PNEUMATIKY
-
- Příspěvky: 1881
- Registrován: 23 dub 2011, 00:08
- Bydliště: OSTRAVA!!!
PNEUMATIKY
Vzhledem k tomu, že používám doporučené pneu na DG1100Cl. značky Dunlop, pozastavil jsem se nad rentabilitou a případnou změnou této značky.
Po několika výměnách jsem zjistil, že mi pneu Dunlop 170/80 15 M/C 77H TT (TT= Tube Type - pro duši, TL= Tube Less - bezdušový typ), vzor K555 vydrží cca 7000km. Podle reakcí ostatních z našeho klubu vydrží prý jiná značka 10tis až 15tis km. Samozřejmě, že sjetí gumy obecně je závislé na mnoha faktorech a pokud je technický stav vozidla, ať už auta či motoky OK, je toto opotřebení nejvíce závislé na směsi a řidiči. I přesto, že mám draka nejezdím jako drak a 7tis km je dost málo. Na druhou stranu po zkušenostech s auto pneu POTENZA musím říct, že mi nikdy tato měkká guma neujela a vždy seděla na silnici jako přibitá. Ale vydržela necelých 20tis km. Tzn. obecně platí, že měkká guma vydrží méně kilomentů, ale má dobrou přilnavost k povrchu. Tvrdší guma více vydrží, ale je nutné být opatrný hlavně v zatáčkách, na mokru apod. Co je tedy pro mě na motorce důležité? Dojet do cíle v klidu, v pohodě a ve zdraví! Proto jsem opět po zvážení pro i proti zvolil Dunlopku. Ne, že bych se chtěl na ni spoléhat, ale v případě nějaké příhody na silnici, může její vyšší přilnavost zabránit smyku a tím i pádu na zem.
Cena této (zadní) gumy v provedení TT stojí cca 3000Kč. Hloubka vzorku nové pneu je 7.25 mm. Minimální hloubka je 1,8 mm. Ke sjetí je 5,44 mm. Takže 1 mm mě stojí 551Kč. A na 1 mm ujedu cca 1290km. Jeden ujetý km mě stojí 0,43Kč. Pokud uvažuji, že před cestou do Alp mám ještě na staré gumě celkem 2,5 mm, minimum je 1,8 mm a čeká mě cca 2tis km, musím gumu vyměnit před cestou abych splnil literu zákona a měl dobrý pocit. Je fakt, že ten zákon není pro mě to hlavní, ale mít jistotu, že jsem v této oblasti udělal maximum, je hodně důležité z hlediska psychiky. A kdych ji nevyměnil, kolik bych ušetřil? Pouhých 385Kč. A to mi za nejstotu nestojí.
Poznámka: Při nákupu nové gumy mám vždy požadavek na pneu ne starší než 1 rok. Obzvlášť u motopneu na tomto trvám. Je obecně známo, že pneu stárne a směs pozbývá svou kvalitu, je tvrdší a tím méně přilnavá. Doporučuje se nemít pneu na autě starší než 4 roky, pak by se měla vyměnit. V certifikovaných skladech jsou pneumatiky skladovány za dodržení norem pro skladován a neměly by stárnout. Přesto u motorky na stáří pneu do 1 roku trvám. Pozná se to z čísla DOT, které je uvedeno na každé gumě. DOT udává týden a rok výroby. Na stole mám DOT 4310, byla tedy vyrobena ve 43 týdnu roku 2010. Je nutné taky dbát při montáži na směrovou orientaci.
Po několika výměnách jsem zjistil, že mi pneu Dunlop 170/80 15 M/C 77H TT (TT= Tube Type - pro duši, TL= Tube Less - bezdušový typ), vzor K555 vydrží cca 7000km. Podle reakcí ostatních z našeho klubu vydrží prý jiná značka 10tis až 15tis km. Samozřejmě, že sjetí gumy obecně je závislé na mnoha faktorech a pokud je technický stav vozidla, ať už auta či motoky OK, je toto opotřebení nejvíce závislé na směsi a řidiči. I přesto, že mám draka nejezdím jako drak a 7tis km je dost málo. Na druhou stranu po zkušenostech s auto pneu POTENZA musím říct, že mi nikdy tato měkká guma neujela a vždy seděla na silnici jako přibitá. Ale vydržela necelých 20tis km. Tzn. obecně platí, že měkká guma vydrží méně kilomentů, ale má dobrou přilnavost k povrchu. Tvrdší guma více vydrží, ale je nutné být opatrný hlavně v zatáčkách, na mokru apod. Co je tedy pro mě na motorce důležité? Dojet do cíle v klidu, v pohodě a ve zdraví! Proto jsem opět po zvážení pro i proti zvolil Dunlopku. Ne, že bych se chtěl na ni spoléhat, ale v případě nějaké příhody na silnici, může její vyšší přilnavost zabránit smyku a tím i pádu na zem.
Cena této (zadní) gumy v provedení TT stojí cca 3000Kč. Hloubka vzorku nové pneu je 7.25 mm. Minimální hloubka je 1,8 mm. Ke sjetí je 5,44 mm. Takže 1 mm mě stojí 551Kč. A na 1 mm ujedu cca 1290km. Jeden ujetý km mě stojí 0,43Kč. Pokud uvažuji, že před cestou do Alp mám ještě na staré gumě celkem 2,5 mm, minimum je 1,8 mm a čeká mě cca 2tis km, musím gumu vyměnit před cestou abych splnil literu zákona a měl dobrý pocit. Je fakt, že ten zákon není pro mě to hlavní, ale mít jistotu, že jsem v této oblasti udělal maximum, je hodně důležité z hlediska psychiky. A kdych ji nevyměnil, kolik bych ušetřil? Pouhých 385Kč. A to mi za nejstotu nestojí.
Poznámka: Při nákupu nové gumy mám vždy požadavek na pneu ne starší než 1 rok. Obzvlášť u motopneu na tomto trvám. Je obecně známo, že pneu stárne a směs pozbývá svou kvalitu, je tvrdší a tím méně přilnavá. Doporučuje se nemít pneu na autě starší než 4 roky, pak by se měla vyměnit. V certifikovaných skladech jsou pneumatiky skladovány za dodržení norem pro skladován a neměly by stárnout. Přesto u motorky na stáří pneu do 1 roku trvám. Pozná se to z čísla DOT, které je uvedeno na každé gumě. DOT udává týden a rok výroby. Na stole mám DOT 4310, byla tedy vyrobena ve 43 týdnu roku 2010. Je nutné taky dbát při montáži na směrovou orientaci.
Re: PNEUMATIKY
Na dragstara jsem si koupil taky dunlopku, najel na ní asi deset tisíc (možná patnáct, ale to si nejsem jist), než jsem draka prodal, a pokud si dobře pamatuji, tak vzorek byl docela dobrý. Těžko říct, kde je zakopaný pes. A řekl bych, že hodně měkká guma není v parných dnech taky nijak bezpečná...
Jo a na introšovi mám nalítáno přes 14 tisíc, historii gumy neznám, a letos by mohla vydržet...
Jo a na introšovi mám nalítáno přes 14 tisíc, historii gumy neznám, a letos by mohla vydržet...
Re: PNEUMATIKY
Zajímavý čtení a úvahy. Já radši nepočítám co mě tenhle koníček každej kilometr stojí. To by mi asi hráblo
Já myslím, že na kvalitě a tím i výdrži pneu záleží taky kde je vyrobena. Ač se výrobce určitě bude dušovat,že si kvalitu hlídá, jistě bude rozdíl u pneu vyrobené v Německu vs. v Bulharsku (mám s tím praktickou zkušenost s autem Semperit - Rakousko vs. Portugalsko)
Já koupil XV (na tacho 26800 km) na Metzelerkách Marathon(měly údajně 2000 km). Když bylo na tachu 36.500, přezul jsem zadek na D404(taky kvuli WW). Jednoznačné plus jsem pozoroval ve směrové stabilitě i při brždění. Dunlopka prostě neucukla. Na mokru taky v pohodě. To na Metzeleru jsem za mokra párkrát stříhal hřebíky(víte jistě čím ). Teď mám 51000, zadní D404 je na hranici životnosti (po cca 15000 km) a původní přední Metzeler 880 Marathon je po smrti(vyskákaná, minimum vzorku). Jen podotýkám, že má nejoblíbenější rychlost je plus mínus 80 někde na okresce. Ale výjmečně tomu i zatopim a vyženu pavouky z laufů.
Já myslím, že na kvalitě a tím i výdrži pneu záleží taky kde je vyrobena. Ač se výrobce určitě bude dušovat,že si kvalitu hlídá, jistě bude rozdíl u pneu vyrobené v Německu vs. v Bulharsku (mám s tím praktickou zkušenost s autem Semperit - Rakousko vs. Portugalsko)
Já koupil XV (na tacho 26800 km) na Metzelerkách Marathon(měly údajně 2000 km). Když bylo na tachu 36.500, přezul jsem zadek na D404(taky kvuli WW). Jednoznačné plus jsem pozoroval ve směrové stabilitě i při brždění. Dunlopka prostě neucukla. Na mokru taky v pohodě. To na Metzeleru jsem za mokra párkrát stříhal hřebíky(víte jistě čím ). Teď mám 51000, zadní D404 je na hranici životnosti (po cca 15000 km) a původní přední Metzeler 880 Marathon je po smrti(vyskákaná, minimum vzorku). Jen podotýkám, že má nejoblíbenější rychlost je plus mínus 80 někde na okresce. Ale výjmečně tomu i zatopim a vyženu pavouky z laufů.
Re: PNEUMATIKY
Ten rozdíl v kvalitě jednoho výrobce v různých fabrikách mi přijde neuvěřitelný, ale jak tak poslouchám lidi, asi na tom něco bude...
Takže metzelerky nedoporučuješ? Chystám se přes zimu přezout a právě o metzelerkách uvažuji. Na druhou stranu moje stávající Avon mi nedělají problémy...
Takže metzelerky nedoporučuješ? Chystám se přes zimu přezout a právě o metzelerkách uvažuji. Na druhou stranu moje stávající Avon mi nedělají problémy...
Re: PNEUMATIKY
Pěkný den vespolek ,
Maarty , jako bychom se o těch gumách včera nebavili
Já přemýšlím , že tam hodím loukoťové kola z povozu a klid
Moje troška do mlýna : loni jsem obul předek i zadek do Bridgestonek ( ač jsou předepsány Dunlopky ) ,
ujeto cca 14 tkm a předek je v prdeli ....zadek by snad ještě 4 tkm vydržel ...
Maarty , jako bychom se o těch gumách včera nebavili
Já přemýšlím , že tam hodím loukoťové kola z povozu a klid
Moje troška do mlýna : loni jsem obul předek i zadek do Bridgestonek ( ač jsou předepsány Dunlopky ) ,
ujeto cca 14 tkm a předek je v prdeli ....zadek by snad ještě 4 tkm vydržel ...
Re: PNEUMATIKY
Zdravim všechny Star ridery,
Taky se podělím ze skušeností:
Loni jsem obul předek i zadek do Pirellek, najeto cca 16 tkm a ještě něco vydrží, ale zdají se mi tvrdší než předepsané Dunlopky které jsem měl předtím a na vodě taky nejsou to pravé. Na druhé straně v testech psali "dlouhá kilometrová výdrž", takže to by souhlasilo. Příště dám DUNLOPKY - jistota je k nezaplacení. Čau Láďa
Taky se podělím ze skušeností:
Loni jsem obul předek i zadek do Pirellek, najeto cca 16 tkm a ještě něco vydrží, ale zdají se mi tvrdší než předepsané Dunlopky které jsem měl předtím a na vodě taky nejsou to pravé. Na druhé straně v testech psali "dlouhá kilometrová výdrž", takže to by souhlasilo. Příště dám DUNLOPKY - jistota je k nezaplacení. Čau Láďa
Re: PNEUMATIKY
Já bych do Metzelerů už nešel. Je pravda, že přední toho vydržela hodně, ale na zadní jsem se cítil nejistě. Mě by naopak zajímaly zkušenosti s Avonem o kterých jsem toho slyšel dost pozitivního, ale asi stejně skončim u Dunlop, nechce se mi laborovat a spálit se.Maarty píše:Takže metzelerky nedoporučuješ? Chystám se přes zimu přezout a právě o metzelerkách uvažuji. Na druhou stranu moje stávající Avon mi nedělají problémy...
-
- Příspěvky: 37
- Registrován: 25 kvě 2011, 12:14
- Kontaktovat uživatele:
Re: PNEUMATIKY
mam Avon Venom WW, mam ich druhu sezonu, najazdene asi 20 000 km, minuly rok absolvovali 3000 km v horucom HR, este stale maju slusny dezen, ale na jar ich aj tak prezujem uz len kvoli veku, dam znova Avon. Nejazdim velmi sportovo, ale oproti default DUNLOP 404D co boli pri kupe od vyrobcu si ich neviem vynachvalit. na dunlopoch som niekolko krat pri brzdeni smykal s piskotom, avony ani raz, vyborne drzia pri brzdeni, v zakrute, vyborne su na vlhkej vozovke, niekolko desiatok hodin jazdy v dadzi bez jedineho problemu, na bielom pase vlhkom smykaju, ale to asi kazda guma. Zmes je tak skor polomekka, tvar pneu je v strede viac plochejsi ako metzelery. mne plne vyhovuje. jedine co je na nich neprijmene na modeloch WW, ze ten biely pas nie je taky hladky ako na metzeleroch napr, ale skor taky drsny, akoby praskovy, velmi to chyta necistoty, a mozno ste si vsimli na Setkani ze biele pasy mam skor sive velmi zle sa to cisti, treba to pedantne drhnut kefou a na to ja nemam nervy inak u mna avony vedu.Manny píše:Maarty píše: Mě by naopak zajímaly zkušenosti s Avonem o kterých jsem toho slyšel dost pozitivního, ale asi stejně skončim u Dunlop, nechce se mi laborovat a spálit se.
par obrazkov tesne po prezuti.
Like a true nature's child, We were born, born to be wild,
We can climb so high, I never wanna die!
Born to be wild
We can climb so high, I never wanna die!
Born to be wild
Re: PNEUMATIKY
Hmm, tak mám zas o čem přemýšlet A to jsem byl už rozhodnutej Ale ten proběh je úctyhodnej (na zadku vzlášť). Díky za díru do hlavy
-
- Příspěvky: 1881
- Registrován: 23 dub 2011, 00:08
- Bydliště: OSTRAVA!!!
Re: PNEUMATIKY
No pánové, taky jste mě trochu zviklali na jinou značku než Dunlop. Budu teď měnit přední, možná bych ten Avon vyzkoušel. Ale ne s bílýma pruhama. Slýchávám o Avonech dobré reference i na autech. Na druhou stranu má Láďa pravdu, já to taky psal v úvodu. Buď ušetřím peníze nebo se budu cítit bezpečněji. Existuje nějaký kompromis?
Re: PNEUMATIKY
Pěkný podvečer vespolek ,
Aloisi , s tím kompromisem to bude asi těžké , anebo nezbývá ,
než tam narvat kolo z povozu
Já jdu zítra přezouvat Dunlopy ...
Aloisi , s tím kompromisem to bude asi těžké , anebo nezbývá ,
než tam narvat kolo z povozu
Já jdu zítra přezouvat Dunlopy ...
Re: PNEUMATIKY
Najezdil jsem na těch Avonech několik stovek kilometrů v dešti nebo aspoň na mokrém, tisícovka to byla určitě, a nikdy nezklamala ani jsem neměl pocit, že by to nějak plavalo. Dokonce bych řekl, že v jedné krizovce mě podržely!Manny píše: Mě by naopak zajímaly zkušenosti s Avonem o kterých jsem toho slyšel dost pozitivního, ale asi stejně skončim u Dunlop, nechce se mi laborovat a spálit se.
A naopak jsem v nich něco pojezdil i ve velkých hicech v Chorvatsku a opět bez problémů.
Re: PNEUMATIKY
Jak jsem tak koukal po e-shopech, tak ceny D404 a Venom jsou srovnatelné(v černém provedení). Protože se mi WW líbí a používám, tak v můj neprospěch hovoří, že Avon Venom WW se sežene pouze s vysokým rychlostním a zátěžovým indexem(71 H vs. 77 V), které jsou pro XV nadbytečné, ale hlavně cena je jinde i když při proběhu 20 tis. km jak je psáno výše by se to srovnalo.Alois píše: Buď ušetřím peníze nebo se budu cítit bezpečněji. Existuje nějaký kompromis?
V té souvislosti mne napadá otázka: Kde kupujete pneumatiky? Já nějak ze setrvačnosti používám AZ-pneu
Re: PNEUMATIKY
Pěkný den vespolek ,
Manny , já kupuji a měním pneu v Českém Těšíně , u Mirka z motomiro.cz .
Jen pro ilustarci : DUNLOP D251 F 130/70 R18 předek
DUNLOP D251 190/60 R 17 zadek
Příjezd z motkou , demontáž kol , likvidace starých gum , nahození nových , vyvážení , montáž
zpět na motku : cca Kč 7.600 ,-
Manny , já kupuji a měním pneu v Českém Těšíně , u Mirka z motomiro.cz .
Jen pro ilustarci : DUNLOP D251 F 130/70 R18 předek
DUNLOP D251 190/60 R 17 zadek
Příjezd z motkou , demontáž kol , likvidace starých gum , nahození nových , vyvážení , montáž
zpět na motku : cca Kč 7.600 ,-
Re: PNEUMATIKY
Teď jsem objevil, že WW dělají také Continental Milesone. Má s nimi někdo zkušenost, nebo s Continentalem obecně?
Re: PNEUMATIKY
tak ještě jeden příspěvek zde. Moje zkušenost s pneu je dost malá, krátká. ale za 2 roky jsem vlastně odzkoušel pneu od 3 výrobců. Vím, že řeknete, že mám menší moto a chování potom je jiné. Možná máte pravdu, ale zase na druhé straně s ním mohu jezdit ostřeji do zataček. Když jsem koupil virago, byly na něm Avonky. Musím říci, že to byly nejhorší pneu, jaké jsem zažil, tvrdé, vůbec neseděli do zatáček, odskakovala mne věčně zadní pneumatika, na vodě jsem plaval. Pak jsem koupil Dunlop. Byly lepší, najel jsem na nich skoro 12 tis. km, ale pořád nic moc, na vodě pořád plaval, v zatáčkách to už tolik neodskakovalo, ale byly opět dost tvrdé a v chladném počasí asi taky né moc dobré, zklamali mne vloni na podzim, kdy jsem v pohodě jel 80 km a v jedné zatáčce nepochopitelně jsem nedobrzdil zatáčku, protože prostě se nedalo brzdit, jel jsem jak po másle a dávám za vinu tomu i pneu, protože už bylo k večeru a ochladilo se, na silnici přitom nebyla nějaká viditelná skvrna. Letos jsem před prázdninami koupil Brigestonky. Mám na nich najeto za prázdniny více jak 5 tis. a musím říci, že jsem lepší nezažil. Za celou dobu jsem neměl ani jednou náznak odskoku, smyku, problémů a to si myslím, že nejezdím pomalu. Působí na mne velice jistě drží stopu v zatáčkách při max. náklonu, tuhle jsem brousil nejen botou, ale i stupačkou. Co jsem se díval z hlediska ceny, tak je na srovnatelné úrovni ostatních, rozdíly v řádě 300-500 Kč neberu. Co se týče ojetí po 5 tis., tak min. na zadní se najede další 6 tis. km a přední je prakticky jako nová. Takže možná pro vás další zamyšlení. Jak jsem se díval, je prodávána i pro vaše dragouše. Vyhledával jsem totiž zadní pneu na mé novější moto, moc toho na něm moc nenajezdím a je to Melzer. Když jsem se bavil s bratrem o pneu všeobecně, tak mě také říkal, že u něho jednoznačně vítězí Brigestonky, on sice jede v jiných kategoriích, vyšších, ale asi na tom něco bude.
Jimy
Jimy
Re: PNEUMATIKY
no a ještě jedna věc, vyjel jsem poprvné na novém chopříku s Metzelerama za mokra (jen jemně mžilo) a hned při prvním odbočení mi mírně ustřelil zadek (to jsem akceleroval minimálně, pomaleji by to šlo už jen přes spojku), vyjukalo mne to tak, že jsem pomalu nebyl schopen projet menší kruháč a v tom okamžiku jsem si vzpomněl na Berry, jak ze začátku nesnášela kruháče, připadal jsem si, jako bych jel na motorce poprvé. Chvilku mne trvalo, než jsem získal trochu jistoty.
Re: PNEUMATIKY
Pěkný den vespolek ,
jak tady čtu , názorů a zkušeností z pneu máme dost . Zkusím ještě jeden "detail" .
Na svojí motce mám obuty Dunlopy , tak jak jsem již nedávno psal , jsou to gumy ,
které jsou předepsány výrobcem . Když došlo na otázku tlaku v pneu , tak mi bylo řečeno ,
abych foukal 2,8 předek a 2,9 zadek . V manuálu mám uvedeny tyto tlaky : 2,5 předek a 2,8 zadek
a to bez ohledu na zatížení motky ( ! ) . Když jsem se ptal Mira proč mám foukat ty větší tlaky ,
říkal mi , že je to lepší ... Já osobně jsem vyzkoušel různé huštění při různém zatížení a výsledek ?
Vždy záleží na správném nastavení tlumiče , na předepsaném huštění pneu dle manuálu , tedy tlaky
uvedené výrobcem motocyklu , nikoliv dle gumy a taky dle způsobu jízdy . Je asi zbytečné psát , že se motka chová
zcela odlišně v případě , že jedu sám a potom v případě kdy je motka plně naložená . Při jízdě solo si , alespoň já
dovolím kapku víc , než v případě , že jedu s ledvinkou a plnými brašnami plus zadní kufr , který udělá hooodně moc s
jízdními vlastnostmi motky , při nějakých krajních situacích .
A co se týče Jimmyho příspěvku ohledně "malé" motky . Myslím si , že ve velikosti motky až tolik nezáleží , zda-li je guma lepší , či horší . To "ustřelování" mohlo být způsobeno třeba tím , že guma byla přefouknutá ...a ustřelení zadku za vlhka , či za mokra , to se asi nedá nic dělat , prostě suchá cesta je suchá cesta
Závěrem jen tolik : dnešní technologie výrobců pneumatik je asi na takové úrovni , aby vyhovovala širokému spektru použití , a je třeba najít ten kompromis mezi cenou , kvalitou gumy , co od ní očekáváme a celkovým kilometrickým průběhem . K tomu můžeme my , řidiči , pomoct tím , že se ke gumě budeme chovat přesně dle doporučení výrobce motocyklu a způsobem jízdy .
jak tady čtu , názorů a zkušeností z pneu máme dost . Zkusím ještě jeden "detail" .
Na svojí motce mám obuty Dunlopy , tak jak jsem již nedávno psal , jsou to gumy ,
které jsou předepsány výrobcem . Když došlo na otázku tlaku v pneu , tak mi bylo řečeno ,
abych foukal 2,8 předek a 2,9 zadek . V manuálu mám uvedeny tyto tlaky : 2,5 předek a 2,8 zadek
a to bez ohledu na zatížení motky ( ! ) . Když jsem se ptal Mira proč mám foukat ty větší tlaky ,
říkal mi , že je to lepší ... Já osobně jsem vyzkoušel různé huštění při různém zatížení a výsledek ?
Vždy záleží na správném nastavení tlumiče , na předepsaném huštění pneu dle manuálu , tedy tlaky
uvedené výrobcem motocyklu , nikoliv dle gumy a taky dle způsobu jízdy . Je asi zbytečné psát , že se motka chová
zcela odlišně v případě , že jedu sám a potom v případě kdy je motka plně naložená . Při jízdě solo si , alespoň já
dovolím kapku víc , než v případě , že jedu s ledvinkou a plnými brašnami plus zadní kufr , který udělá hooodně moc s
jízdními vlastnostmi motky , při nějakých krajních situacích .
A co se týče Jimmyho příspěvku ohledně "malé" motky . Myslím si , že ve velikosti motky až tolik nezáleží , zda-li je guma lepší , či horší . To "ustřelování" mohlo být způsobeno třeba tím , že guma byla přefouknutá ...a ustřelení zadku za vlhka , či za mokra , to se asi nedá nic dělat , prostě suchá cesta je suchá cesta
Závěrem jen tolik : dnešní technologie výrobců pneumatik je asi na takové úrovni , aby vyhovovala širokému spektru použití , a je třeba najít ten kompromis mezi cenou , kvalitou gumy , co od ní očekáváme a celkovým kilometrickým průběhem . K tomu můžeme my , řidiči , pomoct tím , že se ke gumě budeme chovat přesně dle doporučení výrobce motocyklu a způsobem jízdy .
Re: PNEUMATIKY
Pěkný den vespolek ,
bando dotaz a anketa : která strana přední pneu se vám sjíždí víc ? Anebo jsou i tací , kterým se předek sjíždí stejně ?
bando dotaz a anketa : která strana přední pneu se vám sjíždí víc ? Anebo jsou i tací , kterým se předek sjíždí stejně ?
Re: PNEUMATIKY
Nijak zvlášť detailně jsem nezkoumal, jak se mi sjíždí guma, ale kdyby to byl nějaký markantní rozdíl mezi jednotlivými stranami gumy, tak bych si určitě všimnul. Takže za mne v tuto chvíli odpověď: "stejně".
Re: PNEUMATIKY
Maarty ,
u tebe to vím , sakra , proč u mě to byla více ta levá strana ? Však jsi to viděl...
u tebe to vím , sakra , proč u mě to byla více ta levá strana ? Však jsi to viděl...
-
- Příspěvky: 29
- Registrován: 02 čer 2011, 18:46
Re: PNEUMATIKY
Filo.. cisto laicka uvaha.. mozno si "dolava" dovolis viac ako "doprava" a tym padom mas gumu viac zodratu z jednej strany.. pre vysvetlenie mojej uvahy.. raz som sa na pretekoch /automobilov/ rozpraval so zavodnikmi co jazdia slalomy a hovorili ze ak je draha nevyrovnana co sa tyka vpravo a vlavo, cize je tam viac prudkych zakrut do jednej strany, tak sa im deru gumy z tej strany ovela viac..nie cela plocha.. velmi na to vtedy chlapi nadavali, lebo pri naozaj ostrej jazde bola pneu dost zodrata ale iba z jednej strany..
..jeden mal dokonca v ruke nejaku skrabku a normalne z gumy zoskraboval take hrckave kusy, preto som si to vlastne vsimol a zacal sa o tom s tymi zavodnikmi rozpravat, kedze ma to zaujalo..
..neviem ci si to dokazete predstavit podla toho ako som to tu popisal.. ja osobne mam pocit ze dolava sa odvazim na motorke viac naklopit ako doprava.. mozno to je aj tym ze vpravo drzim plyn, neviem to uplne vysvetlit..
..jeden mal dokonca v ruke nejaku skrabku a normalne z gumy zoskraboval take hrckave kusy, preto som si to vlastne vsimol a zacal sa o tom s tymi zavodnikmi rozpravat, kedze ma to zaujalo..
..neviem ci si to dokazete predstavit podla toho ako som to tu popisal.. ja osobne mam pocit ze dolava sa odvazim na motorke viac naklopit ako doprava.. mozno to je aj tym ze vpravo drzim plyn, neviem to uplne vysvetlit..
Born to be wild!
Re: PNEUMATIKY
Ahoj Majo ,
já jsem naopak jezdec , co má raději pravé zatáčky , takže by to mělo být naopak .
Ale zaregistroval jsem zajímavý postřeh : profil vozovek je údajně zaoblený , tzn. střed vozovky je nejvýše a od něj se profil vozovky snižuje doleva a doprava , tudíž při jízdě vpravo máš doleva kopec a doprava klesající profil ... Kostrbatě napsáno A tím by prý mohlo být způsobeno větší opotřebení levé strany pneu . Jen mě zaráží , že ne u všech motek , viz. Maarty . Jestli ono to nebude i tím , že ty "lehčí" motky se tolik nesjíždí z důvodu hmotnosti ....
já jsem naopak jezdec , co má raději pravé zatáčky , takže by to mělo být naopak .
Ale zaregistroval jsem zajímavý postřeh : profil vozovek je údajně zaoblený , tzn. střed vozovky je nejvýše a od něj se profil vozovky snižuje doleva a doprava , tudíž při jízdě vpravo máš doleva kopec a doprava klesající profil ... Kostrbatě napsáno A tím by prý mohlo být způsobeno větší opotřebení levé strany pneu . Jen mě zaráží , že ne u všech motek , viz. Maarty . Jestli ono to nebude i tím , že ty "lehčí" motky se tolik nesjíždí z důvodu hmotnosti ....
Re: PNEUMATIKY
Tak já mám také radši pravé zatáčky a gumu mám víc ojetou na levé straně.
-
- Příspěvky: 146
- Registrován: 26 dub 2011, 09:54
- Bydliště: Komárno (Slovensko)
Re: PNEUMATIKY
mne sa tiež viac drala lavá strana prednej pneu, až do chvíle, keď som vymenil pružiny v predných tlmičoch za progresívne + nový olej ... možno by stačili aj klasické pružiny a údržba, no v tom prípade tam musela byť akási anomália už od výroby, lebo tak mi to dralo aj prvé pneu a kupoval som novú moto v značkovej predajni. Nič iné som s motorkou nerobil a po tejto výmene pružín sa to už derie rovnomerne...
ccc24 - zážitok nemusí byť dobrý, hlavne že je intenzívny ...
Re: PNEUMATIKY
Manny , totéž já ...sakra to je rébus ...
Shraku , chystám se na výměnu oleje v tlumičích , už jsem to konzultoval
s mechanikem , zkusím ty pružiny vyměnit ...levou za pravou .
Shraku , chystám se na výměnu oleje v tlumičích , už jsem to konzultoval
s mechanikem , zkusím ty pružiny vyměnit ...levou za pravou .
-
- Příspěvky: 146
- Registrován: 26 dub 2011, 09:54
- Bydliště: Komárno (Slovensko)
Re: PNEUMATIKY
ja som bol tiež presvedčený, že je to prevažným sklonom cesty ... možno v kombinácii s rozdielnymi pružinami v tlmičoch, no výmena pravej za ľavú nič nevyrieši! Zase sa to prejaví na ľavej strane pneu .. daj tam nové!
ccc24 - zážitok nemusí byť dobrý, hlavne že je intenzívny ...
-
- Příspěvky: 1881
- Registrován: 23 dub 2011, 00:08
- Bydliště: OSTRAVA!!!
Re: PNEUMATIKY
Pánové, to koukám na tuto diskuzi. Nikdy jsem si nevšiml, že by na motce byla guma asymetricky ojetá. A musím se přidat k pravákům, doleva je to pro mě o chlup horší. Jdu to ohlídnout zepředu i zezadu.
-
- Příspěvky: 146
- Registrován: 26 dub 2011, 09:54
- Bydliště: Komárno (Slovensko)
Re: PNEUMATIKY
Aloisi, na nic nekoukej ... asymetrie se projevuje až po ujetí 20 000 km
ccc24 - zážitok nemusí byť dobrý, hlavne že je intenzívny ...
-
- Příspěvky: 1881
- Registrován: 23 dub 2011, 00:08
- Bydliště: OSTRAVA!!!
Re: PNEUMATIKY
Ale vždyť nevíš, na co jsem se šel kouknout......
-
- Příspěvky: 177
- Registrován: 12 črc 2011, 20:13
Re: PNEUMATIKY
Ahoj, a není ta levá strana sjetá víc protože, levá zatáčka je vnějším obloukem a tudíž rychlejší než pravá utáhnutá vnitřním obloukem a proto pomalejší a navíc s možností protijedoucích vozidel? Protože jezdíme u nás v pravo, tak u stejného poloměru zatáčky je doleva vetší a rychlejší poloměr zatáčení, něž do prava kde je vnitřkem menší poloměr a proto pomalejší. Na prudkých vracečkách jsem jel pravé podstatně pomaleji, než levé. Ale může to být i tím, že levé mam raději než pravé. Ale berte to s rezervou, vůbec tomu nerozumím, jsem naprostý laik a všechno mám ještě před sebou a navíc mám v sobě výborné vínko Tokaji!! No a pak už mě jen napadá...nemá na to vliv, jestli jste pravo, nebo levonohavičáři??????? Já mám gumy vyměněné, ale později to budu taky určitě řešit.
Re: PNEUMATIKY
No jo, Kaštane, ale proč se to projevuje jen u někoho? Ti ostatní zatáčkama nejezdí...?
Re: PNEUMATIKY
To ShrekDaniels: Jaká byla změna a projev motorky po záměně na progresivní pružiny? To mě zajímá!
-
- Příspěvky: 146
- Registrován: 26 dub 2011, 09:54
- Bydliště: Komárno (Slovensko)
Re: PNEUMATIKY
Manny, písal som to už na motoride.sk ... tam nájdeš o tom celú diskusiu ... no tu je kópia môjho príspevku:
Progresívne pružiny Wilbers..
namontoval som - odskúšal som - tu je zhodnotenie:
predná vidla sa "predĺžila" asi o 3cm
prejazdy cez nerovnosti (kanál a pod.) sú odpružené lepšie - motorku nič nerozhádže - po prejdení nerovnosti žiadne sekundárne rozkmitanie ...
pri brzdení sa predok o čosi menej ponára - ale dojem je citeľný, lebo riaditká sú vyššie. Dokonca som bol príjemne prekvapený, keď som musel v dlhej zákrute pribrzďiť .. žiadna negatívna reakcia! ako predtým v rovnakých situáciách....
no podvozok pri prejazdoch vyjazdených kolají pláva rovnako ako predtým a prudkej zmene smeru jazdy (obchádzanie nejakej jamy na poslednú chvíľu) sa moto o čosi viac bráni .. možno si len musím zvyknúť - no taký je môj prvý dojem.
výmenou pružín nič nepokazíte - môžem odporučiť.
P.S. počas dlhých zimných večerov skúsim spísať moje zhodnotenie a porovnanie pneu ktoré som odjazdil ... dunlop, metzeler, pirelli, michelin a maxxis - rozdiely sú značné!
Progresívne pružiny Wilbers..
namontoval som - odskúšal som - tu je zhodnotenie:
predná vidla sa "predĺžila" asi o 3cm
prejazdy cez nerovnosti (kanál a pod.) sú odpružené lepšie - motorku nič nerozhádže - po prejdení nerovnosti žiadne sekundárne rozkmitanie ...
pri brzdení sa predok o čosi menej ponára - ale dojem je citeľný, lebo riaditká sú vyššie. Dokonca som bol príjemne prekvapený, keď som musel v dlhej zákrute pribrzďiť .. žiadna negatívna reakcia! ako predtým v rovnakých situáciách....
no podvozok pri prejazdoch vyjazdených kolají pláva rovnako ako predtým a prudkej zmene smeru jazdy (obchádzanie nejakej jamy na poslednú chvíľu) sa moto o čosi viac bráni .. možno si len musím zvyknúť - no taký je môj prvý dojem.
výmenou pružín nič nepokazíte - môžem odporučiť.
P.S. počas dlhých zimných večerov skúsim spísať moje zhodnotenie a porovnanie pneu ktoré som odjazdil ... dunlop, metzeler, pirelli, michelin a maxxis - rozdiely sú značné!
ccc24 - zážitok nemusí byť dobrý, hlavne že je intenzívny ...
Re: PNEUMATIKY
No s tím sjížděním máte pravdu, zajímavé ale je, že jsem měl více sjetou levou stranu předního kola, na zadním jsem to nepozoroval, ale radši tedy jezdím pravé zatáčky (otáčky že Marty), je to poznat i na mé botě, levou jsem ještě nedrhnul a už asi drhnout nebudu. Jak píšete, na sjetí možná má vliv i ten sklon silnic
-
- Příspěvky: 146
- Registrován: 26 dub 2011, 09:54
- Bydliště: Komárno (Slovensko)
Re: PNEUMATIKY
že to tu ešte nikoho nenapadlo
Na tuty to robia kruháče !!! - je ich stále viac ... kto ich má najviac v okolí, tomu sa to prejaví najviac
Na tuty to robia kruháče !!! - je ich stále viac ... kto ich má najviac v okolí, tomu sa to prejaví najviac
ccc24 - zážitok nemusí byť dobrý, hlavne že je intenzívny ...
Re: PNEUMATIKY
Pěkný den vespolek ,
to sjíždění levé strany gumy je vyřešeno , můžou za to cesty Jen by mě zajímalo ,
jestli to mají v Anglii naopak ? ))
Shreku , tak jsem po výměně oleje v tlumičích . Mám za to , že , alespoň u mojí motky , jsou již "progresivní" pružiny
od výroby ... rozumím-li dobře pojmu progresivní . Je to pružina vkuse , jen má jiné stoupání v poslední třetině své délky .
A přišel jsem na jednu zajímavou věc : délka pravé pružiny byla o 1 mm delší , než uvádí výrobce v manuálu !!!!! Je tam uvedeno rozmezí 273,9 až 268,4 mm . Zajímavé , myslel jsem si , že délka pružiny se časem spíše zmenší
Jinak vše O.K. a jsem rád , že mám zase na pár let klid
Tímto děkuji našemu dvornímu mechanikovi Jardovi z Polanky !!!
to sjíždění levé strany gumy je vyřešeno , můžou za to cesty Jen by mě zajímalo ,
jestli to mají v Anglii naopak ? ))
Shreku , tak jsem po výměně oleje v tlumičích . Mám za to , že , alespoň u mojí motky , jsou již "progresivní" pružiny
od výroby ... rozumím-li dobře pojmu progresivní . Je to pružina vkuse , jen má jiné stoupání v poslední třetině své délky .
A přišel jsem na jednu zajímavou věc : délka pravé pružiny byla o 1 mm delší , než uvádí výrobce v manuálu !!!!! Je tam uvedeno rozmezí 273,9 až 268,4 mm . Zajímavé , myslel jsem si , že délka pružiny se časem spíše zmenší
Jinak vše O.K. a jsem rád , že mám zase na pár let klid
Tímto děkuji našemu dvornímu mechanikovi Jardovi z Polanky !!!
-
- Příspěvky: 146
- Registrován: 26 dub 2011, 09:54
- Bydliště: Komárno (Slovensko)
Re: PNEUMATIKY
FILO tak jednoduché to s tymi pružinami nie je ... laik na pohľad nemusí rozoznať normálnu od progresívnej ... teda to stúpanie môže vypadať "progresívne" aj na origináloch, ale pruženie nie
a ak máš pružinu dlhšiu, než udáva výrobca, tak už ju niekto vymenil, alebo v horšom prípade po domácky "vylepšil"
a ak máš pružinu dlhšiu, než udáva výrobca, tak už ju niekto vymenil, alebo v horšom prípade po domácky "vylepšil"
ccc24 - zážitok nemusí byť dobrý, hlavne že je intenzívny ...
Re: PNEUMATIKY
Pěkný den vespolek ,
Shreku , nevím , jak přesně vypadá progresivní pružina , ale mám za to , že progresívní
pružina je . laicky řečeno , fedra , která má jiné stoupání a někdy i jíný průměr "drátu" v určité délce
pružiny ...
A co se týče toho , že by ji někdo měnil , či "vylepšoval" to ne ,
do vidlí nebylo saháno , motka je nová .
Ale jak píšu , vše je O.K. a mám klidnější spaní
Shreku , nevím , jak přesně vypadá progresivní pružina , ale mám za to , že progresívní
pružina je . laicky řečeno , fedra , která má jiné stoupání a někdy i jíný průměr "drátu" v určité délce
pružiny ...
A co se týče toho , že by ji někdo měnil , či "vylepšoval" to ne ,
do vidlí nebylo saháno , motka je nová .
Ale jak píšu , vše je O.K. a mám klidnější spaní
-
- Příspěvky: 37
- Registrován: 25 kvě 2011, 12:14
- Kontaktovat uživatele:
Re: PNEUMATIKY
original pruziny na dragstare boli tiez progresivne, ale viditelne ine stupanie a material ako Willsony, rovnake ako Shrek som si dal aj ja. dokonca original pruziny boli dlhsie ako willsony urcene pre XVS1100.
po vymene pruzin, pri prvej jazde som hiikal od radosti, akoby to bola ina motka. vyssie riadidla, mensie ponorenie, lepsie pruzenie i brzdenie, tak ako pisal Shreck. este som vytvrdil zadny tlmic az na posledny stupen. Motorka sa sprava uplne suverennejsie v zakrutach i na ceste, viac mi vyhovuje na nasich typoch vozoviek. po skusenostiach to pokladam ze prve co by mal biker po kupe orig motorky tunovat. aspon na dragstaroch urcite.
po vymene pruzin, pri prvej jazde som hiikal od radosti, akoby to bola ina motka. vyssie riadidla, mensie ponorenie, lepsie pruzenie i brzdenie, tak ako pisal Shreck. este som vytvrdil zadny tlmic az na posledny stupen. Motorka sa sprava uplne suverennejsie v zakrutach i na ceste, viac mi vyhovuje na nasich typoch vozoviek. po skusenostiach to pokladam ze prve co by mal biker po kupe orig motorky tunovat. aspon na dragstaroch urcite.
Like a true nature's child, We were born, born to be wild,
We can climb so high, I never wanna die!
Born to be wild
We can climb so high, I never wanna die!
Born to be wild
Re: PNEUMATIKY
No a tak trochu příspěvku nebo spíše úvahy nad tím, když dáš progresivní pružiny, které jsou podle toho, jak jsem pochopil i tvrdší, jestli potom nevyřeší problém volby pneumatiky, kdy není třeba volit pneu s měkčí směsí. Je to otázka do vinku. Měkčí směs mohla suplovat horší odpružení.
-
- Příspěvky: 146
- Registrován: 26 dub 2011, 09:54
- Bydliště: Komárno (Slovensko)
Re: PNEUMATIKY
a je po problémoch :
http://pneu-moto.sk/product.detail/1-ka ... mander-II/
http://www.michelin.com/corporate/EN/ne ... anderII_EN
pre lenivejších hrubý preklad:
Nová pneumatika pre motocykle CCC - jedinečná, a oveľa viac ...
Septembra 2011 uvedú Michelin na trh novú motocyklovú pneumatiku, ktorá zaisťuje bezkonkurenčnú životnosť pneumatiky. Nezávislé testy vykonané v Spojených štátoch používať Harley-Davidson Electra Glide ® ® Classic dokázať, že: a zadný MICHELIN veliteľ II je schopný pokryť až 40.000 km *. To je takmer dvojnásobok vzdialenosti, po ktorú svojich priamych konkurentov, zatiaľ čo životnosť predné pneumatiky je ešte väčší. MICHELIN veliteľ II vytvára nový štandard pokiaľ ide o trvanlivosť, ale bez akýchkoľvek kompromisov v oblasti mokrého počasia priľnavosť, ovládateľnosť a stabilitu. Táto výkonová bilancia poskytuje ďalšie výrečnou ilustráciu Michelin výskumu a vývoja filozofie: žiadne zvýšenie výkonu má dosiahnuť na jednej fronte na úkor iného.
V reakcii na závažný problém, ktorým čelí vlastné motocyklov - životnosť pneumatík, a to najmä vzadu -, inžinieri v technologickom centre Michelin v Ladoux u Clermont-Ferrand (Francúzsko), vyvinuli nové gumené zmesi. Kostru tejto novej radiálna pneumatika je spojený s technológiou kremičitý Rain (SRT), ktorá integruje oxidu kremičitého do zmesi na behúni pneumatiky, zatiaľ čo MICHELIN veliteľ II dezén bol navrhnutý tak, aby sa zabránilo všetkým formám nerovnomernému opotrebovaniu.
Exkluzívna architektúra MICHELIN veliteľa II prináša aj manévrovateľnosť a stabilitu. Táto pneumatika je pevnejšia, s vysokou hustotou kostry zlepšuje ovládateľnosť, kým aramidové vlákno korunu vrstvou zadnej pneumatiky zvyšuje odolnosť a ľahkosť pre dokonalú stabilitu i pri vysokých rýchlostiach.
V neposlednom rade, mnoho pozdĺžnych drážok nové pneumatiky na optimálnu dezén rozptýlenie vody za mokrého počasia vynikajúcu priľnavosť.
Trinásť veľkosti bude k dispozícii od septembra 2011, zatiaľ čo dve ďalšie veľkosti budú zverejnené na začiatku budúceho roka.
Toš objednané ... ako ďalšie pneu obujem práve tieto ... Commander bol víťaz v mojom doterajšom malom súkromnom teste ... dúfam, že Commander II. bude rovnako dobrý, a v tom dojazde možno ešte lepší ...
http://pneu-moto.sk/product.detail/1-ka ... mander-II/
http://www.michelin.com/corporate/EN/ne ... anderII_EN
pre lenivejších hrubý preklad:
Nová pneumatika pre motocykle CCC - jedinečná, a oveľa viac ...
Septembra 2011 uvedú Michelin na trh novú motocyklovú pneumatiku, ktorá zaisťuje bezkonkurenčnú životnosť pneumatiky. Nezávislé testy vykonané v Spojených štátoch používať Harley-Davidson Electra Glide ® ® Classic dokázať, že: a zadný MICHELIN veliteľ II je schopný pokryť až 40.000 km *. To je takmer dvojnásobok vzdialenosti, po ktorú svojich priamych konkurentov, zatiaľ čo životnosť predné pneumatiky je ešte väčší. MICHELIN veliteľ II vytvára nový štandard pokiaľ ide o trvanlivosť, ale bez akýchkoľvek kompromisov v oblasti mokrého počasia priľnavosť, ovládateľnosť a stabilitu. Táto výkonová bilancia poskytuje ďalšie výrečnou ilustráciu Michelin výskumu a vývoja filozofie: žiadne zvýšenie výkonu má dosiahnuť na jednej fronte na úkor iného.
V reakcii na závažný problém, ktorým čelí vlastné motocyklov - životnosť pneumatík, a to najmä vzadu -, inžinieri v technologickom centre Michelin v Ladoux u Clermont-Ferrand (Francúzsko), vyvinuli nové gumené zmesi. Kostru tejto novej radiálna pneumatika je spojený s technológiou kremičitý Rain (SRT), ktorá integruje oxidu kremičitého do zmesi na behúni pneumatiky, zatiaľ čo MICHELIN veliteľ II dezén bol navrhnutý tak, aby sa zabránilo všetkým formám nerovnomernému opotrebovaniu.
Exkluzívna architektúra MICHELIN veliteľa II prináša aj manévrovateľnosť a stabilitu. Táto pneumatika je pevnejšia, s vysokou hustotou kostry zlepšuje ovládateľnosť, kým aramidové vlákno korunu vrstvou zadnej pneumatiky zvyšuje odolnosť a ľahkosť pre dokonalú stabilitu i pri vysokých rýchlostiach.
V neposlednom rade, mnoho pozdĺžnych drážok nové pneumatiky na optimálnu dezén rozptýlenie vody za mokrého počasia vynikajúcu priľnavosť.
Trinásť veľkosti bude k dispozícii od septembra 2011, zatiaľ čo dve ďalšie veľkosti budú zverejnené na začiatku budúceho roka.
Toš objednané ... ako ďalšie pneu obujem práve tieto ... Commander bol víťaz v mojom doterajšom malom súkromnom teste ... dúfam, že Commander II. bude rovnako dobrý, a v tom dojazde možno ešte lepší ...
ccc24 - zážitok nemusí byť dobrý, hlavne že je intenzívny ...
-
- Příspěvky: 146
- Registrován: 26 dub 2011, 09:54
- Bydliště: Komárno (Slovensko)
Re: PNEUMATIKY
WW nerobia ... ani by som nechcel .. toto budú skôr pneu pre radosť z jazdy
ccc24 - zážitok nemusí byť dobrý, hlavne že je intenzívny ...
Re: PNEUMATIKY
Tak to vypadá suprovně, musím pořídít zadní pneu, takže určitě koupím a odzkouším
-
- Příspěvky: 146
- Registrován: 26 dub 2011, 09:54
- Bydliště: Komárno (Slovensko)
Re: PNEUMATIKY
tak už sú doma .. TT/TL ... dezén vyzerá až príliš športovo ... hlásenie podám až na nich nabehám aspoň 10 000 km
ccc24 - zážitok nemusí byť dobrý, hlavne že je intenzívny ...
Re: PNEUMATIKY
Pěkný den vespolek ,
sakra Shreku , ty jsi změnil motku ? Ty jsi vyměnil Draka za nějakou silničku , že jo ?
sakra Shreku , ty jsi změnil motku ? Ty jsi vyměnil Draka za nějakou silničku , že jo ?
-
- Příspěvky: 146
- Registrován: 26 dub 2011, 09:54
- Bydliště: Komárno (Slovensko)
Re: PNEUMATIKY
ale kdeže stále jazdím na svojom CCC ... čiže cestnom cross cruiseri star 1100
ccc24 - zážitok nemusí byť dobrý, hlavne že je intenzívny ...
Re: PNEUMATIKY
Ahoj Schreku,
Nevíš,dělají se taky v provedení ..BĚLOBOKY.. a jaká je cenová relace?
Nevíš,dělají se taky v provedení ..BĚLOBOKY.. a jaká je cenová relace?