Díl IV Garážový report. Hřídel kardanu.
Napsal: 11 črc 2014, 00:28
Jde asi o nejprotivnější závadu vyskytující se u strojů XVS 1100. V místě začátku závitu pro matku zajišťující vidličku kloubu kardanu dojde k ukroucení hřídele.Ulomená hřídel i s matkou vycestuje z kloubu a nejčastěji to odnese čidlo rychlosti, kryt kloubu a vše co ji stojí v cestě.
Bohužel nějaká kontrola nebo prevence není možná, jediné co bych doporučil před koupí Dragstara je sundat levý zadní kryt (nejbližší kryt ke sklopenému stojánku) vyndat čidlo rychlosti a dírou po čidle se mrknout zda už hřídel byla měněná, je původní a nebo nějakým způsobem zbastlená.
Dost často se totiž stává, hlavně u dovezených motocyklů z ciziny, že je hřídel "opravená" jen za účelem prodeje pomocí navrtaného čepu v hřídeli, použitím jiné matice,zavařením. K jakékoliv práci na kloubu kardanu je nutné sundat zadní kyvnou vidlici takže je možné se také zaměřit na škrábance v okolí šroubu držícího vidlici (bohužel je dost blbě vidět), dále je dobré zkontrolovat kryt kloubu kardanu (trubka ve které je kloub) po utržení matice bývá potlučená i zkroucená a nakonec zkontrolovat také zda kolem kloubu nejsou stopy po větším úniku oleje.
http://jarmich.rajce.idnes.cz/Koncovy_prevod_XVS_1100./
Bohužel nějaká kontrola nebo prevence není možná, jediné co bych doporučil před koupí Dragstara je sundat levý zadní kryt (nejbližší kryt ke sklopenému stojánku) vyndat čidlo rychlosti a dírou po čidle se mrknout zda už hřídel byla měněná, je původní a nebo nějakým způsobem zbastlená.
Dost často se totiž stává, hlavně u dovezených motocyklů z ciziny, že je hřídel "opravená" jen za účelem prodeje pomocí navrtaného čepu v hřídeli, použitím jiné matice,zavařením. K jakékoliv práci na kloubu kardanu je nutné sundat zadní kyvnou vidlici takže je možné se také zaměřit na škrábance v okolí šroubu držícího vidlici (bohužel je dost blbě vidět), dále je dobré zkontrolovat kryt kloubu kardanu (trubka ve které je kloub) po utržení matice bývá potlučená i zkroucená a nakonec zkontrolovat také zda kolem kloubu nejsou stopy po větším úniku oleje.
http://jarmich.rajce.idnes.cz/Koncovy_prevod_XVS_1100./