Přidávám zde e-mail od týmu Bezpečně -na -motorce.cz, který Martě poslal několik rad.
Vím, že toto téma jsme zde již diskutovali, ale třeba si z toho něco vezmeme, když nám to posílají odborníci:
Co na plat, otáčení Země nezastavíme, a tak nám nezbyde nic jiného, než postupně své jednostopé miláčky připravit k zimnímu spánku. Bezpečně na motorce vám přináší několik tipů, jak si ušetřit komplikace při jarním znovuoživování.
1. Motorku před zimou pečlivě umyjte. Doporučujeme použít konzervační vosk k tomu určený, předejdete tak riziku vzniku koroze a stárnutí povrchu materiálů. Samozřejmostí je vyčištění a namazání řetězu, stejně jako ošetření všech hybných částí motocyklu.
2. Nádrž naplňte po hrdlo kvalitním benzínem, který zakonzervuje nádrž zevnitř.
3. Pneumatiky je vhodné “přefouknout” na vyšší tlak, než doporučuje výrobce, zamezíte tak deformaci pneumatiky. Vhodné je i použití stojanů, které drží kola motocyklu nad zemí.
4. Akumulátor doporučujeme připojit na “inteligentní” nabíječku, která baterku nabije v případě, že klesne napětí. (napětí nesmí klesnout pod 10,5V, jinak dochází k trvalému poškození)
5. Dlouhé spory se vedou ohledně výměny oleje. Zda je lepší jej vyměnit na podzim nebo na jaře. Za BNM říkáme, že pro motor to nepředstavuje žádný podstatný rozdíl.
6. Motorku je dobré nechat na místě, kde neklesá teplota pod bod mrazu. Pokud tomu není vyhnutí, je nutné přizpůsobit veškeré kapaliny v motocyklu (např. chladící kapalina).
7. Motorku zakryjeme plachtou k tomu určenou pro ochranu před prachem.
8. Že je třeba motorku pravidelně kontrolovat a hladit po sedačce, snad připomínat nemusím J
Některé servisy nabízí i možnost profesionálního zazimování ve svých prostorách.
Pokud by vás v zimních měsících svrběly ruce, budete mít možnost se svézt v rámci našich halových kurzů, I když bude venku sněhová kalamita!
Váš tým BNM
JAK PŘIPRAVIT MOTORKU NA ZIMU
-
- Příspěvky: 1881
- Registrován: 23 dub 2011, 00:08
- Bydliště: OSTRAVA!!!
-
- Příspěvky: 30
- Registrován: 06 říj 2011, 15:45
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: JAK PŘIPRAVIT MOTORKU NA ZIMU
K tomuto tématu jen pár faktických poznámek.
Pokud napětí na kontaktech akumulátoru který není pod zátěží (není odebírán proud) klesne na zmiňovaných 10,5 V , je tento akumulátor zralý pouze pro přesun do sběrného dvora a nemá většího smyslu zabývat se jeho oživením s největší pravděpodobností nám tento vypoví službu v průběhu sezóny, pokud vůbec uvede motor do pohybu.
Další mýlka tvůrců rad.
Pokud je motocykl garážován v prostředí kde teplota klesá pod bod mrazu nalijte nemrznoucí směs.
Všechno špatně:
Motocykly vybavené vodním chlazením musí mít v chladícím okruhu nemrznoucí směs celoročně, ne jen v zimních měsících.
Důvodem jsou chemické a fyzikální vlastnosti nemrznoucí směsi. Jednak je potřebné mazání těsnění vodní pumpy, a druhak nám nemrznoucí směs v okruhu chlazení zajišťuje výšší bod varu. Chladící okruh je konstruován jako přetlakový, abychom dosáhli bodu varu až někde u 105 - 110°C.
Pokud napětí na kontaktech akumulátoru který není pod zátěží (není odebírán proud) klesne na zmiňovaných 10,5 V , je tento akumulátor zralý pouze pro přesun do sběrného dvora a nemá většího smyslu zabývat se jeho oživením s největší pravděpodobností nám tento vypoví službu v průběhu sezóny, pokud vůbec uvede motor do pohybu.
Další mýlka tvůrců rad.
Pokud je motocykl garážován v prostředí kde teplota klesá pod bod mrazu nalijte nemrznoucí směs.
Všechno špatně:
Motocykly vybavené vodním chlazením musí mít v chladícím okruhu nemrznoucí směs celoročně, ne jen v zimních měsících.
Důvodem jsou chemické a fyzikální vlastnosti nemrznoucí směsi. Jednak je potřebné mazání těsnění vodní pumpy, a druhak nám nemrznoucí směs v okruhu chlazení zajišťuje výšší bod varu. Chladící okruh je konstruován jako přetlakový, abychom dosáhli bodu varu až někde u 105 - 110°C.