V posledných dňoch som riešil výmenu pružiny na zadnom centrále za progresívnú Hyperpro. Originálna pružina bola mäkká aj pri najtvrdšom nastavení .
Pri rozborke som skontroloval , vyčistil a premazal ihličkové ložiská zadného centrálu , ktoré si to po 70 000 km už naozaj zaslúžili. Vazelína v nich bola už dosť biedna , vodnatá.
Prípravok na stlačenie pružiny je síce vyrobený na kolene , ale funguje. Kto by potreboval , je mu k dispozícii
Zadné centrálné pruženie
-
- Příspěvky: 147
- Registrován: 30 kvě 2011, 13:16
- Bydliště: Myjava/ Slovensko /
Zadné centrálné pruženie
- Přílohy
-
- DSC00034.JPG (220.28 KiB) Zobrazeno 4016 x
-
- DSC00030.JPG (218.16 KiB) Zobrazeno 4016 x
-
- DSC00015.JPG (226.98 KiB) Zobrazeno 4016 x
-
- DSC00006.JPG (207.43 KiB) Zobrazeno 4016 x
-
- DSC00005.JPG (190.67 KiB) Zobrazeno 4016 x
-
- Příspěvky: 1881
- Registrován: 23 dub 2011, 00:08
- Bydliště: OSTRAVA!!!
Re: Zadné centrálné pruženie
Pompe, vím, že jezdíš téměř pořád ve dvou. Jak se projevuje měkká pružina? Jarda mi to přitvrdil a zatím-bez kufru-nevidím rozdíl. Ale moc jsem letos na DG nenajezdil.
-
- Příspěvky: 147
- Registrován: 30 kvě 2011, 13:16
- Bydliště: Myjava/ Slovensko /
Re: Zadné centrálné pruženie
Zo začiatku sme na Wildovi jazdili na stredne tvrdom nastavení pružiny a pri zaťažení batožinou to išlo pri väčších nerovnostiach nadoraz. Už pri státí na mieste , alebo pri rovnej a hladkej jazde bolo vidieť , že zadok je akosi dole " učupený " . Najhoršie to bolo na nerovnostiach v náklone. Zadok sa rozhúpal a plával do strán . Samozrejme pri sólo jazde , a bez batožiny sa to správalo o niečo lepšie .
Prestavil som pružinu na najtvrdšie / dokonca som neskôr pritiahol ešte o 1/4 viac ,ako káže výrobca / , a zmena bola minimálna .
Na fórach som sa dočítal ,že to riešia výmenou pružín , či vpredu , tak aj vzadu .Myslím ,že výrobca robí tvrdosť pružín na " lážo-plážo" jazdu a pre sólo jazdu, a potom,aby bol priestor pre tuning. A druhý faktor je ,že po určitých km sa pružiny musia unaviť . Každý kto vymenil vpredu pružiny za progesívné potvrdí ,že zmena je k lepšiemu a to znateľná . Dokonca poznám prípad ,keď vymenil po cca 60 000 km orig. pružiny za orig. , a aj to bolo cítiť .
Najprv som zvažoval vymeniť komplet pružiacu jednotku / pružinu aj s tlmičom / za tuningovú , progresívnú. Ale skúsenejší mi odporučili vymeniť len pružinu za progres. Origo tlmič je vraj kvalitnejší ,ako tunnigový .
No a prax ukáže ,čo je na tom pravdy. Ale zmena predných pružín nesklamala .
Prestavil som pružinu na najtvrdšie / dokonca som neskôr pritiahol ešte o 1/4 viac ,ako káže výrobca / , a zmena bola minimálna .
Na fórach som sa dočítal ,že to riešia výmenou pružín , či vpredu , tak aj vzadu .Myslím ,že výrobca robí tvrdosť pružín na " lážo-plážo" jazdu a pre sólo jazdu, a potom,aby bol priestor pre tuning. A druhý faktor je ,že po určitých km sa pružiny musia unaviť . Každý kto vymenil vpredu pružiny za progesívné potvrdí ,že zmena je k lepšiemu a to znateľná . Dokonca poznám prípad ,keď vymenil po cca 60 000 km orig. pružiny za orig. , a aj to bolo cítiť .
Najprv som zvažoval vymeniť komplet pružiacu jednotku / pružinu aj s tlmičom / za tuningovú , progresívnú. Ale skúsenejší mi odporučili vymeniť len pružinu za progres. Origo tlmič je vraj kvalitnejší ,ako tunnigový .
No a prax ukáže ,čo je na tom pravdy. Ale zmena predných pružín nesklamala .
- Přílohy
-
- stará pružina
- DSC00013.JPG (197.52 KiB) Zobrazeno 3991 x
-
- nová , zn.Hyperpro
- DSC00014.JPG (185.96 KiB) Zobrazeno 3991 x
-
- Příspěvky: 1881
- Registrován: 23 dub 2011, 00:08
- Bydliště: OSTRAVA!!!
Re: Zadné centrálné pruženie
Už mám zkušenosti s tvrdou pružinou. Jak jsem psal výše, Jarda mi to nastavil na nejtvrdší pozici. Na akci 1000 drsných chci jet opět s kufrem, na který jsem loni dost nadával, že mění jízdní vlastnosti Dragstara.
Před vyjížďkou mi Marta naskládala do kufru 9x1,5 litrových PET flašek s vodou (14kg). Kufr váží asi 7kg. Na vyjížďce jsme jeli po různých cestách i betonkách, dálnici apod. Celkem 200km. Motorka se v zatáčkách chovala jako bez kufru, zkrátka jsem ho necítil. Na rovné cestě bylo pružení o něco málo tvrdší, ale nepatrně.
Na druhý den jsem jel s prázdným kufrem. Na hrbolaté cestě se to nedalo zvládat- velké otřesy, kolo nadskakovalo tak, že se mi 2x protočilo, zkrátka odnesla to páteř a hlava velkými bolestmi. Po pěkné silnici bylo vše OK. Jenže kolik takových u nás je?
Takže hned večer mi to Jarda nastavil na 3 stupeň, kde 1 je nejměkčí a uvidíme.
Před vyjížďkou mi Marta naskládala do kufru 9x1,5 litrových PET flašek s vodou (14kg). Kufr váží asi 7kg. Na vyjížďce jsme jeli po různých cestách i betonkách, dálnici apod. Celkem 200km. Motorka se v zatáčkách chovala jako bez kufru, zkrátka jsem ho necítil. Na rovné cestě bylo pružení o něco málo tvrdší, ale nepatrně.
Na druhý den jsem jel s prázdným kufrem. Na hrbolaté cestě se to nedalo zvládat- velké otřesy, kolo nadskakovalo tak, že se mi 2x protočilo, zkrátka odnesla to páteř a hlava velkými bolestmi. Po pěkné silnici bylo vše OK. Jenže kolik takových u nás je?
Takže hned večer mi to Jarda nastavil na 3 stupeň, kde 1 je nejměkčí a uvidíme.