebo je předběhnou Norové, Dánové a spol. --- a zde je opravdu vhodná věta, kterou jsem již použil v článcích o elektromobilitě: ........I kdyby tedy z ulic zmizely výfuky, ekosystém se nezlepší. Takže můžeme očekávat, že za nějakých 10let do Německa - pokud pomineme hromadnou dopravu - budeme moci jen na kole, pěšky, nebo s tím elektronesmyslem.
-
- Příspěvky: 1881
- Registrován: 23 dub 2011, 00:08
- Bydliště: OSTRAVA!!!
Re: Zákaz dieselů kvůli ovzduší?
Cit:.... že za nějakých 10let do Německa - pokud pomineme hromadnou dopravu - budeme moci jen na kole, pěšky, nebo s tím elektronesmyslem....
Zas tak jednoduché to nebude. Budeš muset mít chytrý telefon, 53x proočkovaný proti covidu, potvrzení od banky, FÚ, pojišťovny, manželky, z hospody že nikde nedlužíš, mít průkazy občanský, očkovací, genetický, pak se musíš prokázat, že nejsi terorista, potvrzení, že nejsi rasista, ukázat, že na to máš a pokud se zjistí, že nejsi černý, tak se určitě nějaký problém najde, aby tě nepustili do říše snů. Ideální je potvrzení, že kamarádíš s buzerantem či lesbou a že máš kladný vztah k LGBT. To by mohlo u vstupu pomoct. Bo za těch 10 let budou mít Němci tolik problémů sami se sebou, že budou z toho posraní až za ušima.
Bohužel, testy na blbost nebudou v Německu ještě hodně dlouho nutné. A v EU taky ne.
A pak vezmem vidle a ty lopaty..........
Zas tak jednoduché to nebude. Budeš muset mít chytrý telefon, 53x proočkovaný proti covidu, potvrzení od banky, FÚ, pojišťovny, manželky, z hospody že nikde nedlužíš, mít průkazy občanský, očkovací, genetický, pak se musíš prokázat, že nejsi terorista, potvrzení, že nejsi rasista, ukázat, že na to máš a pokud se zjistí, že nejsi černý, tak se určitě nějaký problém najde, aby tě nepustili do říše snů. Ideální je potvrzení, že kamarádíš s buzerantem či lesbou a že máš kladný vztah k LGBT. To by mohlo u vstupu pomoct. Bo za těch 10 let budou mít Němci tolik problémů sami se sebou, že budou z toho posraní až za ušima.
Bohužel, testy na blbost nebudou v Německu ještě hodně dlouho nutné. A v EU taky ne.
A pak vezmem vidle a ty lopaty..........