Protože se zazimování začalo diskutovat u BENZÍNU, založil jsem toto téma zvlášť. Byl bych rád, kdyby se tu objevily seriozní informace, které by pomohly začátečníkům nebo méně zkušeným s uskladněním motorky nebo její přípravou na zimu.
Mám k zazimování jednu poznámku, která zde nezazněla a to je teplota a prostředí ustájení.
1. Samozřejmě, že pokud bude motka stát v garáži s pokojovou teplotou nebude asi potřeba s ní nic dělat, než jednou za čas (1-2 měsíce) nabít baterku přímo v motce.
2. Skladování motky při teplotě od cca nuly do cca 10 stupňů v garáži by asi taky neměl být problém, akorát bych baterku dal do tepla a občas nabil.
3. Motorka venku přikrytá plachtou - takto byla skladována moje motka než jsem ji koupil a je to asi ta nejhorší alternativa, u které by měla být příprava na zimu nejdůkladnější. Určitě by se měla vytáhnout baterka, dát do tepla a občas nabít. Benzín v nádrži nechat co nejméně. Nafoukat gumy na provozní nebo o něco vyšší tlak. Lak navoskovat a naleštit. Chrom a lesklé kovové části nakonzervovat-hlavně ráfky a špice. Někde jsem se dočetl, že nafta má dobré konzervační účinky. Pohyblivé části stříknout preventivně třeba GT85, silikonem nebo něčím od odborníků. Kufry-kožené-bych uschoval nejlépe na suchém místě a před tím je natřel přípravkem na kůži včetně ostatních částí - sedla, opěrka, apod. Plachta by měla mít možnost větrání, motku do ní nezabalovat. Pokud bude stát na nezpevněném povrchu, dát pod stojan kousek desky. Určitě bych do válců nic nelil, jak doporučují někteří na internetu. Myslím, že tato opatření by měla stačit na to, aby na jaře bylo s motkou co nejméně práce.
ZAZIMOVÁNÍ
Re: ZAZIMOVÁNÍ
pod to se, Aloisi, podepíšu.
A přidám pár postřehů: první rok jsem dragstara parkoval sice v garáži, ale byl to otevřený garážový dům a drag dost trpěl včetně slané vlhkosti z kaluží na podlaze od projíždějících aut, takže doporučuji najít nějaké aspoň uzavřené, když už ne temperované stání (kdyby byl někdo v tísni, jedna motka by se ke mně do garáže vešla).
Vnímám zimní období spíš jako příležitost motku pořádně vyčistit (já vím, ode mne to zní blbě. však taky nepíšu, že já to dělám ) a provést údržbu různých spojů, převodů, lanek, podotahování šroubů a matek a tak podobně...
A přidám pár postřehů: první rok jsem dragstara parkoval sice v garáži, ale byl to otevřený garážový dům a drag dost trpěl včetně slané vlhkosti z kaluží na podlaze od projíždějících aut, takže doporučuji najít nějaké aspoň uzavřené, když už ne temperované stání (kdyby byl někdo v tísni, jedna motka by se ke mně do garáže vešla).
Vnímám zimní období spíš jako příležitost motku pořádně vyčistit (já vím, ode mne to zní blbě. však taky nepíšu, že já to dělám ) a provést údržbu různých spojů, převodů, lanek, podotahování šroubů a matek a tak podobně...