zasekávanie pri štarte XVS 1100
-
- Příspěvky: 177
- Registrován: 12 črc 2011, 20:13
Re: zasekávanie pri štarte XVS 1100
Filo, to je super nápad. To by se mi líbilo!!!! Tak to koukej zjistit a zrealizovat!!! Auta na LPG jsem měl dvě a nebylo to špatné .
Re: zasekávanie pri štarte XVS 1100
No Marty, kdybys viděl, co tahali za motorkami za přívěsy, tak by se ta flaška klidně do něho vlezla. , moc ho nenaváděj, ať to ještě nezrealizuje
Re: zasekávanie pri štarte XVS 1100
Nové téma "Spotřeba" založit jistě lze, ale bez toho, aby tam byly přesunuty již tyto napsané příspěvky na toto téma to nemá smysl a přesunutí příspěvků může udělat jen administrátor, nebo moderátor fóra. Tak to vše necháme na něm
-
- Příspěvky: 1881
- Registrován: 23 dub 2011, 00:08
- Bydliště: OSTRAVA!!!
Re: zasekávanie pri štarte XVS 1100
O spotřebě benzínu se toho napsalo už hodně a opravdu je to individuální. Nicméně loni v Rakousku jsem spotřebu sledoval s ostatními draky a lišilo se to +- 2-4 dl. Akorát nevím, jak natankovat do DS tak, aby to bylo reprodukovatelné. Liji tam benzín z pistole až stojí nad dírkami, jak píšou v návodě, že se nemá. Ale než pistoli odložím, tak hladina klesne a někdy ne. Je to sice rozdíl cca 2dl, ale dle mého názoru nelze natankovat vždy stejně. Pak se spotřeba může lišit mezi motorkami o těch cca 2-4 dl.
A taky je fakt, že motce dávám občas dost zabrat, zkrátka, dopřeji ji ty otáčky a myslím, že je potřebuje. Dusit benzínový motor do 2tis otáček je dle mého názoru "trápení" motoru. DS dává najevo nelibost otáček vibracemi nad i pod nějakým "optimem", takže lze poznat, co mu chutná.
Motorka na plyn? Jako recese super. A Ty bys to Filo té své přece neudělal, že ne.
A taky je fakt, že motce dávám občas dost zabrat, zkrátka, dopřeji ji ty otáčky a myslím, že je potřebuje. Dusit benzínový motor do 2tis otáček je dle mého názoru "trápení" motoru. DS dává najevo nelibost otáček vibracemi nad i pod nějakým "optimem", takže lze poznat, co mu chutná.
Motorka na plyn? Jako recese super. A Ty bys to Filo té své přece neudělal, že ne.
Re: zasekávanie pri štarte XVS 1100
Dobrá poznámka, Aloisi, ohledně toho rozdílného tankování do plné, nicméně rozdíl dvě deci při tankování 15 litrů dělá rozdíl ve spotřebě necelé deci, takže aby byl rozdíl průměrných 3 deci, musel by být rozdíl v tankování skoro litr...
-
- Příspěvky: 1881
- Registrován: 23 dub 2011, 00:08
- Bydliště: OSTRAVA!!!
Re: zasekávanie pri štarte XVS 1100
Maarty - psal jsem " spotřeba mezi motorkama" - tím jsem měl na mysli to, že při tankování koukám, kdo a kolik doplnil na stejné motce - viz Rakousko. Nemyslel jsem absolutní spotřebu.
Re: zasekávanie pri štarte XVS 1100
tak ještě jedna poznámka mimo téma: při včerejší cestě za Jánošíkem spotřeba 4,9l / 100km (singl v docela početné koloně), dneska 5,7l / 100km (ve dvojko jízda sám - jedna motka).
-
- Příspěvky: 1881
- Registrován: 23 dub 2011, 00:08
- Bydliště: OSTRAVA!!!
Re: zasekávanie pri štarte XVS 1100
Byla by celkem zajímavá informace, kolik benzínu se odpaří z nádrže v takových horkách jako např. dnes. Určitě to taky nějaké deci dá.
-
- Příspěvky: 177
- Registrován: 12 črc 2011, 20:13
Re: zasekávanie pri štarte XVS 1100
Nějaké deci? To snad ne. Jasně, že při ohřívání nádrže slunkem vzniká tlak, ale při jízdě zase benoš ubývá, tak bych to neviděl tak černě. Myslím, že to bude spíš nepozorovatelné. Ale kdo ví? Tohle mě nenapadlo zkoumat. Ale zajímalo by mě to.
Re: zasekávanie pri štarte XVS 1100
Tak myslím, že jste trochu vedle, odpařování je minimální. Při výrazném oteplování spíše naopak dochází k zvětšení objemu benzínu, proto spíše to má vliv na nižší spotřebu (relativně). Nemám přesný přehled, jaký je rozdíl v takto malých objemech, ale když se zeptáte pumpařů, tak vám to potvrdí. Při dovozu na pumpu distributoři dokonce přepočítávají PHM a určitou teplotu a podle toho fakturují. V zimě na tom pumpaři prodělávají, v létě naopak vydělávají.
Re: zasekávanie pri štarte XVS 1100
proto když se naplňuje v létě nádrž, tak se nemá naplňovat až po hrdlo né kvůli výparům, ale kvůli zvětšujícímu se objemu benzínu.
Re: zasekávanie pri štarte XVS 1100
Jimy , máš pravdu. Faktem je, že se sice odpařuje, ve velké otevřené nádobě by to jistě bylo znatelné,v malé uzavřené to je o ničem. V teple se však rozpíná a získává na objemu. Max. se zvýší tlak.Opravdu se na pumpách PHM přepočítavají daným koeficientem. Nevím jak vy ,ale já s otevřenou nádrží nejezdím a ani při dojezdu ji nevětrám , aby se mi benzín odpařil.Jimy píše:Tak myslím, že jste trochu vedle, odpařování je minimální. Při výrazném oteplování spíše naopak dochází k zvětšení objemu benzínu, proto spíše to má vliv na nižší spotřebu (relativně). Nemám přesný přehled, jaký je rozdíl v takto malých objemech, ale když se zeptáte pumpařů, tak vám to potvrdí. Při dovozu na pumpu distributoři dokonce přepočítávají PHM a určitou teplotu a podle toho fakturují. V zimě na tom pumpaři prodělávají, v létě naopak vydělávají.
Tina
Re: zasekávanie pri štarte XVS 1100
No a ještě jedna věc. V nádrži nemůže vznikat větší či menší tlak, protože na každém víčku nádrže je otvor, který vyrovnává tlak. Kdbyby tam nebyl, po chvílce jízdy by vám motorka či auto chcíplo, protože by v nádrži vznikl podtlak a čerpadlo by nenasálo potřebné množství benzínu či nafty. Dokonce jsem to sám osobně zažil na klasickém pionýru, kde se mi záhadným způsobem ucpal provzdušňovacíí otvor, ten na pionýru byl viditelný, přesně u prostřed víčka
Re: zasekávanie pri štarte XVS 1100
Tak to nevím Jimy,na tom bys mě dostal,zní to logicky, půjdu se podívat jestli nekecáš, jestli i já mám tu ďurku. Tedy na Vigovi.
Tina
Tina
-
- Příspěvky: 177
- Registrován: 12 črc 2011, 20:13
Re: zasekávanie pri štarte XVS 1100
Jimy, já vím, že je tam dírka. Jen jsem tím myslel, že se benoš jako každá kapalina rozpíná, ale on při jízdě stejně ubývá. A pokud neběží motor, tam tím odvětráním nádrže by ušly pouze výpary. S tím zhasnutím motoru se mi to taky stalo, ale na člunu, když jsem zapoměl povolit to odvětrání na nádrži.