Ahoj všichni!
Trošku jsem se šťoural v motorce a rozhodil jsem si nastavení spojky bez toho, abych se podíval v jakém stavu to bylo před demontáží spojkového lana. Nějak jsem to dal dohromady, motorka jede, spojka neklouže, dobře zabírá, ale vůbec si nejsem jistý, že je vše správně. Tedy zejména vůle na páčce, postavení vystavovací hřídele a nasazení třmenu na něm... Koukal jsem do dílenského manuálu, ale vůbec z toho nejsem moudrej. Můžete mi někdo poradit se správným nastavením spojky na motorce obecně, konkrétní rada pro XV 1600 moc vítána. Nevím zejména v jaké poloze má být nasazen vystavovací třmen (s tísicihranem) na hřídeli spojky. Kdy tam má být těch 32 mm Když je lanko v tahu nebo ne Když už tohle budu mít, jak správně nastavit vypnutí, sepnutí spojky, vůli páčky .... tak aby vše bylo v pořádku jak má být. Nerad bych svým pochybením způsobil fatální poškození .
Postup prosím polopaticky
Za rady předem děkuji
spojka XV - seřízení
Re: spojka XV - seřízení
To je doopravdy šikovně nakresleno, na to aby člověk měl vysokou Ještě štěstí, já mám hydraulickou spojku
Re: spojka XV - seřízení
Tak mi to tedy nedalo a šel jsem tomu do garáže přijít na kloub
V prvním kroku jsem odpojil spojkové lano, nastavil jsem třmen na spojkové hřídeli na předepsaných 32 mm. Připojil jsem nazpět lanko a jal jsem se pomocí šroubení u páčky a na bovdenu na rámu seřídit spojku. Když už byly obě šroubení vyšroubované na doraz a spojka ani trošku nezabírala, vlezl jsem spátky na strom - znovu jsem to všechno rozhodil, na šroubeních jsem připravil skoro minimální předpětí lana a třmínek spojkové vystavovací hřídele jsem přesadil o jeden zoubek ven od držáku lanovodu s tím, že takto budu pokračovat až do zdárného konce. Pak už jsem za současného mačkání páčky a utahování lanka u ní přitahoval. Spojka začínala postupně zabírat až skoro zmizela i vůle na páčce. Spojka evidentně zabírala. Nastartoval jsem tedy motorku, opatrně zařadil za jedna a opatrně jsem pouštěl spojku. A světe div se, motorka se začala rozjíždět Ověřil jsem tedy zda spojka neklouže a udělal zkušební jízdu k plnné spokojenosti a s úsměvem na rtech, že jsem zase jednou úspěšně nad technikou zvítězil.
Prvním překvapením pro mne bylo jak jde spojková páčka najednou o poznání zlehka a spojka zabírá přesně tam, kde bych čekl a jak to mám rád.
Druhé překvapení: vzal jsem do ruky šupleru, změřil předepsaný rozměr mezi třmenem a držákem a ... a ukázalo se neuvěřitelných 32 mm
Z toho mi na závěr plyne, že co na Wildovi jezdim(čtvrtou sezonu ), byla spojka sice nastavena funkčně, nikoliv však správně.
Teď už jen doufám, že mě nikdo nevyvede z klídku s tím, že to mám opět sicher blbě
Se šroubovákem v ruce dílu zdar a nikdy jinak
V prvním kroku jsem odpojil spojkové lano, nastavil jsem třmen na spojkové hřídeli na předepsaných 32 mm. Připojil jsem nazpět lanko a jal jsem se pomocí šroubení u páčky a na bovdenu na rámu seřídit spojku. Když už byly obě šroubení vyšroubované na doraz a spojka ani trošku nezabírala, vlezl jsem spátky na strom - znovu jsem to všechno rozhodil, na šroubeních jsem připravil skoro minimální předpětí lana a třmínek spojkové vystavovací hřídele jsem přesadil o jeden zoubek ven od držáku lanovodu s tím, že takto budu pokračovat až do zdárného konce. Pak už jsem za současného mačkání páčky a utahování lanka u ní přitahoval. Spojka začínala postupně zabírat až skoro zmizela i vůle na páčce. Spojka evidentně zabírala. Nastartoval jsem tedy motorku, opatrně zařadil za jedna a opatrně jsem pouštěl spojku. A světe div se, motorka se začala rozjíždět Ověřil jsem tedy zda spojka neklouže a udělal zkušební jízdu k plnné spokojenosti a s úsměvem na rtech, že jsem zase jednou úspěšně nad technikou zvítězil.
Prvním překvapením pro mne bylo jak jde spojková páčka najednou o poznání zlehka a spojka zabírá přesně tam, kde bych čekl a jak to mám rád.
Druhé překvapení: vzal jsem do ruky šupleru, změřil předepsaný rozměr mezi třmenem a držákem a ... a ukázalo se neuvěřitelných 32 mm
Z toho mi na závěr plyne, že co na Wildovi jezdim(čtvrtou sezonu ), byla spojka sice nastavena funkčně, nikoliv však správně.
Teď už jen doufám, že mě nikdo nevyvede z klídku s tím, že to mám opět sicher blbě
Se šroubovákem v ruce dílu zdar a nikdy jinak
Re: spojka XV - seřízení
Dobrá práce Manny,
I já mám zřejmě spojku nastavenou funkčně,ale nikoliv správně.
Taky neklouže,dobře zabírá,ale mačkat páčku jde neuvěřitelně těžko.
Nicméně musím přiznat,že mám strach se do toho pustit sám.
I já mám zřejmě spojku nastavenou funkčně,ale nikoliv správně.
Taky neklouže,dobře zabírá,ale mačkat páčku jde neuvěřitelně těžko.
Nicméně musím přiznat,že mám strach se do toho pustit sám.
Re: spojka XV - seřízení
Ty máš taky XV? Já bezpečně vím, že ten třmínek na vystavovací hřídeli byl původně usazenej víc dál od držáku spojkovýho lana. Měnil jsem totiž obě páčky za potažené kůží(ten rozplyzlej hmyz teď na páčkách sníším daleko líp ). Ta spojková šla rozebrat snadno, ale po nasazení lanka do ní jí už nebylo možný nasadit zpět na držák i když štelovací šroubení bylo zcela zašroubovaný. Tak jsem bezmyšlenkovitě shodil ten třmínek, nasadil páčku s lankem na svoje místo a v tu chvíli jsem si uvědomil, že nevím, jak tam ten třmen byl A tak to celý vzniklo. Teď jen vím a jsem si tím jist, že páčka/spojka jde o mnoho lehčeji, než šla dřív. A dělá mi to oprávněně radost. Když ne dřív, tak v září to můžem porovnat na Vranově. Já si už dřív všimnul v recenzích na XV, že si někteří majitelé chválí, jak jim jde spojka zlehka, i když je mechanicky ovládaná a to mi nešlo do hlavy, říkla jsem si, že asi moc motorek nezkusili. Teď už je mi jasné, proč si tak lebedili
Pokud je pro tebe můj postup srozumitelný, tak se toho neboj a klidně se do toho pusť. Malá pomůcka: Zatoč obě šroubení na bovdenu spojky skoro na minimum. Když máš spojkové lano zcela volné, nasaď třmínek tak aby byl od držáku vzdálen oněch 32 mm. Pak ten třmínek přesaď na hřídeli o jeden zoubek do prava, dotáhni a začni bovdenem utahovat spojku za neustálého mačkání páčky tak dlouho, až budeš mít jen nepatrnou vůli páčky.Znovu přeměř vzdálenost mezi držákem a třmenem. Mělo by to tak jít. Je jasné, že se to bude lišit dle opotřebení obložení spojky, ale to by nemělo dělat až tak velké rozdíly. Kolik máš najeto?
Pokud je pro tebe můj postup srozumitelný, tak se toho neboj a klidně se do toho pusť. Malá pomůcka: Zatoč obě šroubení na bovdenu spojky skoro na minimum. Když máš spojkové lano zcela volné, nasaď třmínek tak aby byl od držáku vzdálen oněch 32 mm. Pak ten třmínek přesaď na hřídeli o jeden zoubek do prava, dotáhni a začni bovdenem utahovat spojku za neustálého mačkání páčky tak dlouho, až budeš mít jen nepatrnou vůli páčky.Znovu přeměř vzdálenost mezi držákem a třmenem. Mělo by to tak jít. Je jasné, že se to bude lišit dle opotřebení obložení spojky, ale to by nemělo dělat až tak velké rozdíly. Kolik máš najeto?
Re: spojka XV - seřízení
Ahoj,já mám Road Stara XV 1700,loni v zimě jsem ho nechal dovést z USA.r 2004 a měl na tacho 17 000 mil,ale víš jak to je.
Pokukám,pošpekuluju a uvidím co a jak.Při nejhorším vydržím do Vranova. Čauki
Pokukám,pošpekuluju a uvidím co a jak.Při nejhorším vydržím do Vranova. Čauki