Díl IV Garážový report. Hřídel kardanu.

Odpovědět
jardaviro
Příspěvky: 30
Registrován: 06 říj 2011, 15:45
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Díl IV Garážový report. Hřídel kardanu.

Příspěvek od jardaviro »

Jde asi o nejprotivnější závadu vyskytující se u strojů XVS 1100. V místě začátku závitu pro matku zajišťující vidličku kloubu kardanu dojde k ukroucení hřídele.Ulomená hřídel i s matkou vycestuje z kloubu a nejčastěji to odnese čidlo rychlosti, kryt kloubu a vše co ji stojí v cestě.
Bohužel nějaká kontrola nebo prevence není možná, jediné co bych doporučil před koupí Dragstara je sundat levý zadní kryt (nejbližší kryt ke sklopenému stojánku) vyndat čidlo rychlosti a dírou po čidle se mrknout zda už hřídel byla měněná, je původní a nebo nějakým způsobem zbastlená.
Dost často se totiž stává, hlavně u dovezených motocyklů z ciziny, že je hřídel "opravená" jen za účelem prodeje pomocí navrtaného čepu v hřídeli, použitím jiné matice,zavařením. K jakékoliv práci na kloubu kardanu je nutné sundat zadní kyvnou vidlici takže je možné se také zaměřit na škrábance v okolí šroubu držícího vidlici (bohužel je dost blbě vidět), dále je dobré zkontrolovat kryt kloubu kardanu (trubka ve které je kloub) po utržení matice bývá potlučená i zkroucená a nakonec zkontrolovat také zda kolem kloubu nejsou stopy po větším úniku oleje.


http://jarmich.rajce.idnes.cz/Koncovy_prevod_XVS_1100./
Přílohy
DSC06643.jpg
DSC06643.jpg (178.23 KiB) Zobrazeno 3783 x
Alois
Příspěvky: 1873
Registrován: 23 dub 2011, 00:08
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: Díl IV Garážový report. Hřídel kardanu.

Příspěvek od Alois »

Pokud jste došli až sem, tak jste museli vidět, v jakém stavu byla motorka po příjezdu z 1000 drsných. Nejenže byla strašně špinavá, ale i mokrá a vlhkost si pohrála např. s relé a skříňkou na pojistku, klaksónama atd. Byly uhnité kontakty. Kdyby se s ní jezdilo, lehce by všechno vyschlo, ale vleže v garáži v bednách se vlhkost přímo zakousla.

Dnes už mám na ni ujeto cca 800km a tak mohu jen konstatovat.

Motorka od prvního km po složení jezdí výborně, nenašel jsem žádný problém, mezi 90 až 100km/h se objevil nový resp. jiný zvuk motoru a jsem zcela překvapen chováním motoru v rychlostech od 100 do 1XX. Do rozborky se objevovaly vibrace od cca 115 km/h a pak se zvyšovaly. Dnes se motor rozjede a v podstatě od 100km/h má pořád stejnou charakteristiku a nevidím rozdíl v jízdě 115 nebo 130. Zkoušel jsem maximální rychlost, ale při 170km/h jsem už musel ubrat, zadní kolo začalo plavat, ale myslím, že by motor ještě pár km/h navíc zvládl. Ale toto není podstatné, nikdy jsem tak rychle na DG nejel. Spotřeba je zatím od 5 do 6,1l/100km.

Zkrátka musím zde JardoviViro vyjádřit veliké díky a obdiv za to, že to dal napoprvé celé dohromady a nemuselo se dále "laborovat" či něco dodělávat. Toto jsme četli na netu, že i značkovým odborníkům se nepodařilo složení motoru napoprvé.

Měl bych také konstatovat, že Yamaha v Proskovicích v Ostravě přesný název Yamaha - Technik Motosport - Zlín Ostrava autorizovaný dealer Ostrava nám vyšel a to dost hodně vstříc při zajištění náhradních dílů.

A kolik mě to stálo?
Se vším všudy i s dopravou, novým plexi, díly, prací atd. 42tis Kč. Pro info - na jaře jsem dal za volnoběžku 20tis.
Odpovědět