ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

miri1
Příspěvky: 333
Registrován: 01 črc 2015, 22:27

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od miri1 »

Konečně suprový článek - toto stojí opravdu za přečtení:
Evropa ztratila rozum, když si nechá zničit automobilový průmysl :
https://echo24.cz/a/SSY8P/evropa-ztrati ... d=11002399.
víme to snad skoro všichni, že EU je se svou ideou hrobařem Evropy!!
Alois
Příspěvky: 1881
Registrován: 23 dub 2011, 00:08
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od Alois »

Četl jsem si článek pozorně a udivovaly mě negativní informace o EU, které se - dle zákona - nesmí v zemích EU šířit. Máme přeci svobodu tisku. A pak vidím Echo24, řekl bych seriózní server. Tak asi proto se dozvídáme tu "podivnou" pravdu.
A tak cituji z článku:
"Elektrická auta by se měla prosadit tím, že budou dobrá a zákazník je bude chtít - nikoli tím, že bude zákazníkovi nadiktováno, co chtít má a co chtít nesmí."

Možná jste si všimli, že Evropa chvátá mílovými kroky ke globalizaci - moderní slovo. A to je právě ono, co se v automobilovém světě děje. Všechno směřuje k likvidaci drobných a malých firem, vzniknou velké firmy a třeba jen několik v Evropě a ty budou diktovat spotřebitelům, co si mají koupit. Nebo spíše nebude jiná možnost, než si koupit zboží, které bude na trhu a ne to, co bychom chtěli. Spotřebitel se už nyní staví do role plátce blbce, který bude rád, že si koupí věc i když mu na 90% bude k ničemu. Ale díky globalizaci někdo rozhodne, že nic jiného nedostane a tak naval prachy a buď rád, že máš alespoň něco.
Uvedu kromě automobilek (už jsou v EU jen 4 koncerny) třeba Windows. Napadlo někoho proč si už mnoho let musí kupovat nové windows a nový PC každé 3-4 roky i přesto, že 90% zhovadilostí ve windows nikdy běžný uživatel nepoužije? A že by mu mohly stačit XP a PC z roku 1998? Toto se chystá v EU. Budem kupovat to, co někdo nařídí firmám, aby vyráběly. Ne to, co spotřebitel bude požadovat. A proto je důležitá likvidace malých firem, aby náhodou nekontrolovatelně neprodukovaly žádané zboží.

Elektroauta jsou první viditelnou ukázkou direktivy EU.

Možná si někdo klepe na čelo a myslí si, že blbnu. Ale mám důkazy ze svého oboru, jak se likvidují firmy díky direktivě EU MDR.

A tak si jen můžeme myslet, že současná pandemie někoho likviduje a jinému dost nahrává.
Radek7777
Příspěvky: 260
Registrován: 16 črc 2016, 20:54

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od Radek7777 »

Alois,
velice přesně trefně napsáno popsáno. Čekají nás těžké časy pod novým diktátorstvím....pokud se tomu všichni nevzepřeme. :evil:
Co ale bude dál, když celý ten humbuk s elauty půjde brzy "do kytek"? Vymyslí jiné direktivy? Extra tvrdé emisní normy?? Daně pro spalovací motory??? :evil:

No, tady přidám něco pro "podporu" nastávajících "světlých elzítřků" skvělých elvozítek/zlodějek peněz:
Petmil1 už ví... ;)

Smutné konce ojetých elektromobilů: Auta mají už po 6 letech i zápornou hodnotu.
Šestiletá ojetina, to může být ve světě konvenčních aut velmi perspektivní vůz, zvláště pokud má na tachometru něco mezi 50 a 80 tisíci km. Ve světě aut na elektřinu to může být bezcenný stroj, jehož hodnota může být z hlediska dalšího provozu i záporná.

https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/s ... m20hv8L1ak
miri1
Příspěvky: 333
Registrován: 01 črc 2015, 22:27

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od miri1 »

takže přátelé s tou elektromobilitou to je čím dál "lepší" - 10 let staré elektromobily jsou dnes zralé do šrotu, říká jejich prodejce, řešení neexistuje. Je jen dobře, že se čím dále více ozývají lidé, kteří neplkají jen proto, aby něco řekli - ale mají zkušenosti a přehled ohledně uvedené elektromobility - odkaz: https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/e ... d=11271544.
Je jasné, že ty prachy, které se do těchto nesmyslů investovaly, tak se musí nějakým způsobem zase z lidí dostat. Musíme vydržet, než se jiné technologie více rozvinou a začne je někdo více prosazovat - zároveň je taky jasné, že spalovacím motorům jak je známe dnes již nikdo nepomůže.
Konec článku je více než výstižný: ......... Vozy s alternativním pohonem totiž přichází na svět s neskutečným emisním batohem na zádi, od kterého jim pomůže jen dlouholetý provoz. Ten však evidentně není reálný. I kdyby tedy z ulic zmizely výfuky, ekosystém se nezlepší.
miri1
Příspěvky: 333
Registrován: 01 črc 2015, 22:27

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od miri1 »

První pozitivní zpráva o elektromobilitě: - když jsem takhle včera večeřel, tak jsem naloudil na TV kanál Auto-Motor und Sport a zrovna tam zkoušeli elektroautomobil Lexus UX300e. Nechci tím říct, že by to byla převratná bomba, nebo že jsem se stal najednou příznivcem elektroaut, jen mne upoutala jedna zajímavá věc a tím je ........., jinak kdo by měl zájem o nějaké info o tomto vozidle, tak zde je odkaz: https://auto-mania.cz/lexus-ux-300e-prv ... edstavuje/ ....... a tou zajímavosti je, že Toyota ( což je mateřská značka - Lexus je tzv. luxusní divize téže automobilky) dává záruku na baterii 1 000 000 km - slovy jeden milion km !! :shock: - což by teoreticky mohlo znamenat, že se tohoto nájezdu nedožije vlastní auto, nebo kdo z běžných motoristů najede s druhým autem do rodiny milion km?? Na druhou stranu si myslím, že tam bude nějaké ALE !
Ne ne nebojte se, zůstávám dále zastáncem benzínu, či nafty :lol:
Alois
Příspěvky: 1881
Registrován: 23 dub 2011, 00:08
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od Alois »

Nikdo tě tu nebude osočovat, že fandíš elektromobilu. Jejich využití se určitě najde - například mě strašně láká elektrokoloběžka.

V technických parametrech Lexusu jsem neviděl celkovou hmotnost vozu. Čím to je, že "zapomněli" na tak důležitý údaj. Asi jsem blbě četl, ale tu záruku jsem nenašel. Leč pokud je to jak píšeš, něco v tom fakt bude. Možná při koupi podepíšeš smlouvu o záruce, která tě donutí konvertovat k islámu, či operaci očí na šikmá nebo budeš muset mít alespoň 80 let zkušeností s řízením auta nebo budeš muset 100x napsat "Miluji Evropskou unii" apod.

Jak vidno, technologie elektroaut se bude vyvíjet dál a jejich uplatnění bude možná i povinné. Já fandím elektroaplikaci v dětských vozítkách - 4kolkách, kolech, kolobrndách a pod. Tam vidím bezva využití i když motorová hračka - dvoutakt enduro s 50ccm motorem pro vnuka se nedá el. 4kolka srovnat. Kravál, čmoud, vibrace, pořád padá řetěz, nádrž fut prázdná, často nelze nastartovat a ten smrad - ředění olej benzin 1:20. To se nedá ničím nahradit.
Alois
Příspěvky: 1881
Registrován: 23 dub 2011, 00:08
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od Alois »

A první vodíková auta v prodeji i u nás!

https://www.novinky.cz/auto/clanek/toyo ... .seznam.cz
miri1
Příspěvky: 333
Registrován: 01 črc 2015, 22:27

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od miri1 »

četl jsem tuto zprávu o prodeji prvních vodíkových aut - rovněž od Toyoty - ale u nás není absolutně žádná infrastruktrura, řečeno lidově - u nás neexistuje veřejná čerpací stanice pro vodík ( je to uvedeno i v tom článku) - tudíž máme jak se říká vymalováno.
No nicméně k tématu záruky u Lexusu - bylo to řečeno na německém kanále (dabován), takže by Němci asi nevypustili nějaký neověřený údaj. I na českých serverech již loni psali o této záruce :https://fdrive.cz/clanky/lexus-poskytne ... terii-5355, nebo další odkaz: http://www.hybrid.cz/lexus-ux-300e-prvn ... -milion-km
Radek7777
Příspěvky: 260
Registrován: 16 črc 2016, 20:54

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od Radek7777 »

Ahojte elektrikáři a neelektrikáři,
neberme ty elhrůzy tak vážně, mám tady taky něco pro zlepšení nálady...

Víte, že se jezdí taky elektrická Formule E, něco jako F1?? Tak o uplynulém víkendu se jel jeden velezávod, samozřejmě "zelený" ekologický (dobíjení baterek obstarávaly obří dieselagregáty :shock: :? ). No a co se nestalo, tedy stalo: polovina Formulí E nedojela do cíle!..a tušíte proč?
Tak za 1.začaly "padat trakaře", za 2. nastala tma tmoucí, za 3. cílový komisař se někde ztratil, za 4. v polovině trati začali prodávat Plzeňské, za 5. ve formulích "došla" elektřina v bateriích....a v kvízu vyhrává....soutěžící s odpovědí č.5 !!! :roll:
Ano, takzvaně jim "došly baterky"!!! :lol: :lol: :lol: ...ale jak řekl po závodě bývalý šampion Lucas di Grassi. „Byl to jen extrém, který se stal jednou za 1 000 závodů," ...nepřipomíná vám to Chocholouška?? :P

Já to na vás všech vidím, jak se potměšile usmíváte!!! :shock: :shock: ...ale hlavně, že je zábava. :D :D

https://www.garaz.cz/clanek/formule-e-j ... a-21006074

NAZ_2a0494fc4d6342eba4867d3127120b01.jpg
ds-techeetah-7-0.jpg
miri1
Příspěvky: 333
Registrován: 01 črc 2015, 22:27

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od miri1 »

článek jsem samozřejmě četl a taky jsem uvažoval, že bych jej zde uvedl jako tragikomický případ "zeleného závodění" a zeleného šílenství (pozorní si všimnou co jsem dal do uvozovek). Jelikož tato formule není žádná novinka - světový šampionát se jezdí již sedmým rokem, tak já jsem ji viděl cca před 5-i léty poprvé ze záznamu. Některé závody byly opravdu zajímavé, je tam mnohem větší frmol a tlačenice než v F1 (což jsou asi nejnudnější závody v motorsportu ). Jelikož se jezdí nejvíce na městských okruzích, tak tratě nebývají zrovna nejširší, minimum únikových zón atd...., na tratích měli několik míst kde mohli aktivovat zvýšení výkonu na předjetí - něco jako dnešní DRS zóny. Jaké jsou dnešní pravidla nevím, ale celá "prča" s vybitými akumulátory je asi v tom, že dnes se jezdí celý závod na jednu baterku - aby ušetřili naftu v dobíjecích agregátech a byli ještě více zelení, což je k smíchu :D :) - dříve byly zastávky v boxech, kde se měnily akumulátory ( 2ks na závod, tj. originál na startu + 1 náhradní) a gumy a tradá dále na trať.
Na druhou stranu je fakt, že poslouchat to bzučení během závodu jako když se splaší hejno tramvají v depu je trochu demotivující to sledovat. A když jsem měl "štěstí", že jsem chytnul během zimy přímý přenos těchto formulí ( Brazílie), tak tam protahovali začátek závodu tak dlouho, až jsem TV přepnul raději na lyžování a bylo po formulích.
Radek7777
Příspěvky: 260
Registrován: 16 črc 2016, 20:54

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od Radek7777 »

Dloooouho, dloooouho se tady nic nepohlo, tak jedna malá aktualita:

Toyota chystá šetrnější náhradu za lithium-iontové baterie
ToyotaLife Redaktor, 27. 7. 2021

Světové automobilky se předhánějí, která z nich nabídne novou technologii baterií do elektromobilů největšímu počtu zákazníků. Baterie nové generace mají přinést kratší dobíjení, delší dojezd a větší hustotu. Toyota plánuje představit premiéru prototypu ještě letos.
Průlomová technologie baterií s pevným elektrolytem má podle studií potenciál způsobit převrat v automobilovém průmyslu. V elektromobilech má nahradit lithium-iontové akumulátory.
Změna přinese uživatelům výrazné výhody. Zrychlí dobíjení, dojezd se prodlouží a baterie nabídne větší hustotu, což v realitě znamená více uložené energie. Proces dobíjení bude efektivnější, ale i bezpečnější, protože bude docházet k menšímu zahřátí.
Baterie-do-hybridní-Toyoty.-Ilustrační-foto-1024x768.jpg
Také Volkswagen investoval nemalé peníze do start-upu nových baterií Quantum Space podporovaného Billem Gatesem. Ford a BMW zase vložily prostředky do firmy Solid Power a čínské Nio plánuje v roce 2022 vypustit na trh takto napájený sedan.
Hyundai, Honda a Nissan chtějí představit své modely do roku 2030. Naopak Tesla se na téma revolučních baterií moc nevyjadřuje. Elon Musk se přiznal, že se obává vyčerpání ložisek niklu, který je pro výrobu současných baterií nezbytný.

Třetina modelů bude na vodík

Toyota má více než deset let zkušeností. V počtu přihlášených patentů na nové baterie vévodí žebříčku. Japonci dokonce založili agenturu NEDO, v jejímž čele stojí nositel Nobelovy ceny Akira Yoshino. Úkolem je finančně a intelektuálně podpořit automobilky a univerzity pracující na akumulátorech s pevným elektrolytem. Podle plánů japonského koncernu by měly elektromobily poháněné vodíkovými palivovými články do roku 2030 tvořit 30 procent z vyráběných modelů.
LW_210330_TOYOTA_MIRAI_PRAGUE_CZ_LR_0008-1024x768.jpg
Vodíková Toyota Mirai

„Technické výzvy jsou stále obrovské. V současné době pracujeme na materiálech, které splní nároky na bezpečnost a odolnost,“ říká Masahiko Maeda, šéf technologií v Toyotě. Oříškem zůstává zajištění dostatečného kontaktu mezi pevnými elektrolyty, katodami a anodami.
V konvenční baterii to není problém, protože kapalný elektrolytický roztok vyplňuje mezeru mezi elektrodami. Podle názoru odborníků zajistí nezbytnou kvalitu ruční výroba.

Foto: Lukáš Wagneter, archiv TMC

https://www.toyotalife.cz/toyota-chysta ... e-baterie/
Alois
Příspěvky: 1881
Registrován: 23 dub 2011, 00:08
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od Alois »

Jestli si dobře vzpomínám, tak v těchto dnech naše slavná a opravdu nechvalně slavná stbácká vláda odsouhlasila stavbu továrny na výrobu lithiových baterií.
Asi tento článek nečetli. Mohlo by se stát, že se rozdají úplatky a továrna bude na prd, když litium nebude potřeba.
Radek7777
Příspěvky: 260
Registrován: 16 črc 2016, 20:54

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od Radek7777 »

Evropě chybí elektřina i plyn. Je vydaná na milost rozmarům počasí.....a to jsme teprve na počátku elektromobility. :o :lol:

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/evro ... .seznam.cz
Radek7777
Příspěvky: 260
Registrován: 16 črc 2016, 20:54

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od Radek7777 »

Jasněěě, kupte si elektroauto za milion a můžete se chodit na něj jenom koukat do garáže...vlastně ani tam ne, spíše na pole, daleko od civilizace. :x :? :lol: :lol:
Týká se to především vozů Chevrolet Bolt a Opel Ampera-e:

https://www.autoforum.cz/predstaveni/re ... TKKC27w1qA
Alois
Příspěvky: 1881
Registrován: 23 dub 2011, 00:08
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od Alois »

Super články.
Jo, nedostatek plynu v Evropě je způsoben spuštěním Nord Streamu. Nikdo neví, co se stane, proto obchodníci zdražují - viz debata myslím na ČT1. Plynu je ale dost, jenže Rusi neplní dodávky na 100%. Co jsem netušil je, že větev plynu přes Ukrajinu a Nord Stream jsou čerpají plyn z Ruska. Myslel jsem, že se Evropa chce zbavit závislosti na Rusech a ejhle.

Včera byl v TV dokument o vývoji elektromobilu Porsche. Investovali miliardy do vývoje vlastně všeho. I opakovatelnosti zrychlení. Tesla může dát plné zrychlení jen 1x za 10 minut. Porsche vyladili myslím na 150 x po sobě. Výkon je něco kolem 700kW a jejich nabíječka je na 800V a je schopna auto nabít na 80% za cca 22 min. Nějaké info je v : https://elektrickevozy.cz/clanky/elektr ... em-vyrobce a parametry dobíjení zde: https://www.porsche.com/international/a ... rformance/

Tak nevím, jsou u toho Porsche takoví hlupáci nebo je to dobrý marketingový tah, i když víme že elektroauta nemají velkou budoucnost?
miri1
Příspěvky: 333
Registrován: 01 črc 2015, 22:27

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od miri1 »

A je to tady - zřejmě první a zdaleka ne poslední obětí elektromobility je všem, kteří alespoň trochu mají povědomí co znamená zkratka VW a hlavně kdo stojí v čele tohoto koncernu - tak to došlo tak daleko, že tento šéf se pomátl a přišel o zdravý rozum - viz následující odkaz:
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/se ... riant=null.
Takže pozor zastánci elektromobility - je vidět, že celá tato dá se říct nepovedená odnož automobilového průmyslu - má vliv i na psychické zdraví !! :shock: a je možno přijít i o rozum !!
Alois
Příspěvky: 1881
Registrován: 23 dub 2011, 00:08
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od Alois »

Nenene. Je to úplně jinak. V jeho případě bych se choval naprosto stejně. Mám čerstvé zkušenosti se značkou VW a tak se vůbec nedivím.
Tento pán - šéf VW si totiž po pravdě uvědomil, že už dávno auta vyrábět neumí a tak sází na kola. Příkladem budiž Arteon, kterému nešly zavírat dveře od novotí a ten jejich VW infotaitment nefunguje ani ve Škodovkách a vlastně v žádném koncernovém autě a mají tak velké problémy. (čerstvá informace ze zaručeného zdroje). Můj IT nefunguje od novotí a teprve teď mi ho VW bude měnit - cena nového je 100 000,-Kč. Nemluvě o aféře dieselgatě.

Při té příležitosti jsem jel novým ID.3 - tj. elektro VW. Cena 1,5 mil. Kč, dojezd cca 300km, hmotnost 2 tuny. Má to dobrou akceleraci, omezovač na 160, nehlučný motor. U dnešních aut motor už taky není moc slyšet. Jízdní vlastnosti dobré, bo ty 2 tuny dobře na cestě sedí. A prý to sežere víc na 100 km než spalovací motor.

Zkrátka když neumím dělat auta, tak budeme dělat kola!
miri1
Příspěvky: 333
Registrován: 01 črc 2015, 22:27

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od miri1 »

Nenene - šéf VW se opravdu pomátl a zdravý rozum jej už nadobro opustil - viz následující odkaz:
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/se ... o-scestne/
... jak je vidět pořekadlo "lži, výmysly, překrucování a falšování" bude hnací silou celé EU a ekoteroristů z Bruselu - jak jinak to lze celé nazvat ??? :shock:
.. asi nezbývá než doufat a věřit, že se samy automobilky vzepřou tomuto nesmyslnému diktátu z Bruselu a budou nabízet auta taková, aby si každý vybral dle své preference ( benzínu či nafty) a svého ( třeba i zeleného ) přesvědčení.
miri1
Příspěvky: 333
Registrován: 01 črc 2015, 22:27

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od miri1 »

..... že by konečně aspoň malý závan dobrých zpráv pro věrné příznivce klasických paliv pro naše plechové miláčky? A že by konečně ta uzurpátorská EU dostala varování, že takhle tedy NE !! Takže takových zpráv jen více a více:
https://www.autozive.cz/konec-spalovaci ... d=14477056
Alois
Příspěvky: 1881
Registrován: 23 dub 2011, 00:08
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od Alois »

To je super článek. Že by nebyli úplně všichni ekologičtí magoři?
Včera v TV v Krausovi byl nějaký profesor z Katedry spalovacích motorů a automobilů či tak nějak. Dlouhý název. Na elektromobily se tvářil dost skepticky a řekl, že Japonci si jdou svou cestou, Američtí kolegové vyčkávají, až zde v Evropě přestaneme blbnout tak to potom začnou řešit. Přiznal, že tou stupidní nulovou emisí se zabývá jen Evropa a všichni ostatní na to serou.
Díky EU jsme ve světě opět za blbce.
miri1
Příspěvky: 333
Registrován: 01 črc 2015, 22:27

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od miri1 »

Je to tak, že opravdu jsme díky EU před světem za totální blbce - chce mít tzv. nulové emise, což samozřejmě není TECHNICKY A TECHNOLOGICKY možné !!! protože perpetum mobile nelze vymyslet, ale to ti úředníci v Bruselu a jinde nechápou, ba co víc nemají na to, aby alespoň tuto triviální věc pochopili ! Ve finále to bude tak, že co EU ušetří na emisích např. za dva roky, tak to P.R.C. "dožene" za dva měsíce a nula od nuly pojde.
Ale celé EU bude spokojené, že může s Čínou obchodovat - tož tak nějak. 8-)
Alois
Příspěvky: 1881
Registrován: 23 dub 2011, 00:08
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od Alois »

Stručně řečeno a matematicky napsáno: EU=BLBEC.
Alois
Příspěvky: 1881
Registrován: 23 dub 2011, 00:08
Bydliště: OSTRAVA!!!

EU=BLBEC!

Příspěvek od Alois »

Z odkazu výše se vyklubal i tento, velmi pěkný článek. I když jsem už o této Evropské sviňárně psal, je to zde přehledně i s výpočtem.
Jen čekám ten radostný okamžik, kdy vezmem vidle a lopaty....... ...Jednoho krásného dne.... Tak jsme se těšili za totality. A je to tu znovu.
Jen čtěte: https://dfens-cz.com/jak-eu-zakazala-pr ... bii-combi/

Jak EU zakázala prodávat Škodu Fabii Combi
Jan Mrcasik25.8.2021Ostatní339 Komentářů

Výroba stálice českých rodin, Škody Fabie Combi, končí kvůli EU. Škoda auto výslovně říká, že „Extrémně přísná emisní norma EU7 nyní dramaticky zrychluje transformační proces směrem k elektromobilitě … musíme se rozloučit s některými produkty se spalovacím motorem”.

Nejde však o reálné škodliviny – jde o úmyslně likvidační a diskriminační pokuty EU za “flotilové emise CO2”, a úmyslně technicky nesplnitelné a nesmyslné emisní normy. Podívejme se, jak to funguje.

Z naprostého nezájmu veřejnosti zavedla EU před lety koncept “flotilových emisí CO2”. V praxi to znamená, že vezmete celkový počet aut vyrobených automobilkou a přihlášených do provozu; tento počet vynásobíte počtem gramů CO2´, která každé z těchto autu vypustí nad “bezplatný” limit stanovený EU; toto číslo vynásobíte částkou 95 eur; a takovou pokutu musí automobilky zaplatit EU do “zelených fondů”.

Onen bezplatný limit se přitom neustále posouvá “ambiciózními” Eurokomisaři, Europoslanci a zelenými nátlakovými organizacemi. Původně byl 160 g CO2/km, v roce 2015 byl snížen na 130 g CO2/km a od roku 2020 pak pouhých 95 g CO2/km. Tím nicméně eskapáda nekončí – v roce 2025 by EU ráda limit snížila na 81g a v roce 2030 na 59g či lépe úplnou nulu. Ukažme si, jak to funguje, na konkrétním příkladu pro aktuálně platný limit 95g.

Fiat Punto byl “kriticky ohroženým druhem” – s nesmrtelným točivým motůrek FIRE 1.2 totiž vypouštěl ďábelských 145 gramů CO2 na km, a s výkonnějšími motory to bylo ještě horší. V roce 2017 přitom FIAT prodal 49688 Grande Puntů, takže počítejte se mnou, jakou pokutu by nejméně dostal, kdyby je vyráběl ještě v roce 2020:

49688 prodaných Grande Punto × (145-95 gramů CO2) × 95 EUR = pokuta 236,018,000 neboli 236 milionů EUR.

Jak moc je to ztrátové? Původní prodejní cena nového GrandePunta byla 9655 EUR. Za každý prodaný Grande Punto FIRE 1.2 by však Fiat zaplatil pokutu 50g CO2 × 95 EUR = 4750 EUR.

To je uhlíková pokuta ve výši 49% ceny auta. Na každém prodaném autě by tak Fiat prodělal i kalhoty.

Nicméně ani EU není tak šílená, aby automobilkám paušálně zakázala vyrábět limuzíny, sportáky a SUV. To by se proti ní vzbouřili i zelení Němci. Proto je věc komplikovanější o hmotnostní koeficient a právě rozpočítání na flotilu všech vyrobených aut.

Hmotnostní koeficient je socialistický vynález, jak dovolit Němcům vyrábět dvoutunové limuzíny a SUV a přitom zachovat “stejnost” CO2 emisí tím, že o to více zdaní levná malá auta Škodovce a Fiatu. Za každých 30g hmotnosti méně oproti referenčním 1380kg se i limit CO2 zpřísňuje o další gram = 95 EUR, tzn. Fiat platí více, kdežto naopak za každých 30kg nadváhy je limit liberálnější = Mercedes platí méně. Jak psal Svět motorů:

Lehká Škoda Fabia 1.0 MPI 44 kW je penalizována za cokoliv nad 82,53 g/km, kdežto těžký Superb 2.0 TDI 110 kW s automatem může bezplatně vypouštět až 99 gramů. Proto emisní pokuta za nejlevnější fabii je 59.968 Kč a za manažerský superb jen 4902 Kč. Zkrátka sociální spravedlnost, ale naruby.

Důležitější je ale přepočet na flotilu. Automobilka je ve finále pokutována za to, o kolik gramů CO2 překročí limit 95 g / km průměrné uhlíkové emise všech jejích prodaných aut dohromady (korigovaných o hmotnostní koeficient, samozřejmě). I tak by ale pokuty byly likvidační – sdružení JATO spočítalo, jaké pokuty by automobilky dostaly, kdyby v roce 2020 nadále nabízely auta, jaká chtějí zákazníci ale nenávidí je EU. Jedná se o miliardy EUR:


(Zdroj JATO, screenshot Autobible EURO CZ)

Pokud by tedy FIAT prodával jedině GrandePunto 1.2, zbankrotoval by skrze CO2 pokuty v pekelném ohni. Ovšem kdyby polovina prodaných aut byla strašlivá GrandePunta s emisemi pekelných 145g CO2 / km, kdežto druhá polovina všech prodaných aut by byly sluníčkové elektromobily s emisemi formálně 0 g CO2/ km (protože výfuk v Tušimicích se nepočítá), průměrné flotilové emise by byly jen 72,5g CO2 / km – a to už je v pořádku.

FIAT se tedy pokusil přesně o toto. Jeho nejhorším hříšníkem byl FIAT 500 1.4, který sice volný trh miloval jako zábavné, ekonomické a malé autíčko, jenže vypouštěl 135g CO2 /km a přitom vážil jen 1074kg, což je z hlediska kalkulací EU naprosto smrtící kombinace. Díky hmotnostnímu koeficientu měl “správně” vypouštět jen 85g CO2 a pokuta za každé vyrobené pětikilo by proto byla 5700 EUR – tj. 145,000 Kč. FIAT proto vyvinul elektrickou pětistovku – FIAT 500e. Jenže jak prohlásil sám šéf Marchionne,

Na každých 500 elektromobilech, které vyrobíme, máme čistou ztrátu 10,000 USD na auto i po započtení všech dotací a pobídek. Dělat tohle ve velkém by byl extrémní masochismus.

Tudy cesta jasně nevedla – díky uhlíkové represi EU si Fiat mohl vybrat, zda na každé prodané “pětistovce” prodělá 6 nebo 8 tisíc EUR. Lose-lose. Jediné zbývající řešení byl tedy hlavní princip Greeen New Dealu – zelená korupce a klientelismus.

Unijní cukr, bič a zelená korupce
Taková automobilka, která prodá tolik elektromobilů, že se dostane pod flotilový průměr 95g CO2 / km, může “přebytečné” emise až do bezplatného limitu 95g prodat. Kdyby tedy FIAT prodal polovinu elektromobilů a vešel se do 72g CO2 / km, mohl by zbývající gramy CO2 prodat ve formě kreditů. To samozřejmě nezvládl – ale “zelené” automobilky s velkým podílem elektromobilů ano.

Například Tesla. Jako výrobce aut utržila v roce 2020 ztrátu celých 426 milionů USD – ale protože má flotilové emise CO2 přesně nula, prodala je jako karbonové kredity ve výši 1,58 miliardy USD. A koupil je právě nebohý Fiat Chrysler Automobiles, čímž se Tesla dostala do černých čísel. Ano, Elon je obyčejný zloděj. Podobně to udělal Renault: vší silou se vrhl do elektromobilů, jejichž ztrátovost dotuje “karbonovými kredity” které přeprodává ostatním automobilkám na jejich spalovací motory.

(Skoro se nabízí řešení homologovat extrémně levný, malý a neužitečný elektromobil, který by každý kupec normálního auta dostal v ceně a který by “rozředil” emise na polovinu. Jenže pokuty flotilového CO2 vychází z počtu přihlášených aut, nikoli vyrobených nebo prodaných.)

V případě automobilek je prodej odpustků klasická pyramidová hra. Hrozbou pokut jsou všichni nuceni přejít na maximální podíl prodaných elektromobilů ať je zákazníci chtějí či ne. Ovšem ten, kdo naskočil do vlaku první, může sanovat své ztráty na elektromobilitě a ještě si vydělat prodejem uhlíkových odpustků.

Každý chce vydělat na zelených odpustcích a nikdo nechce zbankrotovat za uhlíkových pokutách, takže se všichni mohou přetrhnout s elektromobilitou. Jenže až přejdou na elektromobilitu všichni, nebude komu prodávat uhlíkové odpustky – a automobilkám zbudou jen ztráty.

Právě toto je však žalostně nedoceněná součást plánu EU: na jakékoli zelené, resp. dekarbonizační represi se nabalí obrovské množství parazitických firem, které mají naprosto nepoliticky a kapitalisticky ekonomický zájem na dekarbonizační represi, protože na ní vydělávají miliardy EUR.

Politicky poté není možné bojovat proti dekarbonizaci nebo zrušit zelenou politiku – protože velké, dravé a bohaté firmy, jejichž zisky jsou pevně svázány s dekarbonizační represí, pokutami a uhlíkovými kredity, se budou bránit jako byste je podřezávali – protože zrušení dekarbonizační represe by tyto parazity vskutku přivedlo na mizinu.

V původním Green New Dealu, vyprodukovaném v roce 2009 německou Stranou Zelených, se výslovně píše, že socialismus se ukázal být nefunkčním, ale kapitalisté volnotržně udělají cokoli, k čemu dostanou finanční incentivu. EU má proto vypsat odměny za likvidaci průmyslu a dekarbonizaci – no a volný trh se o to postará s maximální efektivitou lépe a důsledněji, než by kdy zvládli samotní úředníci a aktivisté.

Proto v rozhovoru pro Echo24 zástupci Škodovky i Hyundai shodně vehementně kritizovali jakoukoli snahu zrušit dekarbonizaci a vynucovaný přechod na elektromobilitu, protože “oni do toho již investovali” a teď potřebují “hlavně stabilitu”. Systém EU je velmi efektivně nastaven tak, aby ze všech udělal kolaboranty finančně a existenčně zainteresované na pokračování dekarbonizace.

(Z tohoto důvodu je skvělá medializace konfliktu zájmů Andreje Babiše coby premiéra ČR a bylo by úplně ideální, kdyby kvůli němu EU zrušila veškeré zelené dotace pro ČR – je to jediná možnost, jak zabránit vzniku bohatých, fanaticky lobbujících “dekarbonizační kapitalistů” i v ČR.)

Euro7: zákaz technologií, které si vynutilo Euro5
V rámci snižování emisí si EU vynutila celou řadu opatření, které se ještě mohly zdát racionální. Šlo například o filtry pevných částic pro diesely, nebo o urychleně spínající malý a velký okruh chlazení s cílem co nejrychleji zahřát motor a dostat jej na provozní teplotu s co nejnižšími emisemi.

Norma Euro7 ale přichází s cílem toto vše potrestat a výslovně znemožnit existenci spalovacích motorů a všem vnutit výhradně elektromobily, resp. “modální přechod na cyklistickou a pěší dopravu”.

Například DPF se musí regenerovat – s minimální škodlivostí se při rychlé jízdě na dálnici vypálí, čímž jsou škodliviny odstraněny. Eero 7 však chce měřit i emise při vypalování DPF, s čímž už by neprošlo snad vůbec nic.

Chce také měřit a trestat emise při prvních vteřinách po nastartování motoru, kdy motor není promazaný, katalyzátor není zahřátý a řídící jednotka teprve zjišťuje, jak má optimálně nastavit směs a předstih pro minimální emise. Ne, nic takového, nulová tolerance! Zvýšené emise za 5 vteřin po startu motoru určitě zabijí miliardy ptáčků, vydřiček a Evropánků! Výrobci pak musí přicházet s absurditami jako uměle předehřívanými katalyzátory, ale ani to samozřejmě v řadě případů nemůže stačit.

EURO7 chce také původně chtěla coby “běžné” emise prohlašovat emise motoru pod maximálním zatížením – jen s malou nadsázkou když za auto připojíte vlek s plachetnicí a jedete do 45° kopce.

Úplně celým Euro7 se nese přesně tento leitmotiv: cílená šikana a absolutní nepřiměřenost, kdy cílem je najít jakékoli porušení emisí za jakkoli okrajových podmínek za jakkoli krátkou dobu a na základě toho se sadistickým šklebem prohlásit, že “motor vypouští zdraví škodlivé úrovně emisí” a zakázat jej.

Jak výslovně říkají zdravotně-diktátorské nevládky jako EPHA, European Public Health Alliance, které se na vzniku Euro7 vydatně podílely svým lobbováním a PR nátlakem na politiky:

“Euro7 je poslední hřebíček do rakve spalovacích motorů”

“EU se musí postarat, aby spalovací motory již nadále neohrožovaly životy”

“Nový standard Euro 7/VII přispěje k modální změně z měst založených na dopravě auty k dopravě pěšky, na kole a MHD kdekoli je to jen možné. To jsou ty nejzdravější, nejméně znečišťující a nejefektivnější způsoby přepravy.”

Tato argumentace by si zasloužila samotný článek, ale stručně – zdravotní diktatura je geniální hack, jak si uzurpovat totální diktátorskou moc neomezenou ústavami ani lidskými právy. V právu totiž platí princip “neminem laedere”, tzn. právo nemá nikomu škodit, nikoho šikanovat. Pokud se ale více práv dostane do konfliktu, je nutné poměřovat jejich důležitost. A protože máme všude zakotvené “právo na zdraví”, a zdraví=život, zdravotní diktatura vychází z koncepce, že pokud se jakýkoli politický požadavek a jakákoli represe zdůvodní “veřejným zdravím=životy”, automaticky musí vždy vyhrát proti jakémukoli jinému “méně důležitému” právu – jako právu na dopravu, svobodu slova, pohybu, podnikání atp.

Ano, Fabii Combi popravila EU – a po vás jde také
Když tak Thomas Schäfer psal svůj dopis Škodovákům o zrušení Fabie kombi:

Extrémně přísná emisní norma EU7 nyní ještě dále dramaticky zrychluje transformační proces směrem k elektromobilitě. Potřebujeme proto nejen více elektromobilů, ale musíme se také rychleji, než se plánovalo, rozloučit s některými produkty se spalovacím motorem. V neposlední řadě proto, že dodržení této emisní normy je spjato s velmi vysokými náklady. Společně jsme se proto rozhodli, že budeme důsledně investovat do budoucnosti a že se včas rozloučíme s modely se spalovacím motorem, jako je Škoda Fabia Combi.

Šlo právě o to, že Fabia Combi by byla až příliš úspěšná.

Škoda Fabie bylo neelektromobilní normální auto, které bylo lehké – 4. generace Fabie je stavěna s velkým podílem vysokopevnostní oceli k odlehčení vozu, takže se vejde hluboce pod referenčních 1380kg a proto má zpřísněný limit CO2 emisí. Třetí generace Fabie měla s motorem TSI 1.2 81kW emise CO2 110 gramů, což sice nezajímalo žádného normálního zákazníka, jenže Škodovku to stálo 950 EUR (alias 24 tisíc Kč) na Unijních uhlíkových pokutách za každý prodaný kombík.

Protože Fabie 4. generace nemohla být ekologičtější dekarbonizovanější.

Protože by kombi by bylo nutné nově homologovat a certifikovat, v budoucnu splňovat i extrémní normu Euro7 a Škodovka by musela karoserii s převisem na platformě MQB A0 vyvinout sama jen pro Fabii.

A protože Fabie je nejlevnější model a není možné mu CO2-pokutu započítat do prodejní ceny.

Došlo k situaci, kdy po započtení vývojových a homologačních nákladů a pokut za zvýšené flotilní emise CO2 by Fabie Combi byla pro Škodovku vysloveně ztrátové auto. A paradoxně potenciálně tím víc ztrátové, čím úspěšnější by bylo (kvůli zhoršení flotilových emisí CO2).

Nikoho v automobilkách nezajímá, co chce zákazník, to je až druhořadé. Auta se dnes vyrábí na míru v prvé řadě pro EU.

Zrušení Fabie Combi je tak sice formálně “tržní” rozhodnutí kde Škodovka “svobodně” a ekonomicky racionálně reaguje na trh pobídek a nákladů – jenže náklady zcela uměle a deformovaně nastavila dekarbonizační politika EU.

A nemyslete si, že uniknete ježděním ve starém a normálním autě – Německo, Francie, Piráti i EU volají shodně po “ekologické dani” která by radikálně zvýšila cenu fosilních paliv. Ve francii se hovořilo v přepočtu o 14 kč / litr. Jak by se vám jezdilo s benzinem za 50kč/litr?

Tristní fakt je, že Fabii Combi zakázala a popravila Evropská Unie.

Že Evropská Unie chce zakázat i ostatní rozumná auta a tolerovat pouze předražené elektromobily, které nic nevydrží a nebudou existovat jako levněji dostupné ojetiny, protože po 8 letech reálného používání jsou jejich baterky kaput bez ohledu na reklamy výrobců, které jsou založeny na předpokladu naprosto nerealisticky šetrného užívání např. bez častého nabíjení rychlonabíječkami, bez prudké akcelerace požadující zvýšené proudové odběry atd.

Evropská Unie se ve spolupráci s progresivními stranami jako jsou Piráti pokusí i vymýtit auta starší, a to sice skrze ekologické daně – ve Francii se hovořilo v přepočtu o 14 kč na litr. Vskutku – s benzinem za 50kč/l by leckdo musel přesedlat na jízdní kolo…

Evropská Unie vytváří degenerovanou parazitickou ekonomiku “dekarbonizačních kapitalistů”, jejichž příjmy jsou založené primárně na tom, že okrádají všechny produktivní firmy a lidi o poplatky, pokuty, daně a odpustky za CO2. Tento neustále se zvětšující segment vysloveně parazitické ekonomiky, která jen krade a vydírá, zkusí ožebračit i vás. A protože mu jde o zisk – a zisk se musí zvyšovat, nedá nikomu pokoje.

Pokud EU někdo nezastaví, bude jen hůř a hůř. A ČR nebude už ani čistý příjemce dotací.

Skutečně vám ještě pořád přijde, že členství v EU má vyšší přínosy než zápory?
Alois
Příspěvky: 1881
Registrován: 23 dub 2011, 00:08
Bydliště: OSTRAVA!!!

Oprava: EK=BLBEC!

Příspěvek od Alois »

Včera jsem hovořil s jedním váženým profesorem z MATFYZu. A on mě lehce opravil, když jsem se ho poptal na správnost rovnice: EU=BLBEC. Na matematickofyzikální fakultě by to měli vědět.
EU -značí Evropskou unii, tj. všechny státy, které tuto byť blbou unii tvoří. Takže by byl blbec i ČR, Rakušáci, Poláci apod. Dle mého názoru jsme blbci všichni proto, že už jsme dávno nevzali vidle a lopaty a netáhli na Brusel za zhovadilosti, čím nás bruselská evropská komise krmí.
Takže oprava: EK=BLBEC! je správné, ale v hovorové mluvě všichni chápeme, že celá EU je blbec, že už konečně s těmi hovady něco neudělá.
Radek7777
Příspěvky: 260
Registrován: 16 črc 2016, 20:54

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od Radek7777 »

Po dlouhé době opět jeden můj příspěvek, který potvrzuje nepsané - že elektromobily produkují větší emise než auta se spalovacím motorem. :!: :roll: Nevěříte? Tak čtěte:

https://www.autozive.cz/emise-prumerneho-elektromobilu/
miri1
Příspěvky: 333
Registrován: 01 črc 2015, 22:27

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od miri1 »

.... už jsme to konstatovali x-krát, či tady psali, že elektromobilita tlačená hlavně EU (evropským usurpátorem) nemá s ekologií v celkovém kontextu nic společného a že je to jen a jen lobismus a politické rozhodnutí :evil:
Alois
Příspěvky: 1881
Registrován: 23 dub 2011, 00:08
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od Alois »

Pravdu díš. A navíc: EK = BLBEC!
Tak už se někdo probuďte a vezměte ty vidle a lopaty a hajdy do Bruselu vymést Augiášův chlév.
Radek7777
Příspěvky: 260
Registrován: 16 črc 2016, 20:54

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od Radek7777 »

Blíží se smrtící rána elektronesmyslům?? Kéž by...

https://www.autoforum.cz/technika/spalo ... 9Xq1RnxdlA

Astron_Aerospace_Omega_2022_prvni_Perex_660_0.jpg
Radek7777
Příspěvky: 260
Registrován: 16 črc 2016, 20:54

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od Radek7777 »

Zajímavá úvaha o motorismu...jen doufám, že nebudu označován "za blbce", jelikož je to z deníku "Neviditelný pes" a je tu dokonce i odkaz! :o (na konci):

ESEJ: Budeme mít „benzínovou“ policii?

Naivní agitátoři světlých „zelených“ zítřků na straně jedné a solární baroni a další dotační podnikatelé, brousící si zuby na miliardové dotace z eurounijních fondů, na straně druhé naprosto opomíjejí základní fakt, že vozidla se spalovacími motory se během uplynulého století nestala jen dopravními prostředky, které jde snadno technologicky zaměnit, ale vytvořila celý kulturní fenomén, dá se říci i civilizační fenomén.

Desetitisíce lidí v Česku a miliony v Evropské unii pokládají auto se spalovacím motorem za součást své kulturní identity, za prostředek nejen pro jízdu do práce nebo na nákup, ale též za zábavou, za náplň svého volného času, za nástroj sportu a za životní vášeň.

Jen v Evropě se statisíce lidí sdružují v automobilových klubech a motocyklových spolcích, jejichž společenská funkce se nedá popřít, aby mohli svobodně holdovat svému stylu života. Pro ohromná kvanta lidí není řízení automobilu se spalovacím motorem jen jakási obtížná přepravní povinnost (jako byla pro mne), ale čirá rozkoš, k níž patří i zvuk spalovacího motoru a též ruční řazení, neboť tito lidé se vyhýbají automatickým převodovkám jako čert kříži, když je pokládají za dekadentní.

Řízení auta se spalovacím motorem a s ručním řazením představuje dovednost, která se dá v krajní formě pilotů F-1 pokládat za umění, neboť na celém světě existovalo vždy jen pár stovek řidičů, kteří byli schopni tyto závodní vozy ovládat. Proto kolem nich existoval a existuje kult a většina z nich se stala světovými celebritami jako třeba Niki Lauda, Jackie Stewart, Emerson Fittipaldi, Michael Schumacher nebo Lewis Hamilton. Nejen závody F-1, ale i rallye od národních až po mezinárodní každoročně poutají pozornost milionů diváků a fanoušků, čímž vytvářejí nepřehlédnutelnou složku dnes už globální kultury, byť by ji někdo označil za pop-kulturu.

V Česku dále existují stovky lidí (a ve světě tisíce), kteří sbírají a renovují automobilové veterány a staré vojenská vozidla, včetně pásových. Pořádají srazy, na nichž se navzájem chlubí svými miláčky, a někdy se vyznačují až patologickou snahou po originálním původu všech součástek. Je to jejich životní styl, jejich svobodná volba, ze které dobrovolně nesleví.

Nedosti na tom, během minulého století se auto se spalovacím motorem stalo vytříbeným předmětem s velkou estetickou hodnotou. Na špičkové karosáře a návrháře, jakými byli třeba profesor Zdeněk Kovář (Tatra 603) nebo prvorepubliková firma Sodomka, je třeba oprávněné pohlížet jako na skutečné umělce. Ještě ve větším měřítku to platí pro návrháře světové, například pro studio Pininfarina, založené roku 1930 v Turíně, které se nejvíce proslavilo v padesátých letech modelem Alfa Romeo Spider, jenž je dodnes ikonou motorismu. Existuje však ještě mnoho dalších automobilů, které patří do globálního kulturního dědictví.

Někdo může namítnout, že i elektroauto se může stát esteticky vytříbeným předmětem a některý model novou ikonou průmyslového designu. Jenže je zde malý rozdíl. Během uplynulého století se objektem průmyslového designu staly i spalovací motory samy o sobě. Kdo někdy viděl, třeba v muzeu v Mylhúzách, pod zvednutou kapotou motory Ettore Bugattiho, ví, o čem hovořím. Jsou to nejen vrcholná technická díla, ale svým designem a řemeslným provedením též díla umělecká. Totéž platí pro motory Rolls-Royce a žádný elektromotor se jim nemůže svým vzhledem či provedením nikdy rovnat.

Jedinečný fenomén aut se spalovacími motory dokázali ocenit i výtvarníci. Připomněl bych dva české – Kamila Lhotáka a především Václava Zapadlíka, který je svými obrazy automobilů a automobilových závodů známější v zahraničí než v Česku.

Konečně padlo slovo motorismus, které potvrzuje, že benzínové, potažmo naftové automobily opravdu nejsou pouze dopravními prostředky, ale disponují kulturní a sociální nadhodnotou, kterou si elektromobilita jen těžko osvojí. Motorismus je především výrazem individuality a svobody západního člověka, kterou elektromobilita popírá, když degraduje automobil pouze na dopravní prostředek a na pohyblivé úložiště elektrické energie, jak uvedl starosta Národního spolku pro elektromobilitu Zdeněk Žák 28. ledna večer v „Událostech komentářích“ na ČT24.

Snad ještě více než auta onu člověčí individualitu a svobodu reprezentují motocykly. Pokud vnímáme motorismus jako kulturu, pak motorkáři tvoří nejsvobodymilovnější subkulturu této kultury – a platí za toto privilegium více než jiní vlastními životy. O tom, jak silně je v západním světě pocit svobody a individuality spojen s motocyklem, svědčí kultovní film Easy Rider (Bezstarostná jízda) režiséra Dennise Hoppera z roku 1969. Aby režisér vyjádřil touhu protagonistů filmu (Dennis Hopper, Peter Fonda) po svobodě, nemohl je při jejich jízdě napříč Spojenými státy posadit na nic jiného než na motocykly – na choppery Harley-Davidson.

V uplynulých třiceti letech zapustilo motorkářství (omlouvám se za to hrozné slovo, ale lepší mě nenapadlo) hluboké kořeny i v Česku. Existují zde kluby, vydávají se časopisy a hlavně čeští motorkáři jezdí po celém světě. Můžete je potkat jak v jihoamerických Andách, tak na Kavkaze nebo ve stepích Kazachstánu a dalších zapadlých koutech světa, kde byste to vůbec nečekali. To samozřejmě neuniklo pozorností masmédií. Kupříkladu ČT odvysílala seriál „Po jedné stopě“ a TV Prima na kanálu COOL uvedla seriál „Vandráci“ o putovaní na motorkách Střední Amerikou Pavla Lišky, Honzy Révaie a Hynka Bernarda.

Když se na ulici podíváte na zaparkovanou motorku, nemůže vám uniknout technická krása tohoto výrobku. V motocyklu prostě přechází strojírenství do umění, je to dekorativně stejně nádherný předmět jako třeba váza z období dynastie Ming.

Motorismus je tedy globální kulturní a sociální fenomén vázaný na vozidla se spalovacími motory, který ovlivňuje naše estetické vnímání přinejmenším stejně jako architektura. Pro desetitisíce lidí v Česku a miliony lidí na celém světě je neodmyslitelným průvodcem jejich životů, životní náplní a vášní, výrazem jejich individuality a svobody. Vnucuje se tedy otázka, jestli není celý motorismus kulturním dědictvím lidstva, které by mělo být na seznamu památek UNESCO s větším oprávněním než třeba vlčnovská Jízda králů, belgická pivní kultura nebo přemlouvání velbloudic v Mongolsku, aby se ujaly svých potomků. To není vtip – viz zde.

Avšak motorismus, jak ho známe, by měl v příštích dvou dekádách zákazem spalovacích motorů zaniknout. A zřejmě to nebude jen nějaká technologická záměna, ale velký civilizační otřes. Neboť to, že se motoristé dobrovolně a bez násilí vzdají svých koníčků, své životní náplně a hlavně pocitu nezávislosti a svobody, může předpokládat pouze omezený zelený aktivista nebo bezcharakterní dotační podnikatel, jemuž jde jen o dotace a zaprodal by za ně i vlastní matku. A jako vždy, když se revolucionáři, ať už se za nimi skrývají fanatici či bezcharakterní jedinci, dostanou k neomezené moci, dojde nakonec na násilí. Z dějinných analogií se dá usuzovat, že motoristé se před pronásledováním uchýlí do ilegality, budou pořádat tajné závody, v tajných dílnách montovat ze zachráněných dílů nové spalovací motory a auta, motorkáři pak budou své motorky ukrývat po různých kůlnách a vykopaných zemljankách a sjíždět se na hluboce zakonspirovaných srazech.

A tím se konečně dostávám k názvu této úvahy. Rád bych totiž těm všem nadšeným budovatelům světlých „zelených“ zítřků “ položil pár otázek:

Jak známo, v arabských zemích s teokratickými režimy existuje náboženská policie. Zavedete vy, když zjistíte odpor proti svým záměrům, jako obdobu „benzínovou“ policii, která bude pronásledovat a zatýkat ilegální motoristy?

Za druhé světové války sváželi nacisté z vyplundrovaných a vypálených synagog do Prahy svitky Tóry, další židovské religiozní předměty a též abstraktní obrazy židovských umělců, neboť zde hodlali po vítězném ukončení války zřídit muzeum parazitické židovské rasy, které by navštěvovaly školní výpravy z celé Třetí říše, aby poznaly, jak „zvrhlá“ byla židovská pakultura. Hodláte tedy také zřídit obdobné muzeum „zvrhlého“ motorismu, třeba v Mladé Boleslavi, kam by též jezdily školní výpravy, aby děti na vlastní oči viděly ta hnusná zapáchající auta a na doprovodných panelech si přečetly o „natvrdlých politicích“ (citace slov, jimiž Zdeněk Žák v „Událostech komentářích“ na ČT24 v pátek 28. ledna komentoval současnou zaostalost elektromobility v Česku), kteří tak dlouho bránili v Česku vítězství „zelené“ revoluce?

V dějinách se nikdy lidé nevzdali bez boje svého komfortu, svého pojetí života, svého práva žít tak, jak se líbí jim. Samozřejmě to platí i dnes. Takže co uděláte s lidmi, kteří se odmítnou vzdát svých benzínových miláčků? Budete je zavírat do převýchovných táborů, nebo je rovnou po bolševicku postavíte ke zdi?

Za ono krásné heslo „rovnost, volnost, bratrství“ muselo za Velké francouzské revoluce během jakobínského teroru zaplatit smrtí 15 až 35 tisíc lidí, zhusta nevinných, jen se špatným původem. Co tedy uděláte s těmi „natvrdlými“ lidmi, kteří se nepřestanou držet starých pořádků? Vytáhnete i vy gilotinu, abyste prosadili svou vizi pokroku, svou „zelenou“ revoluci pro údajnou záchranu planety?

František "Mrož" Novotný

https://neviditelnypes.lidovky.cz/spole ... ecnost_wag
miri1
Příspěvky: 333
Registrován: 01 črc 2015, 22:27

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od miri1 »

Radku 7777 - zajímavý článek, jen tak na okraj v uváděném muzeu v Mylhúzách jsme s mojí polovičku byli osobně a mohu vřele doporučit a je třeba si na to rezervovat dostatek času, protože je tam toho k vidění mnoho, mnoho, mnoho.
Asi jsem ale nepochopil odstavec - cituji:" Řízení auta se spalovacím motorem a s ručním řazením představuje dovednost, která se dá v krajní formě pilotů F-1 pokládat za umění, neboť na celém světě existovalo vždy jen pár stovek řidičů, kteří byli schopni tyto závodní vozy ovládat. Proto kolem nich existoval a existuje kult a většina z nich se stala světovými celebritami jako třeba Niki Lauda, Jackie Stewart, Emerson Fittipaldi, Michael Schumacher nebo Lewis Hamilton, ale i rallye od národních až po mezinárodní ........" - protože dle mého tito piloti používali v drtivé většině ne ruční řazení, ale jejich vozy byly vybaveny sekvenčními převodovkami - ve WRC s pákou, kde se řadí jen nahoru-dolů (obdoba našeho motorkářského řazení), v F1 s pádly pod volantem - a to vše bez sešlapávání spojky a tradičního "háčka" při opravdu ručním řazení.
Jinak všichni víme, že elektrolobing je z drtivé většiny politické rozhodnutí - a chtělo by se říci dílo ďáblovo :D :shock:
Alois
Příspěvky: 1881
Registrován: 23 dub 2011, 00:08
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od Alois »

Nedávno byla v TV debata, kde byl nějaký developer a A. Vondra, europoslanec za ODS. Nutno říct, že poslancův verbální projev je na dost nízké úrovni a z tohoto pohledu mluvil jako kráva. Ale pokud se odfiltrovaly ty jeho hele apod., tak celkem dobře oponoval onému developerovi, který se této stupidní elektromobility dost zastával a uváděl, že to se mělo a to se musí změnit atd. Leč všichni hovořili o našem automobilovém průmyslu.
Asi jsem blbý či něco nepochopil, Škoda patří ze 100% Volkswagenovi, takže ani procento není české. To, že se leze onému německému výrobci aut - koncernu - do řiti, víme všichni. Jediná útěcha je, že VW zaměstnává asi 70 tisíc lidí v Česku. A mnohé firmy jsou na něj navázány. Ale asi těžko může naše vláda ovlivnit rozhodování VW.

A teď k článku: Ten motor je zajímavý. Dlouho mi trvalo, než jsem pochopil princip. No ať už je nabízen jako alternativa.

Cituji: "Za druhé světové války sváželi nacisté z vyplundrovaných a vypálených synagog do Prahy svitky Tóry, další židovské religiozní předměty a též abstraktní obrazy židovských umělců, neboť zde hodlali po vítězném ukončení války zřídit muzeum parazitické židovské rasy, které by navštěvovaly školní výpravy z celé Třetí říše, aby poznaly, jak „zvrhlá“ byla židovská pakultura......".
Bohužel, díky zvrhlé EK i to se může stát během několika málo desetiletí. Tenkrát likvidoval židy jeden národ - Německo, dneska likviduje celou Evropu 27 států a v čele je opět Německo! Takže to půjde velmi rychle. A všimněte si jak ochotně a překotně přijímají tyto státy direktivy EK do svých zemí.

Těším se na to, že NĚKDO, třeba zase Poláci, začnou pomalu protestovat proti této zrůdnosti, třeba zase vznikne Solidarnošč a objeví se novodobý Gorbačov, který nás z této totalitní sviňárny vytáhne. Třeba.
miri1
Příspěvky: 333
Registrován: 01 črc 2015, 22:27

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od miri1 »

je vidět, že "pokrok" formou elektromobilů (ať si pod tímto představí každý co chce) nese sebou i pokrok formou tahání financí z kapes zájemců o automobil. Zajímavé srovnání pro naší automobilku Škoda je v následujícím odkaze:
https://www.autoforum.cz/predstaveni/do ... d=15383067
.....jak je vidět - vše pro motoristickou klientelu !!! :o
Alois
Příspěvky: 1881
Registrován: 23 dub 2011, 00:08
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od Alois »

Budu slovíčkařit. To není NAŠE Škoda, ale Německá Škoda. Proto mě Škoda celkem nezajímá a když už, tak jako každá jiná automobilka. Bohužel, prodali jsme ji.
A proč ceny také vzrůstají? Cit článek výše:
"Za naprostého nezájmu veřejnosti zavedla EU před lety koncept “flotilových emisí CO2”. V praxi to znamená, že vezmete celkový počet aut vyrobených automobilkou a přihlášených do provozu; tento počet vynásobíte počtem gramů CO2´, která každé z těchto autu vypustí nad “bezplatný” limit stanovený EU; toto číslo vynásobíte částkou 95 eur; a takovou pokutu musí automobilky zaplatit EU do “zelených fondů”".

Jedná se o miliardy EUR ročně. A kdo to v konečné fázi zaplatí? No ti, kteří auta kupují.
miri1
Příspěvky: 333
Registrován: 01 črc 2015, 22:27

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od miri1 »

Nechci se nějak dlouho rozepisovat, ale všichni víme, že jednou za čas každé auto potřebuje náhradní díly - což v případě elektromobilů je velice - jak jen to nazvat - asi velice "delikátní záležitost" - viz následující odkaz:
https://www.autoforum.cz/predstaveni/ce ... d=15509553
..... kdo chce kam ...?? :o
Alois
Příspěvky: 1881
Registrován: 23 dub 2011, 00:08
Bydliště: OSTRAVA!!!

ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od Alois »

V říjnu jsem napsal toto:
Při té příležitosti jsem jel novým ID.3 - tj. elektro VW. Cena 1,5 mil. Kč, dojezd cca 300km, hmotnost 2 tuny. Má to dobrou akceleraci, omezovač na 160, nehlučný motor. U dnešních aut motor už taky není moc slyšet. Jízdní vlastnosti dobré, bo ty 2 tuny dobře na cestě sedí. A prý to sežere víc na 100 km než spalovací motor.

Dnes o pár měsíců později už nejmenovaný prodejce-servis VW už ID3 nemá a ani nechce vidět. Vezl mě šofér s VW - vzpomenu si časem značku a říká: Zimní gumy jsme měnili po 8 tis. km a letní - až na slicky - po 15 tis. km. Je to moc těžké a má to zrychlení, proto jdou zadní gumy rychle pryč. A to Vám taky nikdo neřekne. Neekonomické auto. Vysoká cena, hodnota malá. A to je prosím to DAS AUTO! Ta zaručeně Německá kvalita. Řekl bych DAS ŠUNT!

Dnes v Radiožurnálu paní, odbornice na Čínu, hovořila o vztahu Ruska a Číny. No, jde z toho strach. Ale Škoda opouští Rusko. Proč? Z Číny se dováží ty auta, jejíž fabriky stavěla Škoda pro Čínu a ta zahltila Ruský trh levnými a kvalitními auty, tak Škodě nic jiného nezbylo. A já si myslel, že Škoda je tak šlechetná a přistoupila k sankcím.....Zkrátka Němci nepřekvapili.
Alois
Příspěvky: 1881
Registrován: 23 dub 2011, 00:08
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: ELEKTROAUTA - ANO ČI NE ??

Příspěvek od Alois »

Po dlouhé době zde dodávám článek o elektromobilech. Proč se Volkswagen hrne do elektroaut je už celkem jasné. Toto taky zdůrazňoval expert v TV a zde to je písemně. VW to nic stát nebude, montovny jsou v Německu, ale odskáčeme to my - ČR a ostatní dodavatelé součástek t.č. pro spalovací motory. Je na čase dát europoslancům za stupidní direktivy po hubě.

https://www.patria.cz/zpravodajstvi/572 ... ysledky_PD

Přechod automobilového průmyslu k elektromobilům ohrožuje dodavatele automobilových součástek v České republice a na Slovensku. Píše o tom dnes agentura Bloomberg. Upozorňuje přitom, že výroba automobilů v Česku a na Slovensku je v přepočtu na obyvatele nejvyšší na světě.

Dodavatelé podle agentury čelí problémům v důsledku toho, že elektromotory mají mnohem méně součástek než spalovací motory. "V České republice a na Slovensku jsou roztroušeny stovky firem vyrábějících pro automobilky. Tyto firmy se teď snaží udržet zakázky a pracovní místa," píše Bloomberg.

Agentura také poukazuje na riziko, že Česká republika a Slovensko zaostanou v získávání investorů pro výstavbu továren na výrobu baterií pro elektromobily. Upozorňuje, že v Maďarsku a Polsku už řada takových továren stojí nebo je ve výstavbě. Bývalý slovenský ministr hospodářství Vazil Hudák, který je nyní místopředsedou bratislavského institutu GLOBSEC, varoval, že automobilky by mohly novou výrobu umisťovat do blízkosti dodavatelů baterií.

Automobilky po celém světě nyní do přechodu k elektromobilům výrazně investují. Německý koncern Volkswagen hodlá na Slovensku po roce 2025 zahájit výrobu sportovně-užitkových vozů (SUV) s elektrickým pohonem, zatímco švédská automobilka Volvo Cars buduje nedaleko od Košic továrnu na výrobu elektromobilů, která by měla zahájit provoz v roce 2026.

Volkswagen loni ve své bratislavské továrně spustil výrobu nejnovějších verzí modelů VW Passat a Škoda Superb, je však možné, že to budou poslední modely se spalovacími motory vyráběné v tomto závodě. "Problémem je, co se stane s rozsáhlou sítí dodavatelů, kteří tvoří páteř průmyslu a udržují ekonomiku v chodu," píše Bloomberg v souvislosti s přechodem výroby z automobilů se spalovacími motory na elektromobily na Slovensku.

Podle studie institutu GLOBSEC by mohlo na Slovensku v rámci přechodu k elektromobilům zaniknout až 85.000 pracovních míst. "Pokud tuto transformaci nezvládneme, budeme mít problém se zaměstnaností," uvedl šéf slovenského svazu automobilového průmyslu Alexander Matušek. Výrobci automobilů a dodavatelé automobilových součástek na Slovensku zaměstnávají celkově kolem 260.000 lidí. V České republice je počet pracovníků v tomto odvětví téměř dvojnásobný, píše Bloomberg.

Obavy ohledně budoucnosti má teď například slovenské město Dolný Kubín, které v uplynulých letech těžilo právě z rozvoje automobilového průmyslu na Slovensku. "Z rozhovorů s dodavateli vím, že jsou připraveni se přizpůsobit, ale jsou závislí na tom, jak transformaci zvládnou jejich zákazníci," uvedl starosta Ján Prílepok. "Považujeme to za vážnou hrozbu," dodal.

Ve městě působí například rakouská společnost Miba, která dodává automobilkám součástky pro spalovací motory a převodovky. Podle šéfa tamního závodu společnosti Miba Vladimíra Tomana ale není jisté, zda si podnik bude moci zachovat všech svých 750 zaměstnanců. "Situace na trhu se dramaticky mění," prohlásil.
Alois
Příspěvky: 1881
Registrován: 23 dub 2011, 00:08
Bydliště: OSTRAVA!!!

ELEKTROAUTA - KONEC ELEHYSTERIE?

Příspěvek od Alois »

Do jaké míry je tento článek pravdivý nevím. Ale byl publikován a tak by mělo něco na něm být. Rozhodně už bylo psáno, že elektroauta jsou na tom mnohem hůř s "ekologií" než spalovací auta. Ale Evropská blbost je věčná a bude dlouho trvat, než bude revoluce a celý EU parlament půjde za mříže nebo do prdele. Těch škod už bylo dost a bude dlouho trvat, než se odstraní. Snad traktory v zemích EU napomohou a doufejme, že nové volby taky.

Konec elektromobilitě!!!
https://medium.seznam.cz/clanek/milan-s ... onec-50719
Odpovědět