GOLDWING
Napsal: 16 dub 2015, 12:48
Jak jsem se dočetl na internetu, tak Honda Gold Wing GL 1800 je prý nejbezpečnější a nejkomfortnější motorka na světě. Tož nevím. Je fakt, že ty nové mají airbag a ABS.
Nabídka Vlastíka - prezidenta Goldwing klubu ČR i SR, že si ji mám vzít na několik dní a někdy mu ji vrátit, na podzim 2014 neprošla. Až na jaře jsme s Martou zašli na pokec a nechali se přesvědčit, abychom se projeli. Nerad si půjčuji motorky a cokoliv jiného. Ale lákadlo to bylo obrovské, tak jsme nelenili a oblékli a jeli.
Prvních pár metrů jsem měl obavy z té hmotnosti - 417kg + Marta. Vyrazili jsme na hlavní cestu a po cca 1 km jsem musel dát za pravdu lidem, kteří na něm jezdí i těm, co GW testovali na webu motorkáři apod. Za jízdy je GW ovladatelnější než můj Dragstar a nějaké obavy byly rychle pryč. Jistě, že jsem měl respekt a trochu i strach, aby mě nepřekvapilo něco, co jsem nevěděl. Ale bezva posed, řízení lehké, zatáčky s naprosto hladkým průběhem mě ujistily o tom, že je to fakt dobrá motorka i pro Martu. Na dálnici jsem na to šlápl a najednou 160km/h a nebylo to poznat. Žádné vibrace, boční vítr v pohodě, zadní kolo neplavalo, zkrátka mě to lákalo přidat. Ale cílem jízdy bylo zkusit, jak to všechno funguje. Už chápu, proč lze na něm jezdit jen lehce oblečen a s otevřenou helmou. Plexi skoro dokonale chrání a pod helmu nefouká. I když bylo chladné počasí (první půlka března) tak jsme byli co do teploty v pohodě. Navíc vyhřívané gripy a teplý vzduch na kolena to jistil.
Doma na dvoře jsme vyzkoušeli zpátečku - funguje a bez ní si nedovedu představit nějaké couvání či otáčení na malém prostoru. Těch 400kg se nohama na nerovném terénu nedá moc zvládnout. Sedadlo není vysoko a já se svými 174 cm v pohodě dosáhnu na zem a dobře se zapřu, když je třeba.
Je pro mě nezvyklé, že s řídítky nejdou i světla resp. přední maska. Taky není vidět na přední kolo a při zajíždění do těsné garáže jedu naslepo. Šířka je cca 95 cm a délka 262 cm. Ale snad se dá na to zvyknout. Dle informací Honzy Míče by měla být spotřeba kolem 6 litrů na 100km, ale při pořádné jízdě i 10. Dragstar mi žere na dálnici 5,5-6,5 litrů. Asi to pro mě nebude žádné překvapení. Na pětku lze jet obcí 60km/h. Možná na dálnici to chce i 6tku. Ale zřejmě výrobce po 40 letech ví, co vyrábí a proč to 6tku nemá.
Pro Martu byla dobrá zpráva, že to musí zvládnout také. Ujeli jsme asi 90 km, než jsme motorku "vrátili". Je to dobrá zkušenost a pěkné svezení. Na fotce je zmíněný Goldwing před nemocnicí v M. Berouně. Asi jsem zapomněl napsat, že Marta z něj už nesesedla a nepustila z ruky. Asi na ni zapůsobila ta holčičí barva. Pokud si někdo všiml mého nádherného Dragstara v pozadí, tak má ostříží zrak - toho jsem z ruky nepustil já.
V letošním roce je 40-té výročí Gold Winga a pro náš trh (ČR, SR, Polsko a Maďarsko) je možné ji sehnat jen v barvě červeno-černá - viz foto z Hondy v Letech u Dobřichovic. Zatím se prodaly 2 ks, z toho 1 ks na Slovensku.
Nabídka Vlastíka - prezidenta Goldwing klubu ČR i SR, že si ji mám vzít na několik dní a někdy mu ji vrátit, na podzim 2014 neprošla. Až na jaře jsme s Martou zašli na pokec a nechali se přesvědčit, abychom se projeli. Nerad si půjčuji motorky a cokoliv jiného. Ale lákadlo to bylo obrovské, tak jsme nelenili a oblékli a jeli.
Prvních pár metrů jsem měl obavy z té hmotnosti - 417kg + Marta. Vyrazili jsme na hlavní cestu a po cca 1 km jsem musel dát za pravdu lidem, kteří na něm jezdí i těm, co GW testovali na webu motorkáři apod. Za jízdy je GW ovladatelnější než můj Dragstar a nějaké obavy byly rychle pryč. Jistě, že jsem měl respekt a trochu i strach, aby mě nepřekvapilo něco, co jsem nevěděl. Ale bezva posed, řízení lehké, zatáčky s naprosto hladkým průběhem mě ujistily o tom, že je to fakt dobrá motorka i pro Martu. Na dálnici jsem na to šlápl a najednou 160km/h a nebylo to poznat. Žádné vibrace, boční vítr v pohodě, zadní kolo neplavalo, zkrátka mě to lákalo přidat. Ale cílem jízdy bylo zkusit, jak to všechno funguje. Už chápu, proč lze na něm jezdit jen lehce oblečen a s otevřenou helmou. Plexi skoro dokonale chrání a pod helmu nefouká. I když bylo chladné počasí (první půlka března) tak jsme byli co do teploty v pohodě. Navíc vyhřívané gripy a teplý vzduch na kolena to jistil.
Doma na dvoře jsme vyzkoušeli zpátečku - funguje a bez ní si nedovedu představit nějaké couvání či otáčení na malém prostoru. Těch 400kg se nohama na nerovném terénu nedá moc zvládnout. Sedadlo není vysoko a já se svými 174 cm v pohodě dosáhnu na zem a dobře se zapřu, když je třeba.
Je pro mě nezvyklé, že s řídítky nejdou i světla resp. přední maska. Taky není vidět na přední kolo a při zajíždění do těsné garáže jedu naslepo. Šířka je cca 95 cm a délka 262 cm. Ale snad se dá na to zvyknout. Dle informací Honzy Míče by měla být spotřeba kolem 6 litrů na 100km, ale při pořádné jízdě i 10. Dragstar mi žere na dálnici 5,5-6,5 litrů. Asi to pro mě nebude žádné překvapení. Na pětku lze jet obcí 60km/h. Možná na dálnici to chce i 6tku. Ale zřejmě výrobce po 40 letech ví, co vyrábí a proč to 6tku nemá.
Pro Martu byla dobrá zpráva, že to musí zvládnout také. Ujeli jsme asi 90 km, než jsme motorku "vrátili". Je to dobrá zkušenost a pěkné svezení. Na fotce je zmíněný Goldwing před nemocnicí v M. Berouně. Asi jsem zapomněl napsat, že Marta z něj už nesesedla a nepustila z ruky. Asi na ni zapůsobila ta holčičí barva. Pokud si někdo všiml mého nádherného Dragstara v pozadí, tak má ostříží zrak - toho jsem z ruky nepustil já.
V letošním roce je 40-té výročí Gold Winga a pro náš trh (ČR, SR, Polsko a Maďarsko) je možné ji sehnat jen v barvě červeno-černá - viz foto z Hondy v Letech u Dobřichovic. Zatím se prodaly 2 ks, z toho 1 ks na Slovensku.