chvění řidítek při jemném držení či nedržení

Odpovědět
Jimy

chvění řidítek při jemném držení či nedržení

Příspěvek od Jimy »

Už od pár lidí jsem slyšel postěžování, že se jim rozklepou řidítka při jemném držení či nedržení řídítek. Dnes jsem navštivil Radka Pokoru z Opavy a mimo jiné jsem se ho zeptal na toto téma. Řekl mi, že zhruba mohou být příčiny 3:
1. špatné vyvážení kola
2. nerovnoměrné ojíždění pneu - např. vytváření plošek na pneu (já osobně jsem zjistil tuto vadu)
3. olej - prý by se měl měnit v tlumiči max. po 20-30 tis. km
První a třetí vada se dá odstranit, 2. jedině výměnou pneu. Když si přejedete prstem dezén, poznáte, zda máte plošky či různé nepatrné výstupky nerovnoměrným sjetím - je to způsobeno zejména bržděním. V okamžiku, kdy tuto vadu zjistíte, můžete čekat jen neustálé zhoršování. Bohužel se to může stát i u relativně neojetých pneu. Může se totiž stát, že některé pneu vydrží na předním kole třeba i 40 tis. km (stalo se to Otovi ze Slovenska) a myslím si, že o nic lépe nejsem na tom ani já. Já mám sice najeto prokazatelně na přední pneu 8 tis. km, jenže prakticky se za tu dobu dezén nezměnil a pneu je stará podle DOTu 6 let.
Já už mohu jen přemýšlet vzhledem k nerovnoměrnému ojetí a stáří pouze nad tím, kdy ji vyměním.
Manny

Re: chvění řidítek při jemném držení či nedržení

Příspěvek od Manny »

Mám stejnou zkušenost. S novou pneu můžu jet bez držení řidítek jak jen daleko to zvládnu (škádlím tím batůžek :D ). Čím je guma opotřebovanější, tím se rozkmytání řidítek bez držení projevuje více až do nebezpečných mezí. Někdy bývá zakmytání patrnné i při držení řidítek při deceleraci motorem a to třeba jen na malý okamžik, jen v určité rychlosti - v určitých otáčkách(což už bych viděl spíš na ty tlumiče).
Ostatně chování motorky je jiné i při nové/ojeté zadní pneu. Já mám teď obě nové a tak si to náležitě užívám jak je motorka živá a při tom klidná, čitelná...
Jimy

Re: chvění řidítek při jemném držení či nedržení

Příspěvek od Jimy »

no já uvažuji, že si nechám vyměnit i olej v tlumičích. Když jsou na dezénu takové ty odskákané plošky, není to podle mne jen tím, že člověk někdy musí prudce zabrzdit, ale tlumiče nekvalitně tlumí nerovnosti vozovky, to je stejné jako u auta.
Filo

Re: chvění řidítek při jemném držení či nedržení

Příspěvek od Filo »

Pěkný den vespolek ,

přispěju taky svojí špetkou :-)
To chvění řidítek ( během jízdy ) je dle mého názoru způsobeno gumou ...tzn.sjeté plošky ,
popř. nevyváženost a taky bych se přimlouval za věc , kterou asi všichni někdy občas zanedbáme a to je správně nahuštěná guma . I když já mám osobně zkušenost , že přední kolo mi po celou sezónu neunikne ani o fous . Zadní hustím kapku více , když jsme jeli loni Chorvatsko , ve dvou a plně naložení . Olej v tlumičích bych zařadil až hooodně dozadu . Ten se projevuje spíše v krizovějších situacích , brždění , jízda zatáčkou atd.
ShrekDaniels
Příspěvky: 146
Registrován: 26 dub 2011, 09:54
Bydliště: Komárno (Slovensko)

Re: chvění řidítek při jemném držení či nedržení

Příspěvek od ShrekDaniels »

Ano, to rozkmitanie spôsobuje nepravidelne ojazdená pneu, no výrazne to potom znásobuje záťaž na zadnom nosiči. ;)
ccc24 - zážitok nemusí byť dobrý, hlavne že je intenzívny ...
Kastan
Příspěvky: 177
Registrován: 12 črc 2011, 20:13

Re: chvění řidítek při jemném držení či nedržení

Příspěvek od Kastan »

V tomhle bych souhlasil s Filem. Na enduru to dělá i po výměně oleje. Ten na to vliv neměl. Ale guma už je docela hyn a když pustím řidítka, tak je to na rozbití huby. Wilda má dobrou přední a nic nekmitá. Jo Jimy nezbývá než za jízdy držet řidítka :D . Prekérní situace, viď? :lol:
Odpovědět