chvění řidítek při jemném držení či nedržení
Napsal: 30 kvě 2012, 22:36
Už od pár lidí jsem slyšel postěžování, že se jim rozklepou řidítka při jemném držení či nedržení řídítek. Dnes jsem navštivil Radka Pokoru z Opavy a mimo jiné jsem se ho zeptal na toto téma. Řekl mi, že zhruba mohou být příčiny 3:
1. špatné vyvážení kola
2. nerovnoměrné ojíždění pneu - např. vytváření plošek na pneu (já osobně jsem zjistil tuto vadu)
3. olej - prý by se měl měnit v tlumiči max. po 20-30 tis. km
První a třetí vada se dá odstranit, 2. jedině výměnou pneu. Když si přejedete prstem dezén, poznáte, zda máte plošky či různé nepatrné výstupky nerovnoměrným sjetím - je to způsobeno zejména bržděním. V okamžiku, kdy tuto vadu zjistíte, můžete čekat jen neustálé zhoršování. Bohužel se to může stát i u relativně neojetých pneu. Může se totiž stát, že některé pneu vydrží na předním kole třeba i 40 tis. km (stalo se to Otovi ze Slovenska) a myslím si, že o nic lépe nejsem na tom ani já. Já mám sice najeto prokazatelně na přední pneu 8 tis. km, jenže prakticky se za tu dobu dezén nezměnil a pneu je stará podle DOTu 6 let.
Já už mohu jen přemýšlet vzhledem k nerovnoměrnému ojetí a stáří pouze nad tím, kdy ji vyměním.
1. špatné vyvážení kola
2. nerovnoměrné ojíždění pneu - např. vytváření plošek na pneu (já osobně jsem zjistil tuto vadu)
3. olej - prý by se měl měnit v tlumiči max. po 20-30 tis. km
První a třetí vada se dá odstranit, 2. jedině výměnou pneu. Když si přejedete prstem dezén, poznáte, zda máte plošky či různé nepatrné výstupky nerovnoměrným sjetím - je to způsobeno zejména bržděním. V okamžiku, kdy tuto vadu zjistíte, můžete čekat jen neustálé zhoršování. Bohužel se to může stát i u relativně neojetých pneu. Může se totiž stát, že některé pneu vydrží na předním kole třeba i 40 tis. km (stalo se to Otovi ze Slovenska) a myslím si, že o nic lépe nejsem na tom ani já. Já mám sice najeto prokazatelně na přední pneu 8 tis. km, jenže prakticky se za tu dobu dezén nezměnil a pneu je stará podle DOTu 6 let.
Já už mohu jen přemýšlet vzhledem k nerovnoměrnému ojetí a stáří pouze nad tím, kdy ji vyměním.