INTERKOM F4 a F5

Odpovědět
Alois
Příspěvky: 1881
Registrován: 23 dub 2011, 00:08
Bydliště: OSTRAVA!!!

INTERKOM F4 a F5

Příspěvek od Alois »

Zde bych chtěl uvést krátkodobé, ale intenzivní zážitky s interkomem Interphone F4. Toto zařízení má dosah interkomu cca 500m (řekl bych ze zkušeností, že méně), vydrží asi 8hodin mluvit, nabíjí se cca 2h a má jednoduchou obsluhu i v rukavicích. Viz recenze a technické údaje kdekoliv na http://www.....
Bohužel cena páru je cca 6800,-Kč a montoval jsem ho na Caberg Duke a Shark Evoline 1. Caberg má helmu (odklápěčka) bezvadně připravenou pro instalaci reproduktorů a mikrofonu, ale Shark (překlápěčka) je naprosto nepřipravený a je nutné udělat velmi složité úpravy, pokud nosíte brýle. Nadrbal jsem se s instalací do Evoline i přes radu v servisu na Sharky. Ale montáž byla korunována úspěchem i po léčbě otlaků od brýlí díky tlaku čalounění na uši. Rada: Do Evoline 1 je nutné vybrat díru na sluchátka ve výplni(něco jako polystyren s polyuretanem) a zapustit reproduktory dovnitř a překrýt čalouněním. Pak je nutné odpreparovat plast z čalounění, možná by stačilo udělat několik dírek. Vypadlý molitan se musí přelepit kobercovou páskou. Dost náročná práce pro mikrovrtačku. A rozum se zastaví, když se zjistí, že výrobce helmy nepočítal s interkomem a výrobce interkomu nepočítal s instalací do nepřipravené helmy (repro je velmi tlusté).

Pokračování příště....
Kastan
Příspěvky: 177
Registrován: 12 črc 2011, 20:13

Re: INTERKOM

Příspěvek od Kastan »

F4 mám již třetí rok a nebyl s ní problém. Instaloval jsem ji do 3 přileb a akorát u jedné byl trochu problém, protože tam byl ten polystyrén pod čalouněním. Udělal jsem tam prostor pájkou na repro a bylo. Kupoval jsem rovnou tu sadu dvou kusů - vyšla cenově líp, než kupovat po jednom. Když jsem jel se synem, tak on si do helmy pouštěl buď rádio z mobilu, nebo jsme se spolu domlouvali. Pokud jezdím s Lenkou, tak ji zpravidla také beru a spokojenost. Akorát ji mám na odklápěčce a to pak na Wildu beru ji a ne otevřenou helmu. Myslím, že by nebyla ani od věci v koloně, na začátku a na konci. Ale je fakt dobrá.
Manny

Re: INTERKOM

Příspěvek od Manny »

Jak je to se slyšitelností spolujezdce, do jaké rychlosti?
Taky už dlouho o ničem takovém uvažuji. Slyšel jsem chválu také na zařízení Scala, ve výklopných helmách Aston ve 120km/h stále v pohodě.
Říká vám něco zařízení(značka) R4 s přídavným ovládacím BT modulem na řidítka? http://www.motosports.cz/eshop-interkom ... alkie.html
Potíž je trochu v tom, že my jezdíme v otevřených přilbách(s pexikem) a bez pexištítu. Trochu se bojím aby tyhle skutečnosti nedegradovali použitelnost BT intercomu do max. rychlosti např. jen 60km/h a tedy by se jednalo o vyhozené peníze.
Alois
Příspěvky: 1881
Registrován: 23 dub 2011, 00:08
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: INTERKOM

Příspěvek od Alois »

Mám F4 taky v odklá i překlápečce, ale rychlost hlasitost neovlivňuje. Někdy slyším od spolujezdce foukání větru, ale nevím, co tam dělá. Slyšitelnost je vždy super.

Super aplikace F4 nebo Interkomu obecně je při učení v jízdě na motorce. V autoškole tomu moc nedají a pak se tě novic ptá, kde je nožní brzda a jak se s ní brzdí či se neumí rozjet, otočit atd. O rozjezdu do kopce ani nemluvím. Ale 90tkou po rovné cestě jeli všichni. Na motce s 2 řídítky spolujezdec může jet bez problémů, ale jak učit začátečníka bez 2 řídítek? Někdo říká: sedni za něj a jeď. Myslím si, že je to největší blbost, co může koho napadnout. Novic by měl jet sám, kvůli balancu a tíhy motky, rozjezdu apod. Jenže pak jak mu dát instrukce? Na to je super interkom. Na přehledné silnici lze stát uprostřed vzdálenosti na obě strany a dávat rady do sluchátek.Po nějakých zkušenostech pak sednout na druhou motku či do auta a jet za ním a zase mu radit před křižovatkou, v zatáčkách, upozorňovat na díry atd. Toto je opravdu velmi dobré pro začátečníka-má možnost reagovat, ptát se, nadávat apod. Např.: Nedívej se na nohu, když řadíš! Já se nedívala. Kecáš, vidím Tě. Aha, promiň.
Nedostatek F4 je v krátkém dosahu. Jen 500 m, ale na přehledném úseku v podstatě na dostřel. Odhaduji dosah jen na 300m a bohužel, při výpadku signálu nedojde k automatickému obnovení spojení. Jinak výborná ovladatelnost 3 velkými knoflíky i v rukavicích. Spolupráce telefonem a GPS taky dobrá.
Alois
Příspěvky: 1881
Registrován: 23 dub 2011, 00:08
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: INTERKOM

Příspěvek od Alois »

F4 má komunikovat i s GPS. To jsem si ověřil ve spojení s TOMTOM ONE XL. Funguje to dobře, ale při jízdě, pokud je přepnuto na interkom, je vypnutý zvuk z GPS. Jinak řečeno- nemohou fungovat GPS a interkom najednou. Buď jedno nebo druhé. A to je myslím škoda.
Alois
Příspěvky: 1881
Registrován: 23 dub 2011, 00:08
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: INTERKOM

Příspěvek od Alois »

Manny, k té R4. To dálkové je hodně dobré. K F4 je možné připojit až 6 dalších jednotek a já netuším, jak se mezi sebou přepínají. Nemá další konektor a o dosahu jsem už psal- mohl by být delší. Jinak ta ovladatelnost jedním knoflíkem je dobrá.
Manny

Re: INTERKOM

Příspěvek od Manny »

Na mnou vznesený dotaz jsem našel poměrně vyčerpávající odpověď zde (vč. komenářů): http://www.motorkari.cz/cestovani/vybav ... 21026.html

Srovnávací test v němčině: http://www.motorkari.cz/upload/files/ma ... 55_200.pdf kde ovšem R4 zrovna není, ale Interphone 4+ ano
Alois
Příspěvky: 1881
Registrován: 23 dub 2011, 00:08
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: INTERKOM

Příspěvek od Alois »

Po skoro dvou letech používání IF4 musím napsat svou zkušenost. Funguje dobře, ale ne na dálku 500, ale ani 400 m. Vzdálenost je někdy kratší a pak se vypne. Je to bezva pomocník pro komunikaci např. při učení nováčka na motorce. Překvapuje mě, že autoškoly tuto výbavu nemají. Pokud to funguje, je to super věc. Přijímání tel. hovorů není 100% a pozoroval jsem i výpadky. Montáž do helmy - pokud je helma připravena pro interkom (Kaberg), pak je to jednoduché. Ale např. v Shark Evoline 1 se musí vybrat polyuretan v helmě a dost si s tím pohrát. Montáž je pak složitá-viz výše.

Kdo jezdí ve dvou, ať už solo nebo jako ledvinka, tak doporučuji. Rozhodně je to bezpečnější, než klepat na rameno či řvát do ucha nebo gestikulovat za řídítky. Baterka i při mluvení vydrží celý den, nabití pak trvá asi 1-2 hodiny obou najednou. Kamarád to měl půjčené na lyžích, když učil lyžovat syna. Dobrý nápad, jak to i v zimě použít. Balení obsahuje 2x instalaci buď pevnou nebo demontovatelnou. Tzn. pokud se koupí pár, je možné to namontovat na 4 helmy s tím, že se přehodí jen jednotka a mikrofon a sluchátka zůstanou v helmě.

ALE... V současné době ji mám už potřetí v reklamaci. Je fakt, že to používám dost často i v zimě. Odešel mi opět konektor pro připojení nabíječky a mikrofonu. Vlastně ten jediný konektor, co F4 má je dost blbě vyřešen. Tak uvidím, co bude.
Alois
Příspěvky: 1881
Registrován: 23 dub 2011, 00:08
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: INTERKOM F5XT

Příspěvek od Alois »

Po reklamaci a doplatku mi F4 vyměnili za F5XT. Nejdříve jsme měli radost, ale po první jízdě jsem výměny litoval. Vůbec nebylo rozumět, při rychlé jízdě ani slyšet, zkrátka do cca 60km rychlosti OK, ale výše naprosto k ničemu. Jsem zvyklý už skoro vše reklamovat a zjišťuji, že se socialismus v nekvalitní výrobě vrací.

Reklamace po známosti - aby se to urychlilo trvala cca 3 měsíce. Ale naštěstí mi servisák půjčil svou soupravu, tak jsme mohli s Martou komunikovat. Jenže to nebylo lepší a já nadával i na jeho F5MC. Byl jsem prý třetí v ČR, který si stěžuje a tak prý výrobce dělá úpravy v software. Závěr reklamace byl ve výměně 1 ks za nový a to bylo vše. No, prý upgrade software, ale.....

Celosezónní zkušenosti s F5XT jsou následující:
Výrobce upravil konektor a lze jednotku nabíjet na helmě i za jízdy - pokud si uděláš nabíječku dostatečně dlouhou resp drát. Takže se neodpojuje, ale zastrčí Jack 2mm a nabíjí se cca 2h.

Nabíječka - dodají jen drát se 2 Jacky a 1x USB, ale USB nabíječku si sežeň, kde chceš.

F5XT má hlasové menu, ale zbytečně složité a za jízdy téměř neovladatelné.

Špatně se reguluje hlasitost v rukavicích.

Pokud je vypnutá hlasová korekce, po přestávce v mluvení to pak zařve, než se upraví zvuk a komunikace začne. Zkrátka někdy nahlas a někdy potichu. Při zapnuté hlasové korekci je zvuk neustále slabý, nepomůže zesílit a je zhoršené slyšení. Toto vše platí o rychlosti do cca 70-80km/h, kdy lze ještě rozeznat, co na druhé straně mluví.

Při 130 km/h je komunikace téměř nulová a je nutné se omezit jen na spíš akustické povely než na mluvené slovo. A nebo moc řvát a několikrát opakovat totéž, aby druhá strana rozeznala oné slovo.

Na rozdíl od F4 tato jednotka nevydrží komunikovat celý den, ale jen cca 8-10 hodin.

Reproduktory jsou objemnější, takže na nepřipravené helmy je nutné dělat větší zásahy do vnitřní výplně než u F4.

Telefonovat lze celkem dobře, není problém s připojením. S rychlostí ano. Je tam poslední volané číslo a pokud to člověk nedělá denně, tak se za jízdy k němu nedohrabe - díky složitému a zdlouhavému menu.

Po srovnání F4 a F5 je zcela jednoznačné, že F4 funguje lépe, lze s ní mluvit i při vyšších rychlostech. Nedostatek je špatný konektor a nutnost demontáže z helmy při nabíjení. Zkrátka F5XT není pro komunikaci tak dobrá, jako F4.

Toto srovnání jsem provedl při stejných helmách i motorkách. A přes oponování servisáka, že F5 je naprosto super, zde prohlašuji, že v mém případě to není pravda.
Odpovědět