Ahoj páni!
Letos jsem z časových i jiných důvodů po dlouhých letech nejel do pneuservisu s celou motorkou, ale pouze s kolama, který jsem sundal v garáži. Samotná montáž kol zpět na mašinu proběhla snadněji, než jsem předpokládal. Ovšem ve finále jsem u XV narazil na triviální problém, který je ovšem hodně zásadní. Nevím totiž, jak správně vycentrovat zadní kolo tak, aby bylo správně v ose motorky. Levý napínák řemene je totiž před hřídelí kola ve smyslu jízdy, nežto pravý napínák je za osou. Navíc na napínacích ani na kyvce nejsou žádné rysky tak, jak je to u jiných motorek běžné. Chodil jsem kolem toho jak jouda, večer jsem študoval manuály, ale nikde jsem nic nevypátral a došel jsem tedy k závěru, že asi jediný možný způsob jak to udělat je ten, že odměřím vzdálenost hřídele kola od konce kyvné vidlice.
Co vy na to? Jak na to? Možná jsem úplně blbej a je to vážně triviální záležitost, ale já jsem zatím na nic jiného nepřišel.
XV - montáž zadního kola
Re: XV - montáž zadního kola
Pěkný den vespolek , ahoj Manny ,
kdysi jsem podobný problém řešil taky . Zajímalo mě , jak se
u motek dělá geometrie . U auťáků v tom problém není , ale u motek ...
Narazil jsem u kluků z K1400 na vlákno , kde se řešilo nerovnoměrné sjíždění
přední gumy ( více sjížděná byla levá strana ) a tam narazil na jeden fajn příspěvek ,
či radu . Dovolím si jí tady okopírovat . Sám jsem to u své motky zkoušel ( je to práce
pro dva ) a výsledek mě uklidnil .
Je sice fakt , že na svojí motce mám na obou stranách rysky , ale bylo to jen pro klid
duše a pro radost z práce
Tady : Tolik rad a ani jedna o geometrii...
Naki, úplně nejdřív někoho posaď na motku, vezmi rovnou lať aby přasahovala zadní i přední gumu.
Přilož ji na zadní gumu tak, aby ve stejné (co nejvyšší) výšce probíhala kolem předního kola. Vezmi pravítko a tam kde lať míjí ráfek předního kola, změř pravítkem vzdálenost latě od ráfku. Řídítka nastav tak, aby oba body k ráfku měřily stejně. Nehýbat s tím a latí na druhé straně stroje změř totéž.
Hodně Ti to napoví, jak na tom ta nejprimitivnější geometrie je. Popojeď o metr a opět obě strany přeměř. Rozdíl 5ti mm poznáš a pak už neváhej jet s tím na přesné seřízení do servisu.
Anebo , mám za to , že změření vzdálenosti ráfku od kyvky je dostačující .
kdysi jsem podobný problém řešil taky . Zajímalo mě , jak se
u motek dělá geometrie . U auťáků v tom problém není , ale u motek ...
Narazil jsem u kluků z K1400 na vlákno , kde se řešilo nerovnoměrné sjíždění
přední gumy ( více sjížděná byla levá strana ) a tam narazil na jeden fajn příspěvek ,
či radu . Dovolím si jí tady okopírovat . Sám jsem to u své motky zkoušel ( je to práce
pro dva ) a výsledek mě uklidnil .
Je sice fakt , že na svojí motce mám na obou stranách rysky , ale bylo to jen pro klid
duše a pro radost z práce
Tady : Tolik rad a ani jedna o geometrii...
Naki, úplně nejdřív někoho posaď na motku, vezmi rovnou lať aby přasahovala zadní i přední gumu.
Přilož ji na zadní gumu tak, aby ve stejné (co nejvyšší) výšce probíhala kolem předního kola. Vezmi pravítko a tam kde lať míjí ráfek předního kola, změř pravítkem vzdálenost latě od ráfku. Řídítka nastav tak, aby oba body k ráfku měřily stejně. Nehýbat s tím a latí na druhé straně stroje změř totéž.
Hodně Ti to napoví, jak na tom ta nejprimitivnější geometrie je. Popojeď o metr a opět obě strany přeměř. Rozdíl 5ti mm poznáš a pak už neváhej jet s tím na přesné seřízení do servisu.
Anebo , mám za to , že změření vzdálenosti ráfku od kyvky je dostačující .
Re: XV - montáž zadního kola
Díky za příspěvek. Až budu měnit olej v dílně, tak to s klukam tou lérou oběhnem.
Vzdálenost ráfku od zadní kyvky měřit nelze, páč je kyvka na každé straně díky řemenu jinak od ráfku vzdálená. Budu se tedy prozatím držet vzdálenosti osy hřídele kola od konců kyvky.
Vzdálenost ráfku od zadní kyvky měřit nelze, páč je kyvka na každé straně díky řemenu jinak od ráfku vzdálená. Budu se tedy prozatím držet vzdálenosti osy hřídele kola od konců kyvky.
Re: XV - montáž zadního kola
Jo ,
to jsem si neuvědomil Manny , máš recht v tom měření ....
Vzdálenost osy kola od konců kyvky .
Apropos , do čeho jsi to obul ?
to jsem si neuvědomil Manny , máš recht v tom měření ....
Vzdálenost osy kola od konců kyvky .
Apropos , do čeho jsi to obul ?
-
- Příspěvky: 1881
- Registrován: 23 dub 2011, 00:08
- Bydliště: OSTRAVA!!!
Re: XV - montáž zadního kola
Tu geometrii latí jsme dělali už na Pionýrech a Jawách. Není to nejpřesnější, ale dá se v tom orientovat. Vzdálenost napínáků resp. osy kola od konce vidlice je přesnější.
Teď mě napadá, že rychlé sjíždění gumy a problémy v zatáčkách můžou být i touto geometrií zadního kola.
Nepravidelné sjíždění gum na motkách nemusí být technickou závadou, ale teoreticky i asymetrickým posedem na motce.
Teď mě napadá, že rychlé sjíždění gumy a problémy v zatáčkách můžou být i touto geometrií zadního kola.
Nepravidelné sjíždění gum na motkách nemusí být technickou závadou, ale teoreticky i asymetrickým posedem na motce.
Re: XV - montáž zadního kola
Tak jsem to v sobotu projel cca 150 km a zdá se, že je to asi v cajku, motorka je snadno ovladatelná, hravá. Tak snad se měření povedlo. Pro jstotu to ale stejně nechám zkontrolovat.
Opět do Dunlop D404 WW. Trošku si drbu hlavu, že jsem neskočil do těch Michelin Commander II, ten proběh mě u nich dráždí Ale na druhou stranu je fakt, že WW XVčku slušíFilo píše:Apropos , do čeho jsi to obul ?
Re: XV - montáž zadního kola
Ahoj Manny ,
tak to je super , že to klaplo .
Na ty Michelinky jsem se jen koukal , stejně nemají rozměr na zadek
pro moji motku , 190/60 R17 A s tím proběhem bych počkal , až
budou zkušenosti někoho , koho známe a férově řekne , že na nich najel
tolik a tolik .
tak to je super , že to klaplo .
Na ty Michelinky jsem se jen koukal , stejně nemají rozměr na zadek
pro moji motku , 190/60 R17 A s tím proběhem bych počkal , až
budou zkušenosti někoho , koho známe a férově řekne , že na nich najel
tolik a tolik .