GOLDWING

Odpovědět
Alois
Příspěvky: 1881
Registrován: 23 dub 2011, 00:08
Bydliště: OSTRAVA!!!

GOLDWING

Příspěvek od Alois »

Jak jsem se dočetl na internetu, tak Honda Gold Wing GL 1800 je prý nejbezpečnější a nejkomfortnější motorka na světě. Tož nevím. Je fakt, že ty nové mají airbag a ABS.
Nabídka Vlastíka - prezidenta Goldwing klubu ČR i SR, že si ji mám vzít na několik dní a někdy mu ji vrátit, na podzim 2014 neprošla. Až na jaře jsme s Martou zašli na pokec a nechali se přesvědčit, abychom se projeli. Nerad si půjčuji motorky a cokoliv jiného. Ale lákadlo to bylo obrovské, tak jsme nelenili a oblékli a jeli.

Prvních pár metrů jsem měl obavy z té hmotnosti - 417kg + Marta. Vyrazili jsme na hlavní cestu a po cca 1 km jsem musel dát za pravdu lidem, kteří na něm jezdí i těm, co GW testovali na webu motorkáři apod. Za jízdy je GW ovladatelnější než můj Dragstar a nějaké obavy byly rychle pryč. Jistě, že jsem měl respekt a trochu i strach, aby mě nepřekvapilo něco, co jsem nevěděl. Ale bezva posed, řízení lehké, zatáčky s naprosto hladkým průběhem mě ujistily o tom, že je to fakt dobrá motorka i pro Martu. Na dálnici jsem na to šlápl a najednou 160km/h a nebylo to poznat. Žádné vibrace, boční vítr v pohodě, zadní kolo neplavalo, zkrátka mě to lákalo přidat. Ale cílem jízdy bylo zkusit, jak to všechno funguje. Už chápu, proč lze na něm jezdit jen lehce oblečen a s otevřenou helmou. Plexi skoro dokonale chrání a pod helmu nefouká. I když bylo chladné počasí (první půlka března) tak jsme byli co do teploty v pohodě. Navíc vyhřívané gripy a teplý vzduch na kolena to jistil.

Doma na dvoře jsme vyzkoušeli zpátečku - funguje a bez ní si nedovedu představit nějaké couvání či otáčení na malém prostoru. Těch 400kg se nohama na nerovném terénu nedá moc zvládnout. Sedadlo není vysoko a já se svými 174 cm v pohodě dosáhnu na zem a dobře se zapřu, když je třeba.

Je pro mě nezvyklé, že s řídítky nejdou i světla resp. přední maska. Taky není vidět na přední kolo a při zajíždění do těsné garáže jedu naslepo. Šířka je cca 95 cm a délka 262 cm. Ale snad se dá na to zvyknout. Dle informací Honzy Míče by měla být spotřeba kolem 6 litrů na 100km, ale při pořádné jízdě i 10. Dragstar mi žere na dálnici 5,5-6,5 litrů. Asi to pro mě nebude žádné překvapení. Na pětku lze jet obcí 60km/h. Možná na dálnici to chce i 6tku. Ale zřejmě výrobce po 40 letech ví, co vyrábí a proč to 6tku nemá.

Pro Martu byla dobrá zpráva, že to musí zvládnout také. Ujeli jsme asi 90 km, než jsme motorku "vrátili". Je to dobrá zkušenost a pěkné svezení. Na fotce je zmíněný Goldwing před nemocnicí v M. Berouně. Asi jsem zapomněl napsat, že Marta z něj už nesesedla a nepustila z ruky. Asi na ni zapůsobila ta holčičí barva. Pokud si někdo všiml mého nádherného Dragstara v pozadí, tak má ostříží zrak - toho jsem z ruky nepustil já.

V letošním roce je 40-té výročí Gold Winga a pro náš trh (ČR, SR, Polsko a Maďarsko) je možné ji sehnat jen v barvě červeno-černá - viz foto z Hondy v Letech u Dobřichovic. Zatím se prodaly 2 ks, z toho 1 ks na Slovensku.
Přílohy
GL 1800 40 Anniversary
GL 1800 40 Anniversary
IMG_2954W.jpg (98.9 KiB) Zobrazeno 5019 x
Marta a Matěj s GL 1800
Marta a Matěj s GL 1800
IMG_3019W.jpg (172.66 KiB) Zobrazeno 5019 x
Farar
Příspěvky: 13
Registrován: 06 lis 2014, 13:49

Re: GOLDWING

Příspěvek od Farar »

Pochvalen Goldasom, len nezabudajte kto Vas k tomu vyhecoval :lol: tak opatrne s tymi cestakmi lebo je tu este Adolf :ugeek:
Alois
Příspěvky: 1881
Registrován: 23 dub 2011, 00:08
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: GOLDWING

Příspěvek od Alois »

No Farařu, ale dva Golďasy jsou více než jeden Adolf, tak bacha.
Alois
Příspěvky: 1881
Registrován: 23 dub 2011, 00:08
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: GOLDWING

Příspěvek od Alois »

První delší cestu na GW jsme s Martou podnikli za letitým kamarádem Jankem, který bydlí v Marcelové, cca 15km od Komárna a cca 6km od Radvaně. Shodou okolností je to spolužák Bobyho. Z OVY je to cca 350km. Návštěva byla plánována už od podzimu a tak jsme se vydali počasí nepočasí. V OVě nepršelo, bylo 12 st., ale přes Ostravici až na Makov mrholilo a teplota 7 st. Topil jsem vším a teplo mi moc nebylo. V serpentinách pohoda, ve vyjetých kolejích se GW chová naprosto normálně, jen trochu je nerovnosti cítit. Toto na rozdíl od Dragstara je obrovský pokrok a já si jízdu ve vyjetých kolejích zkoušel kolem Oder a Jakubčovic. V zatáčkách je GW lehce ovladatelný, není ho třeba nutit jako DG a jízda i po nerovnostech v náklonu je klidná.
Po dálnici jsme jeli max 150 a je fakt, že ještě nemáme správně nastavené plexi tak, aby odtok vody šel mimo helmu. Říkali nám, že jízda v dešti je od 60km/h naprostá pohoda. Dle mě není. Pohoda je od cca 90km/h, ale i přesto jde déšť na plexi helmy.
V Marcelové dojel zároveň s námi Boby, kterého přivezl Šrek. Poseděli, pokecali a ráno vyrazili zpět ve 12 st a opět v mrholení.
Po dálnici jsme jeli rychleji, cesta ubíhala dobře a od Trenčína už po suchu. Přes Makov jsme jeli v koloně fanoušků, kteří jeli do Ostravy na hokej, ale bylo teplo 17st a pohoda. Srovnávat DG s GW asi nemá cenu, ale cruiser má své kouzlo ne sice v pohodě, ale ve stylu. GW je cesťák a na něm tělo méně trpí.
Kufry jsou dostatečně velké i na vícedenní cestu a necítil jsem rozdíl mezi plnými a prázdnými. GPS je celkem dobrá, nedosahuje kvality TomTom Rider a chybí zde - nebo to neumím- zadání cíle dle souřadnic. Ale zase je možné zjistit nadmořskou výšku, což se bude v Alpách hodit.
Spotřeba benzínu u Marty kolem 7,1l/100km a já měl kolem 6l/100km.

Vím, že tyto informace jsou popisovány třeba na motorkářích, ale toto jsou mé zkušenosti, které teprve získávám.
Přílohy
Byli jsme dost nabaleni, ale není to vidět
Byli jsme dost nabaleni, ale není to vidět
IMG_3034S.jpg (131.52 KiB) Zobrazeno 4956 x
Poslední kontrola
Poslední kontrola
IMG_3033S.jpg (103.91 KiB) Zobrazeno 4956 x
Odpovědět