Už od pár lidí jsem slyšel postěžování, že se jim rozklepou řidítka při jemném držení či nedržení řídítek. Dnes jsem navštivil Radka Pokoru z Opavy a mimo jiné jsem se ho zeptal na toto téma. Řekl mi, že zhruba mohou být příčiny 3:
1. špatné vyvážení kola
2. nerovnoměrné ojíždění pneu - např. vytváření plošek na pneu (já osobně jsem zjistil tuto vadu)
3. olej - prý by se měl měnit v tlumiči max. po 20-30 tis. km
První a třetí vada se dá odstranit, 2. jedině výměnou pneu. Když si přejedete prstem dezén, poznáte, zda máte plošky či různé nepatrné výstupky nerovnoměrným sjetím - je to způsobeno zejména bržděním. V okamžiku, kdy tuto vadu zjistíte, můžete čekat jen neustálé zhoršování. Bohužel se to může stát i u relativně neojetých pneu. Může se totiž stát, že některé pneu vydrží na předním kole třeba i 40 tis. km (stalo se to Otovi ze Slovenska) a myslím si, že o nic lépe nejsem na tom ani já. Já mám sice najeto prokazatelně na přední pneu 8 tis. km, jenže prakticky se za tu dobu dezén nezměnil a pneu je stará podle DOTu 6 let.
Já už mohu jen přemýšlet vzhledem k nerovnoměrnému ojetí a stáří pouze nad tím, kdy ji vyměním.
chvění řidítek při jemném držení či nedržení
Re: chvění řidítek při jemném držení či nedržení
Mám stejnou zkušenost. S novou pneu můžu jet bez držení řidítek jak jen daleko to zvládnu (škádlím tím batůžek ). Čím je guma opotřebovanější, tím se rozkmytání řidítek bez držení projevuje více až do nebezpečných mezí. Někdy bývá zakmytání patrnné i při držení řidítek při deceleraci motorem a to třeba jen na malý okamžik, jen v určité rychlosti - v určitých otáčkách(což už bych viděl spíš na ty tlumiče).
Ostatně chování motorky je jiné i při nové/ojeté zadní pneu. Já mám teď obě nové a tak si to náležitě užívám jak je motorka živá a při tom klidná, čitelná...
Ostatně chování motorky je jiné i při nové/ojeté zadní pneu. Já mám teď obě nové a tak si to náležitě užívám jak je motorka živá a při tom klidná, čitelná...
Re: chvění řidítek při jemném držení či nedržení
no já uvažuji, že si nechám vyměnit i olej v tlumičích. Když jsou na dezénu takové ty odskákané plošky, není to podle mne jen tím, že člověk někdy musí prudce zabrzdit, ale tlumiče nekvalitně tlumí nerovnosti vozovky, to je stejné jako u auta.
Re: chvění řidítek při jemném držení či nedržení
Pěkný den vespolek ,
přispěju taky svojí špetkou
To chvění řidítek ( během jízdy ) je dle mého názoru způsobeno gumou ...tzn.sjeté plošky ,
popř. nevyváženost a taky bych se přimlouval za věc , kterou asi všichni někdy občas zanedbáme a to je správně nahuštěná guma . I když já mám osobně zkušenost , že přední kolo mi po celou sezónu neunikne ani o fous . Zadní hustím kapku více , když jsme jeli loni Chorvatsko , ve dvou a plně naložení . Olej v tlumičích bych zařadil až hooodně dozadu . Ten se projevuje spíše v krizovějších situacích , brždění , jízda zatáčkou atd.
přispěju taky svojí špetkou
To chvění řidítek ( během jízdy ) je dle mého názoru způsobeno gumou ...tzn.sjeté plošky ,
popř. nevyváženost a taky bych se přimlouval za věc , kterou asi všichni někdy občas zanedbáme a to je správně nahuštěná guma . I když já mám osobně zkušenost , že přední kolo mi po celou sezónu neunikne ani o fous . Zadní hustím kapku více , když jsme jeli loni Chorvatsko , ve dvou a plně naložení . Olej v tlumičích bych zařadil až hooodně dozadu . Ten se projevuje spíše v krizovějších situacích , brždění , jízda zatáčkou atd.
-
- Příspěvky: 146
- Registrován: 26 dub 2011, 09:54
- Bydliště: Komárno (Slovensko)
Re: chvění řidítek při jemném držení či nedržení
Ano, to rozkmitanie spôsobuje nepravidelne ojazdená pneu, no výrazne to potom znásobuje záťaž na zadnom nosiči.
ccc24 - zážitok nemusí byť dobrý, hlavne že je intenzívny ...
-
- Příspěvky: 177
- Registrován: 12 črc 2011, 20:13
Re: chvění řidítek při jemném držení či nedržení
V tomhle bych souhlasil s Filem. Na enduru to dělá i po výměně oleje. Ten na to vliv neměl. Ale guma už je docela hyn a když pustím řidítka, tak je to na rozbití huby. Wilda má dobrou přední a nic nekmitá. Jo Jimy nezbývá než za jízdy držet řidítka . Prekérní situace, viď?