GOLDWING vs. GOLDWING
Napsal: 11 pro 2022, 15:02
Rozhodování mezi starým (do r. 2017) a novým je celkem jednoznačné. Záleží na penězích. Devětsettřicet tisíc je celkem velká pecka, to už je slušné auto, do kterého neprší, nefouká, je v něm teplo a dají se tam dělat různé věci.
Nevím, kolik stojí jiné motorky, možná HD má dražší cesťák, Indian možná taky, ale v podstatě na tom nezáleží. Každý si musí zvážit sám, co od dané věci za konkrétní cenu očekává.
Téměř vůbec jsem se o nový GL nezajímal. Jen povrchně. (Mám GL r.v. 2015 a sto najeto). Majitelé GL chválili, ti ostatní nadávali a vytýkali neduhy. Hlavní negativní prvek byl, že nový GL je malý a má málo úložného prostoru. Nemohl jsem posoudit, nejel jsem na něm a bylo mi to fuk, stejně jsem jezdil sám.
Letos na jaře se ukázal světlý bod, který hrál ve prospěch nového vozidla. Vše bylo požehnáno, ale váhal jsem. Přece jen milion v mém věku za motorku bylo dilema. Vím, že ji už neojezdím a podobně mi radil i Radek. "Je to úplně jiná motorka. Starý GL ti dalších 100 tisíc v pohodě ujede a za jak dlouho je najedeš?" Měl pravdu. Za 8 let budu mít motorku na háku doma v garáži. "Raději ty peníze investuj do cestování, to ti nikdo nevezme". Dobrý argument.
Jiní mi radili: "Novou nekupuj, je to napiču, strašně malé". Taky názor.
Vzpomněl jsem si na mého nebožtíka kamaráda, který byl od 21 let na vozíku a ten mi vždy říkal: " Pokud ti to udělá radost, tak si to kup. Já mohu mít radost tak leda z nových tepláků".
Někdy v červnu mi blesklo v hlavě, abych se zeptal na dostupnost GL. Co kdyby na konci roku zbyly peníze? Radek mi říkal, že má 2 zamluvené a ty jsou letos poslední. Volám do Hondy Krhová a tam mi řekli: "Dnes odpoledne nebo zítra má dojít černý DCT TOUR a není zadaný". Černá motorka se mi nelíbí. Motor a výfuky mají být stříbrné. Jel jsem se podívat k Radkovi, zrovna ho vybaloval z krabice. Letmý pohled a bylo rozhodnuto.
V Hondě Krhová jsem už několik motorek koupil a 2 dny na to jsem tam zamluvil Hondu CB pro mou známou, která ji objednala v Ostravě s příslibem až v listopadu. Nevím, jak to v Krhové dělají, ale asi to tam umí. V celé ČR nic a v Krhové mají. Takže jsme během týdne jeli pro motorku oba. Jaká náhoda. Dostal jsem slušnou slevu a předání proběhlo krátce, ale jako úvod stačilo.
V tureckém Ayvaliku na GL srazu před hotelem stálo cca 8 nových černých GL s tureckými značkami. Asi všichni byli organizátoři. Krása. Přijel jsem z východu a postavil se mezi ně. Jeden z nich se dal se mnou do řeči a mj. říká: "To není Goldwing, to se nedá srovnat, že?"
Na druhý den se tam bavili kluci o novém GL. Smáli se, jak je to malé a jeden z nich - už jsem ho kdysi viděl - řekl, my s ženou bychom se na ten nový nevešli. Pak přišla jeho žena a měl pravdu. I do Tatry 138 by se na korbu těžko vlezli.
A teď fakta z manuálů:
ROZMĚRY (mm)........NOVÝ DCT TOUR 2022.......... STARÝ 2015
Celková délka............2615..................................2630
Celková šířka.............905...................................945
Celková výška...........1430................................. 1455
Rozvor....................1695..................................1690
Závlek kola...............110...................................109
Hmotnost kg..............390...................................430
Max zatížení kg .........203...................................190
Pneu P/Z............130/200.............................130/180
Vzdálenost Z opěradla od P - 385 mm....................380 mm měřeno orientačně
Nádrž litry................21.....................................25
A teď bych rád věděl, co je na NOVÉM GL malého?
Že by těch 15 mm celkové délky? Pozor, rozvor je o 5 mm delší. Nebo těch 15 mm výšky? Nene, to bude o 4 cm menší šířka, to je ono. A co maximální zatížení a rozměry pneumatik? To vůbec nenasvědčuje, že by byla menší než STARÝ GL. Prostor na sezení spolujezdce stejný - jak může někdo říct, že tam je méně místa na sezení?
Boční kufry jsou o něco menší. Není to nic zásadního, ale menší jsou. Hlavní kufr je pohodlně velký, vejdou se tam 2 helmy odklápěčky a na tašku s věcmi je více místa než na starém. Ano, přední kaslík je na nic a chybí dva pod opěrkami v Z sedadle. Ale není to žádná hrůza.
Tak co je na té motorce tak malého?
Za všechno může design. Ten udělal z velké motorky opticky malou, nepodobnou předchůdci. A to by mohlo někomu vadit, protože by nevypadal oproti STARÉ jako chlap.
Jeden významný klavírista a skladatel o té černé řekl: "To je umělecké dílo!" Nevěděl jsem o čem mluví, až pokynul k motorce, tak jsem pochopil.
Nemyslím si, že černá barva je výhra, ale design se jim povedl.
Nevím, kolik stojí jiné motorky, možná HD má dražší cesťák, Indian možná taky, ale v podstatě na tom nezáleží. Každý si musí zvážit sám, co od dané věci za konkrétní cenu očekává.
Téměř vůbec jsem se o nový GL nezajímal. Jen povrchně. (Mám GL r.v. 2015 a sto najeto). Majitelé GL chválili, ti ostatní nadávali a vytýkali neduhy. Hlavní negativní prvek byl, že nový GL je malý a má málo úložného prostoru. Nemohl jsem posoudit, nejel jsem na něm a bylo mi to fuk, stejně jsem jezdil sám.
Letos na jaře se ukázal světlý bod, který hrál ve prospěch nového vozidla. Vše bylo požehnáno, ale váhal jsem. Přece jen milion v mém věku za motorku bylo dilema. Vím, že ji už neojezdím a podobně mi radil i Radek. "Je to úplně jiná motorka. Starý GL ti dalších 100 tisíc v pohodě ujede a za jak dlouho je najedeš?" Měl pravdu. Za 8 let budu mít motorku na háku doma v garáži. "Raději ty peníze investuj do cestování, to ti nikdo nevezme". Dobrý argument.
Jiní mi radili: "Novou nekupuj, je to napiču, strašně malé". Taky názor.
Vzpomněl jsem si na mého nebožtíka kamaráda, který byl od 21 let na vozíku a ten mi vždy říkal: " Pokud ti to udělá radost, tak si to kup. Já mohu mít radost tak leda z nových tepláků".
Někdy v červnu mi blesklo v hlavě, abych se zeptal na dostupnost GL. Co kdyby na konci roku zbyly peníze? Radek mi říkal, že má 2 zamluvené a ty jsou letos poslední. Volám do Hondy Krhová a tam mi řekli: "Dnes odpoledne nebo zítra má dojít černý DCT TOUR a není zadaný". Černá motorka se mi nelíbí. Motor a výfuky mají být stříbrné. Jel jsem se podívat k Radkovi, zrovna ho vybaloval z krabice. Letmý pohled a bylo rozhodnuto.
V Hondě Krhová jsem už několik motorek koupil a 2 dny na to jsem tam zamluvil Hondu CB pro mou známou, která ji objednala v Ostravě s příslibem až v listopadu. Nevím, jak to v Krhové dělají, ale asi to tam umí. V celé ČR nic a v Krhové mají. Takže jsme během týdne jeli pro motorku oba. Jaká náhoda. Dostal jsem slušnou slevu a předání proběhlo krátce, ale jako úvod stačilo.
V tureckém Ayvaliku na GL srazu před hotelem stálo cca 8 nových černých GL s tureckými značkami. Asi všichni byli organizátoři. Krása. Přijel jsem z východu a postavil se mezi ně. Jeden z nich se dal se mnou do řeči a mj. říká: "To není Goldwing, to se nedá srovnat, že?"
Na druhý den se tam bavili kluci o novém GL. Smáli se, jak je to malé a jeden z nich - už jsem ho kdysi viděl - řekl, my s ženou bychom se na ten nový nevešli. Pak přišla jeho žena a měl pravdu. I do Tatry 138 by se na korbu těžko vlezli.
A teď fakta z manuálů:
ROZMĚRY (mm)........NOVÝ DCT TOUR 2022.......... STARÝ 2015
Celková délka............2615..................................2630
Celková šířka.............905...................................945
Celková výška...........1430................................. 1455
Rozvor....................1695..................................1690
Závlek kola...............110...................................109
Hmotnost kg..............390...................................430
Max zatížení kg .........203...................................190
Pneu P/Z............130/200.............................130/180
Vzdálenost Z opěradla od P - 385 mm....................380 mm měřeno orientačně
Nádrž litry................21.....................................25
A teď bych rád věděl, co je na NOVÉM GL malého?
Že by těch 15 mm celkové délky? Pozor, rozvor je o 5 mm delší. Nebo těch 15 mm výšky? Nene, to bude o 4 cm menší šířka, to je ono. A co maximální zatížení a rozměry pneumatik? To vůbec nenasvědčuje, že by byla menší než STARÝ GL. Prostor na sezení spolujezdce stejný - jak může někdo říct, že tam je méně místa na sezení?
Boční kufry jsou o něco menší. Není to nic zásadního, ale menší jsou. Hlavní kufr je pohodlně velký, vejdou se tam 2 helmy odklápěčky a na tašku s věcmi je více místa než na starém. Ano, přední kaslík je na nic a chybí dva pod opěrkami v Z sedadle. Ale není to žádná hrůza.
Tak co je na té motorce tak malého?
Za všechno může design. Ten udělal z velké motorky opticky malou, nepodobnou předchůdci. A to by mohlo někomu vadit, protože by nevypadal oproti STARÉ jako chlap.
Jeden významný klavírista a skladatel o té černé řekl: "To je umělecké dílo!" Nevěděl jsem o čem mluví, až pokynul k motorce, tak jsem pochopil.
Nemyslím si, že černá barva je výhra, ale design se jim povedl.