Celkem dost mi dalo práce a pokusů než jsem defiinitivně přišel na to, jak přidělat držák naší vlajky. Na poslední schůzi SRS jsem od někoho - nevzpomenu od koho - koupil držák, který je krásně vyroben, skvěle pochromován a má šroubek na pritažení tyčky vlajky za 8 EUR. Ale má jen jednu díru na chycení šroubem. Po ujetých cca 1000km s vlajkou, mám následující zkušenost:
0. Čím delší tyčka, tím větší namáhání držáku - ten musí být robusní a pevný
1. Vlajka v držáku nemusí být chycena šroubem - stejně se šroub povolí a upadne, stačí vlajku jen nasunout do trubky - nebezpečí ukradení
2. Během jízdy dostává vlajka hodně zabrat vibracemi tyče, způsobené hlavně vzduchem
3. Uchycení se nesmí podcenit a na jednom šroubu, při délce tyče cca 6O cm, nebude vlajka držet, ale bude se vychylovat buď dopředu nebo dozadu po směru jízdy. Obě varianty jsou správně.
4. Držák musí být uchycen 2 šrouby - mám to přišroubované na šroubech od držáku opěrky a nosiče.
5. Optimální řešení: nerez kulatina průměru 14 mm, provrtaná do hloubky cca 55 mm vrtákem 10, celková délka cca 65 mm. K zaslepené trubce přivařit nerez elektrodou nerez plech délky dle rozteče šroubů opěrky s přídavkem cca 25 mm, šířka 14, tloušŤka 3 až 4 mm. Díry je lepší navrtat před navařením k trubce. Celý držák lze vyleštit, svar obrousit pilníkem, gumou vyleštit
6. Sklolaminátová tyčka není nejvhodnější, rychle se v trubce držáku opotřebovává. Mám trubku z nerezi
7. Kupodivu ledvince vlajka nevadí a prý nedělá hluk - ta vlajka
Toto řešení se mi zdálo z hlediska výroby, ceny a funkce optimální. Mou opěrku nelze provrtat, tak jak to má POPI.
DRAGSTAR 1100 CLASSIC-VLAJKA
-
- Příspěvky: 1873
- Registrován: 23 dub 2011, 00:08
- Bydliště: OSTRAVA!!!
-
- Příspěvky: 1873
- Registrován: 23 dub 2011, 00:08
- Bydliště: OSTRAVA!!!
Re: DRAGSTAR 1100 CLASSIC
Oprava k bodu 5:
Při cestě do Liptova mi vlajka upadla cca 1km před hotelem Sihoť. Praskl svar. Nové řešení- mám svar zhotovený technologií TIG - ochranná atmosféra, přidaná elektroda s vyšší pevností. Toto by údajně mělo vydržet.
K dotazu ohledně uchycení tyče vlajky v držáku - jezdím s tím často přes 140 km/h a zatím tyč z držáku nevypadla. Pravděpodobně tam drží vlastní vahou. Musím ji často vytahovat při ukládání věcí do kufru, proto ji nemám přišroubovanou.
Možná zde popisuji banální problém, ale vyzkoušel jsem několik variant držáku za celkem dost peněz. Snad by mohly mé experimenty někomu pomoct při hledání alternativy. Doufám, že je už definitivní.
Při cestě do Liptova mi vlajka upadla cca 1km před hotelem Sihoť. Praskl svar. Nové řešení- mám svar zhotovený technologií TIG - ochranná atmosféra, přidaná elektroda s vyšší pevností. Toto by údajně mělo vydržet.
K dotazu ohledně uchycení tyče vlajky v držáku - jezdím s tím často přes 140 km/h a zatím tyč z držáku nevypadla. Pravděpodobně tam drží vlastní vahou. Musím ji často vytahovat při ukládání věcí do kufru, proto ji nemám přišroubovanou.
Možná zde popisuji banální problém, ale vyzkoušel jsem několik variant držáku za celkem dost peněz. Snad by mohly mé experimenty někomu pomoct při hledání alternativy. Doufám, že je už definitivní.
-
- Příspěvky: 1873
- Registrován: 23 dub 2011, 00:08
- Bydliště: OSTRAVA!!!
Re: DRAGSTAR 1100 CLASSIC-VLAJKA
Někde mezi Lincem a Salzburgem jsem ztratil vlajku i s poslední vezí nejdokonalejšího držáku vlajky na světě. To jsem si opravdu myslel a svářeč mě ujistil, že se ten svár TIGem nikdy neulomí. Měl pravdu. Svar zůstal na dálnici a v motce jen torzo držáku. Po prozkoumání jsem došel k závěru, že to byl ukázkový únavový lom na okraji teplem ovlivněného materiálu 17246.
Novou verzi dokonalého držáku jsme vymýšleli už dva. Navrhli jsme výrobu z jednoho kusu AK materiálu. Kulatina průměru 20 byla excentricky navrtána vrtákem pro kovovou trubku vlajky průměru 10 mm do hloubky 60 mm. Potom se udělalo frézování tak, aby přechod mezi kulatinou a plochou stranou nebyl vrub, ale rádius cca 15. Druhá strana byla zfrézována celá, aby tloušťka plocháče byla mezi 5-6 mm. Poté se navrtaly díry pro uchycení k opěrce viz fotky. Mohu jen doufat, že toto je opravdu poslední verze. A pokud ne, tak kašlu na držáky a budu vlajku držet zubama!
Novou verzi dokonalého držáku jsme vymýšleli už dva. Navrhli jsme výrobu z jednoho kusu AK materiálu. Kulatina průměru 20 byla excentricky navrtána vrtákem pro kovovou trubku vlajky průměru 10 mm do hloubky 60 mm. Potom se udělalo frézování tak, aby přechod mezi kulatinou a plochou stranou nebyl vrub, ale rádius cca 15. Druhá strana byla zfrézována celá, aby tloušťka plocháče byla mezi 5-6 mm. Poté se navrtaly díry pro uchycení k opěrce viz fotky. Mohu jen doufat, že toto je opravdu poslední verze. A pokud ne, tak kašlu na držáky a budu vlajku držet zubama!
- Přílohy
-
- Sestava -vlajka+AK trubka+držák
- DSC01800X.jpg (63.19 KiB) Zobrazeno 3226 x
-
- Držák
- DSC01808X.jpg (77.72 KiB) Zobrazeno 3226 x
-
- Pohled na excentricky vrtanou díru a frézování
- DSC01811X.jpg (47.37 KiB) Zobrazeno 3226 x
-
- Příspěvky: 146
- Registrován: 26 dub 2011, 09:54
- Bydliště: Komárno (Slovensko)
Re: DRAGSTAR 1100 CLASSIC-VLAJKA
toš já mám držák vlajky z bambusu a drží
ccc24 - zážitok nemusí byť dobrý, hlavne že je intenzívny ...