GOLDWING vs. GOLDWING

Odpovědět
Alois
Příspěvky: 1881
Registrován: 23 dub 2011, 00:08
Bydliště: OSTRAVA!!!

GOLDWING vs. GOLDWING

Příspěvek od Alois »

Rozhodování mezi starým (do r. 2017) a novým je celkem jednoznačné. Záleží na penězích. Devětsettřicet tisíc je celkem velká pecka, to už je slušné auto, do kterého neprší, nefouká, je v něm teplo a dají se tam dělat různé věci.
Nevím, kolik stojí jiné motorky, možná HD má dražší cesťák, Indian možná taky, ale v podstatě na tom nezáleží. Každý si musí zvážit sám, co od dané věci za konkrétní cenu očekává.

Téměř vůbec jsem se o nový GL nezajímal. Jen povrchně. (Mám GL r.v. 2015 a sto najeto). Majitelé GL chválili, ti ostatní nadávali a vytýkali neduhy. Hlavní negativní prvek byl, že nový GL je malý a má málo úložného prostoru. Nemohl jsem posoudit, nejel jsem na něm a bylo mi to fuk, stejně jsem jezdil sám.
Letos na jaře se ukázal světlý bod, který hrál ve prospěch nového vozidla. Vše bylo požehnáno, ale váhal jsem. Přece jen milion v mém věku za motorku bylo dilema. Vím, že ji už neojezdím a podobně mi radil i Radek. "Je to úplně jiná motorka. Starý GL ti dalších 100 tisíc v pohodě ujede a za jak dlouho je najedeš?" Měl pravdu. Za 8 let budu mít motorku na háku doma v garáži. "Raději ty peníze investuj do cestování, to ti nikdo nevezme". Dobrý argument.
Jiní mi radili: "Novou nekupuj, je to napiču, strašně malé". Taky názor.
Vzpomněl jsem si na mého nebožtíka kamaráda, který byl od 21 let na vozíku a ten mi vždy říkal: " Pokud ti to udělá radost, tak si to kup. Já mohu mít radost tak leda z nových tepláků".

Někdy v červnu mi blesklo v hlavě, abych se zeptal na dostupnost GL. Co kdyby na konci roku zbyly peníze? Radek mi říkal, že má 2 zamluvené a ty jsou letos poslední. Volám do Hondy Krhová a tam mi řekli: "Dnes odpoledne nebo zítra má dojít černý DCT TOUR a není zadaný". Černá motorka se mi nelíbí. Motor a výfuky mají být stříbrné. Jel jsem se podívat k Radkovi, zrovna ho vybaloval z krabice. Letmý pohled a bylo rozhodnuto.

V Hondě Krhová jsem už několik motorek koupil a 2 dny na to jsem tam zamluvil Hondu CB pro mou známou, která ji objednala v Ostravě s příslibem až v listopadu. Nevím, jak to v Krhové dělají, ale asi to tam umí. V celé ČR nic a v Krhové mají. Takže jsme během týdne jeli pro motorku oba. Jaká náhoda. Dostal jsem slušnou slevu a předání proběhlo krátce, ale jako úvod stačilo.

V tureckém Ayvaliku na GL srazu před hotelem stálo cca 8 nových černých GL s tureckými značkami. Asi všichni byli organizátoři. Krása. Přijel jsem z východu a postavil se mezi ně. Jeden z nich se dal se mnou do řeči a mj. říká: "To není Goldwing, to se nedá srovnat, že?"

Na druhý den se tam bavili kluci o novém GL. Smáli se, jak je to malé a jeden z nich - už jsem ho kdysi viděl - řekl, my s ženou bychom se na ten nový nevešli. Pak přišla jeho žena a měl pravdu. I do Tatry 138 by se na korbu těžko vlezli.


A teď fakta z manuálů:
ROZMĚRY (mm)........NOVÝ DCT TOUR 2022.......... STARÝ 2015
Celková délka............2615..................................2630
Celková šířka.............905...................................945
Celková výška...........1430................................. 1455
Rozvor....................1695..................................1690
Závlek kola...............110...................................109
Hmotnost kg..............390...................................430
Max zatížení kg .........203...................................190
Pneu P/Z............130/200.............................130/180
Vzdálenost Z opěradla od P - 385 mm....................380 mm měřeno orientačně
Nádrž litry................21.....................................25

A teď bych rád věděl, co je na NOVÉM GL malého?
Že by těch 15 mm celkové délky? Pozor, rozvor je o 5 mm delší. Nebo těch 15 mm výšky? Nene, to bude o 4 cm menší šířka, to je ono. A co maximální zatížení a rozměry pneumatik? To vůbec nenasvědčuje, že by byla menší než STARÝ GL. Prostor na sezení spolujezdce stejný - jak může někdo říct, že tam je méně místa na sezení?
Boční kufry jsou o něco menší. Není to nic zásadního, ale menší jsou. Hlavní kufr je pohodlně velký, vejdou se tam 2 helmy odklápěčky a na tašku s věcmi je více místa než na starém. Ano, přední kaslík je na nic a chybí dva pod opěrkami v Z sedadle. Ale není to žádná hrůza.

Tak co je na té motorce tak malého?
Za všechno může design. Ten udělal z velké motorky opticky malou, nepodobnou předchůdci. A to by mohlo někomu vadit, protože by nevypadal oproti STARÉ jako chlap.
Jeden významný klavírista a skladatel o té černé řekl: "To je umělecké dílo!" Nevěděl jsem o čem mluví, až pokynul k motorce, tak jsem pochopil.
Nemyslím si, že černá barva je výhra, ale design se jim povedl.
Alois
Příspěvky: 1881
Registrován: 23 dub 2011, 00:08
Bydliště: OSTRAVA!!!

VELKÝ PODVOD HONDY

Příspěvek od Alois »

Možná tvrdě napsáno, ale pravdivě. Bohužel je pravda někdy taková a já nevím, jak jinak to napsat, když jsem byl Hondou 2x podveden.
V roce 2015 jsem koupil v Hondě nový Goldwing s vestavěnou navigací. Po roce jsem zjistil, že mapy jsou dost staré a neodpovídají skutečnosti. Tak jsem napsal Hondě ČR , aby mi dodali aktualizaci map a odpověď byla: Nemáme informaci, zdali mapy jsou či ne.
Psal jsem i do Anglie, Belgie, Německa a nic.
Tak jsem napsal papírový dopis a poslal do HONDA TOKYO a do HONDA USA. Z Tokya poslali můj dotaz do Česka, ať mi odpoví. Tak mi v ČR volali, jestli trvám na stejné odpovědi jako předtím několikrát.
Mluvil jsem i se zástupcem Garmin a ten mi sdělil, že mají s Hondou smlouvu a nesmí mi nic říct. (Navigaci vyrobil resp. mapu i software je od Garmina)
Tak jsem se pustil do výzkumu a po pravdě, dnes nemám problém s novými mapami. Vím, jak je sehnat a jak je instalovat.
Bohužel, celá Evropa je bez map a bez aktualizace, ale v USA a Kanadě lze koupit upgrade za 99 dolarů.

Jedná se o podvod nebo ne?

A když jsem koupil letos (6/2022) nového Goldwinga s vestavěnou navigací, zjistil jsem, že mám mapy z r. 2018. Znovu dotaz do Hondy a odpověď: Honda na aktualizaci pracuje a bude možná letos".

No, jak znám Hondu, tak mé peníze už mají a myslím, že jim houby na zákazníkovi záleží.
Zdenda
Příspěvky: 15
Registrován: 13 kvě 2020, 16:23

Re: GOLDWING vs. GOLDWING

Příspěvek od Zdenda »

Co jsi čekal? Garmin má aktualizace většinou zdarma, pokud nejsou vestavěné. A to je ten problém. Amíci mají všechno, navigací počínaje a svolávacími akcemi konče. Jsme blechy které nikoho nezajímají. Jen naše vláda si myslí, že jsme velcí. Jsme ale jako stát koko... :cry:
Alois
Příspěvky: 1881
Registrován: 23 dub 2011, 00:08
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: GOLDWING vs. GOLDWING

Příspěvek od Alois »

Toto není problém našeho státu. To je problém Evropy a snad i Asie. A to není zanedbatelný trh.
V Německu na Goldwing fóru to řeší externími navigacemi. Ale Honda je přece povinna dodat aktualizaci map, ne?
Asi není. Honda je podvodník a ti nemusí nic.

(Dám kopii tohoto článku do samostatného tématu, ať je dobře vidět)
Alois
Příspěvky: 1881
Registrován: 23 dub 2011, 00:08
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: GOLDWING vs. GOLDWING

Příspěvek od Alois »

Konečně jsem se dostal ke srovnání nesrovnatelných motorek. Během 4 měsíců jsem najel 12 000km, z toho cesta na východ Turecka (Solné jezero Tuz Golu + Nevsehir) necelých 6 000 km. Takže už něco málo o novém GL vím.

NEGATIVA: Jak jsem uvedl výše, není to malá motorka.

Jen ty boční kufry jsou o něco menší. Existuje ale zvětšení kufrů v podobě větších vík. Pak není co řešit. Ale to není velké negativum.

Absence odkládací skříňky - který blb vymyslel patvar skříňky, kterou je nutné otevřít, aby bylo možné otevřít nádrž. Tam se opravdu nic nevejde. A to, že se musí při každém tankování otevřít, ji nelze ničím - i přes blbý tvar - naplnit. Ani techničák, doklady zkrátka nic, co by se nemělo ztratit. U modelů USA místo airbagu mají pěknou a prostornou skříňku.

Zrcátka - hodně blbé a nepřehledné. Já si je nemohu nastavit tak, abych viděl za sebe a zároveň slepý úhel. Hodně nebezpečné. Možná to udělaly ty 4 cm šířky.

Ovládací prvky na řídítkách - konstruktér nepředpokládal, že bude mít řidič rukavice a pojede po nerovném terénu. Takže pokud potřebuji zatroubit a troubím dost často, tak nejdříve omylem podřadím, pak zmáčknu omylem blinkr a poté se dopracuji ke klaksónu. Naprosto idiotské oproti starému GL. Ovládat GPS + audio velmi nepřesné. Přitom na hlavním panelu jsou během jízdy ovladače vypnuty - není jasno proč.

Display - škoda, že není ukazatel rychlosti v digitech. Některá písmenka hodně malá a nelze je třeba odečíst při slunku - např. tlak v pneu funguje jen za jízdy a je tak malým písmem, že jsem dlouho nezjistil, v kterém kole mám málo vzduchu. Ale výstraha, že je málo vzduchu je dost velká.

Hluk - výfuk má hlučnost asi o 3 dB vyšší a je to dost znát. Při dálniční jízdě to opravdu otravuje a netuším, proč to tak udělali. Možná kvůli výkonu.

Ochrana před vzduchem - velmi malá, táhne vlastně všude, kromě krku jako na starém. I když mám dodatečný spoiler na nohy, pořád je to málo a fouká a fouká. Úzké plexi má negativní vliv na foukání na ramena. Ty dostávají zabrat. Ale viz dále...



POZITIVA:

Tuto motorku nelze srovnávat se starým GL. Je to úplně něco jiného a tak, jak říkal Radek: "Všechno je jiné, a z původního GL tam není nic". Je. Objevil jsem, že asi páčka brzdy je stejná - možná. Jinak nic.
Úžasné jízdní vlastnosti, přední tlumení je naprosto dokonalé a člověk nepozná, zda jede po nerovné či rovné silnici. Akorát při brždění v zatáčkách má tendenci motorku narovnat - na to jsem si nemohl zvyknout. Nemohl jsem se vyhnout velké díře a tak jsem do ní vletěl. Už jsem viděl rozbitý kardan či něco jiného (jako kdysi v Srbsku na Dragstaru). Motorka projela naprosto bez problému a já čuměl. Pérování zkrátka super.

Motor - je prý stejný, ale o něco výkonnější. Přitom je motorka mnohem živější a pokud se přepne do režimu SPORT, je velmi nebezpečná a párkrát mi málem vypadla z ruky. Musí se opatrně přidávat plyn. Jak to udělali - nevím. Ale je hodně živá.
Digitálního plynu si lze všimnout jen tak, že tam nejsou lanka. Spotřeba je asi o něco nižší než na starém. Tak kolem 6 l na dálnici.

Hmotnost je o cca 40 kg menší a je to znát! Manipulace na místě je mnohem pohodlnější, motorka nemá tendenci padat a pro jízdu ve dvou, třeba pro lidi menšího vzrůstu, to musí být pomoc. Kolikrát jsem je na starém GL obdivoval, že s partnerkou vzadu, na místě v pohodě manipulují. Tady je to jednodušší a příjemnější už i proto, že pomalý chod dopředu a dozadu je plynulý. Ale déle to trvá, než se překoná nějaká překážka.

Sedadlo přímo úžasné! To je hodně velký rozdíl. Prdel nebolí, není otlačená, sedí se jí v pohodě a méně nebo vůbec se nepaří.

Posuvné plexi je přímo super. Na dálnici ho mívám nahoře, ve městě dole - v horku dobře chladí. Za deště lze najít optimální polohu, aby se minimalizoval déšť , který jde na helmu resp. plexi. V lijáku nebo jízdě za auty, když není nic vidět, plexi se stáhne dolů. Mohlo být trochu širší, aby tolik netáhlo. Dnes mám plexi širší a je to lepší v chladných dnech.
Alois
Příspěvky: 1881
Registrován: 23 dub 2011, 00:08
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: GOLDWING vs. GOLDWING

Příspěvek od Alois »

DCT - ani nevím, co ta zkratka znamená, spíš je to téma pro Pavla, ten to má nastudované a rozumí jí. Ale automatická převodovka je pohodlná a lze si na ni rychle zvyknout. Zpočátku jsem cítil velké vibrace a hluk, ale po cca 10 tis. km se uklidnila a vrčí jen 7 stupeň a to bych řekl jen při nižší rychlosti. Pavel říkal, že by neměla podřazovat v zatáčkách. No neměla, ale stejně podřazuje. Je to nepříjemné, ale lze si zvyknout. Někdy má nelogické chování, ale jindy zase až moc logické. Zkrátka dle mého názoru si žije převodovka svým životem.
Lze ji ovládat jednak pádly a jednak režimy TOUR, SPORT, DÉŠŤ a EKO. Jak jsem uvedl - SPORT je nebezpečný, trhá ruce, strašně rychlý. Ostatní režimy déšť a eko nic moc. Já jel cca 900 km v lijáku a i přesto jsem potřeboval občas zrychlit, takže pořád režim TOUR.
DCT je velmi fajn v kolonách, tak jako u auta, Nebolí ruka od spojky při poskakování.

RUČNÍ brzda - vždy při parkování je nutno ji zatáhnout. Není to jako u auta režim P. Indikace jen červenou kontrolkou. Často se stane, že jsem si jí nevšiml až po ujetí nějaké vzdálenosti a to už jsou desky zase o něco víc sjeté. V servise mi ji přitáhli, ale jen tak, že to nelze při rozjezdu poznat. V Nevsehiru jsem spal v hotelu v prudkém kopci. Přijel jsem a nemohl zaparkovat, protože brzda motorku neubrzdila. Musel jsem troubit a volat, ať mi otevřou. Doma jsem si brzdu seřídil tak, abych se po zatažení nerozjel.

Režim kontroly trakce tam je, ale ještě nebyla příležitost ho poznat.

Brzdění do kopce při rozjezdu - fajn pro holky, které mají problém se rozjet do kopce. Jinak 3 sekundy brzdí a pak pustí.

Apple Car - dlouho mi trvalo, než jsem systém zprovoznil. Ani jsem nevěděl, co to je. Ale jedná se o propojení mobilu se sytémem motorky. Takže lze použít hlavně chybějící navigaci. Nejlépe se osvědčila MAPY.cz. Jedou v offlinu a celkem spolehlivě. Pak nějaké kraviny jako hudba, telefonovaní, a další nepodstatné blbosti. Všechny aplikace mají jeden jmenovatel: špatné ovládání za jízdy. Apple Car musí být spárován s interfonem v helmě a ten se při každém vypnutí motoru musí složitě aktivovat - např. při tankování. Zkrátka je to alchymie a někdy to jde a někdy ne. A taky je k tomu nedostatečný manuál a v servise nic neporadí bo nevědí.

Nechci zde opisovat manuál, ale jen své zkušenosti. Žádnou recenzi jsem před koupí nečetl, tak jsem si výšeuvedené ověřoval sám.

Klíč je elektronický, který má na sobě zapuštěné tlačítko na vypnutí klíče. Proč nevím. Ale v Rakousku při odjezdu nešla motorka nastartovat. Čmuchal jsem kolem a nic. Klíč jsem měl v kapse, tak jsem byl v klidu. Po pár minutách mě napadlo, že by se to mohlo samo v kapse vypnout. A taky jo. Proč, nevím.

Překlady ovládání a nastavení v češtině jsou některé naprosto nesrozumitelné. To Honda nemá peníze na překladatele?

Závěrem: Je to povedená motorka. I ve dvou se na ní jezdí a manipuluje na místě dobře. Zkrátka podvodná Honda udělala dost práce a povedlo se. Postupně se může vylepšovat a vždy je co. Pro rok 2023 jsou změny jen v barvách a montáž TMP do všech modelů. Bohužel není upgrade map pro navigaci a to je podvod na všechny majitele Goldwingů.

Takže různí škarohlídi, kteří nový GL pomlouvají, ať jdou někam. Jasně, pro mě tam jsou některé špatné prvky. Ovšem bezvadnou teorii na tyto pomluvy má Pavel. Nebudu ho citovat, ale má pravdu.
Alois
Příspěvky: 1881
Registrován: 23 dub 2011, 00:08
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: GOLDWING vs. GOLDWING

Příspěvek od Alois »

O elektronickém klíči jsem již psal. Mohl být menší. Ale je to bezva služba, že není třeba nic zamykat a po odejití je vše zamčeno. To je velká úspora času, nervů atd. Jen řízení je třeba pootočit a zamknout, ale to není třeba např. u tankování a placení jinde, než u stojanu. Žádné cvaknutí, nic. A neotevřeš nic.
Odpovědět