KLEINZELL-pozor na výfuky
Napsal: 29 zář 2015, 16:25
Říkali jsme si s Martou, že už asi poslední prodloužený víkend strávíme za řídítky a tak kam jinam za relaxem a duševní pohodou, kterou každý řidič potřebuje? Jasně, do rakouského Kleizellu to je jen 377 km, i v dešti jsme to jeli kolem 6ti hodin s přestávkami. Bohužel, v létě teploty kolem 36 a nyní kolem 12. No co, nestěžuj si a val-nejsme žádní sráči- mě dirigovala Marta. Ubytko v penzionu u cesty, která patřila motorkářům, protože směřovala do trojcestí Kalte Kuchl s bezva motobarem a jedinečnýma zatáčkama a přírodou. Před 2 lety jsme tam také projížděli a kochali se nádherou.
Pension Gasteiner za 58 Eur/noc se snídaní vč. tur. poplatku v domácím prostředí s balkónem a hlavně: bylo dost teplo. Je zajímavé, že doma bych v košili a trenkách večer na balkoně neseděl, ale tam je i ta zima jiná. Nebo jsme chtěli relaxovat, tak chladno nevadilo? Motorky v garáži, v areálu plno zvířat , i jelena jsme nakrmili a byli jsme tam skoro sami. V předhůří Alp se turisti moc nezdržují a je proto vidět, že si zákazníka váží.
V sobotu jsme díky nestálosti počasí a špatné předpovědi udělali 2 kolečka po cca 115 km zatáček na obě strany-západ a východ. Nepršelo a teplota kolem 12-14 stupňů se dala. V neděli hlásili pěkně, ale část cesty 250km kolem Wildalpenu nám pršelo a teplota pod 10 st. Vyzkoušeli jsme si cestování v teplotních extrémech a asi ta nižší teplota je pro nás lepší. Ale silnice tam rovně nevede a stovky zatáčet, pak už na suché cestě, jsme si vychutnali a zase něco naučili.
Na závěr jsme se zastavili v motobaru Kalte Kuchl na leberknodelsuppe a wiener schnitzel. Vedoucí se nám pochlubil svým golďasem i když asi 30let starým. Řekl, že moc Čechů ani Slováků na GL1800 tam moc nejezdí a přitom motorek tam bylo plno.
Parkoval jsem vedle Dragstara 1100, který měl výfuky BSM, Hurricane. Zaujaly mě, protože je mám už asi 5 let také. Jsou homologovány a laděné s možností vymontovat kilery a jezdit s 90dB. Výkon zvyšují o cca 3kW. Já jsem si kilery vyrobil a odladil pro své ucho. Ale na originály jsem nešahal právě na cesty do Rakouska.
Klučina měl DG naleštěného r.v. 2004 a když odjížděl, tak jsem ho zastavil a začali jsme vykládat o výfucích. Byl s nimi taky spokojen, jenže uměl jen německy a já kromě hendehoch a švajnehund neumím nic. Tak rukama nohama jsem mu je pochválil a řekl mu, že mám své kilery. Měl najeto jen 17tis km. Pak se nám snažil popsat předchozí situaci. Stáli jsme na nejfrekventovanějším motorkářské bodě východních Alp.
¨
Asi o 5km níže stála policie a zničeho nic ho zastavila. Strčili mikrofon k výfuku, naměřili 87 dB a vypsali papír pro zahájení správního řízení. Kluk protestoval a ukazoval na origo kilery v kufru. Marně. Odhaduje pokutu na 200-300 EUR. Pokusil jsem se Martě překládat naši diskuzi a závěrem jsem jí řekl, že tu jsou policajti pěkné kurvy. Najednou hoch zbystřil a řekl. Ty si Čech? Já Chorvat, já ti rozumím. A už kurvy jen lítaly na adresu policie. Popsal nám to ještě jednou chorvatsky, ukázal nám papír a říkal, že s ním vůbec nediskutovali. Prokládal to nadávkami různě modifikovanými dle toho mezinárodního slova.
Z toho plyne ponaučení: V Rakousku už opravdu začali blbnout s měřením hluku. Kdy naši volové zákonodárci vymyslí něco podobného?
Trochu nás tato příhoda rozladila, ale v pondělí jsme sedli na oře a ve slunečném dni se vraceli domů, odpočatí a s rukama bolavýma od zatáček.
Holt Rakousko je Rakousko.
Pension Gasteiner za 58 Eur/noc se snídaní vč. tur. poplatku v domácím prostředí s balkónem a hlavně: bylo dost teplo. Je zajímavé, že doma bych v košili a trenkách večer na balkoně neseděl, ale tam je i ta zima jiná. Nebo jsme chtěli relaxovat, tak chladno nevadilo? Motorky v garáži, v areálu plno zvířat , i jelena jsme nakrmili a byli jsme tam skoro sami. V předhůří Alp se turisti moc nezdržují a je proto vidět, že si zákazníka váží.
V sobotu jsme díky nestálosti počasí a špatné předpovědi udělali 2 kolečka po cca 115 km zatáček na obě strany-západ a východ. Nepršelo a teplota kolem 12-14 stupňů se dala. V neděli hlásili pěkně, ale část cesty 250km kolem Wildalpenu nám pršelo a teplota pod 10 st. Vyzkoušeli jsme si cestování v teplotních extrémech a asi ta nižší teplota je pro nás lepší. Ale silnice tam rovně nevede a stovky zatáčet, pak už na suché cestě, jsme si vychutnali a zase něco naučili.
Na závěr jsme se zastavili v motobaru Kalte Kuchl na leberknodelsuppe a wiener schnitzel. Vedoucí se nám pochlubil svým golďasem i když asi 30let starým. Řekl, že moc Čechů ani Slováků na GL1800 tam moc nejezdí a přitom motorek tam bylo plno.
Parkoval jsem vedle Dragstara 1100, který měl výfuky BSM, Hurricane. Zaujaly mě, protože je mám už asi 5 let také. Jsou homologovány a laděné s možností vymontovat kilery a jezdit s 90dB. Výkon zvyšují o cca 3kW. Já jsem si kilery vyrobil a odladil pro své ucho. Ale na originály jsem nešahal právě na cesty do Rakouska.
Klučina měl DG naleštěného r.v. 2004 a když odjížděl, tak jsem ho zastavil a začali jsme vykládat o výfucích. Byl s nimi taky spokojen, jenže uměl jen německy a já kromě hendehoch a švajnehund neumím nic. Tak rukama nohama jsem mu je pochválil a řekl mu, že mám své kilery. Měl najeto jen 17tis km. Pak se nám snažil popsat předchozí situaci. Stáli jsme na nejfrekventovanějším motorkářské bodě východních Alp.
¨
Asi o 5km níže stála policie a zničeho nic ho zastavila. Strčili mikrofon k výfuku, naměřili 87 dB a vypsali papír pro zahájení správního řízení. Kluk protestoval a ukazoval na origo kilery v kufru. Marně. Odhaduje pokutu na 200-300 EUR. Pokusil jsem se Martě překládat naši diskuzi a závěrem jsem jí řekl, že tu jsou policajti pěkné kurvy. Najednou hoch zbystřil a řekl. Ty si Čech? Já Chorvat, já ti rozumím. A už kurvy jen lítaly na adresu policie. Popsal nám to ještě jednou chorvatsky, ukázal nám papír a říkal, že s ním vůbec nediskutovali. Prokládal to nadávkami různě modifikovanými dle toho mezinárodního slova.
Z toho plyne ponaučení: V Rakousku už opravdu začali blbnout s měřením hluku. Kdy naši volové zákonodárci vymyslí něco podobného?
Trochu nás tato příhoda rozladila, ale v pondělí jsme sedli na oře a ve slunečném dni se vraceli domů, odpočatí a s rukama bolavýma od zatáček.
Holt Rakousko je Rakousko.