Jak jsem se dočetl na internetu, tak Honda Gold Wing GL 1800 je prý nejbezpečnější a nejkomfortnější motorka na světě. Tož nevím. Je fakt, že ty nové mají airbag a ABS.
Nabídka Vlastíka - prezidenta Goldwing klubu ČR i SR, že si ji mám vzít na několik dní a někdy mu ji vrátit, na podzim 2014 neprošla. Až na jaře jsme s Martou zašli na pokec a nechali se přesvědčit, abychom se projeli. Nerad si půjčuji motorky a cokoliv jiného. Ale lákadlo to bylo obrovské, tak jsme nelenili a oblékli a jeli.
Prvních pár metrů jsem měl obavy z té hmotnosti - 417kg + Marta. Vyrazili jsme na hlavní cestu a po cca 1 km jsem musel dát za pravdu lidem, kteří na něm jezdí i těm, co GW testovali na webu motorkáři apod. Za jízdy je GW ovladatelnější než můj Dragstar a nějaké obavy byly rychle pryč. Jistě, že jsem měl respekt a trochu i strach, aby mě nepřekvapilo něco, co jsem nevěděl. Ale bezva posed, řízení lehké, zatáčky s naprosto hladkým průběhem mě ujistily o tom, že je to fakt dobrá motorka i pro Martu. Na dálnici jsem na to šlápl a najednou 160km/h a nebylo to poznat. Žádné vibrace, boční vítr v pohodě, zadní kolo neplavalo, zkrátka mě to lákalo přidat. Ale cílem jízdy bylo zkusit, jak to všechno funguje. Už chápu, proč lze na něm jezdit jen lehce oblečen a s otevřenou helmou. Plexi skoro dokonale chrání a pod helmu nefouká. I když bylo chladné počasí (první půlka března) tak jsme byli co do teploty v pohodě. Navíc vyhřívané gripy a teplý vzduch na kolena to jistil.
Doma na dvoře jsme vyzkoušeli zpátečku - funguje a bez ní si nedovedu představit nějaké couvání či otáčení na malém prostoru. Těch 400kg se nohama na nerovném terénu nedá moc zvládnout. Sedadlo není vysoko a já se svými 174 cm v pohodě dosáhnu na zem a dobře se zapřu, když je třeba.
Je pro mě nezvyklé, že s řídítky nejdou i světla resp. přední maska. Taky není vidět na přední kolo a při zajíždění do těsné garáže jedu naslepo. Šířka je cca 95 cm a délka 262 cm. Ale snad se dá na to zvyknout. Dle informací Honzy Míče by měla být spotřeba kolem 6 litrů na 100km, ale při pořádné jízdě i 10. Dragstar mi žere na dálnici 5,5-6,5 litrů. Asi to pro mě nebude žádné překvapení. Na pětku lze jet obcí 60km/h. Možná na dálnici to chce i 6tku. Ale zřejmě výrobce po 40 letech ví, co vyrábí a proč to 6tku nemá.
Pro Martu byla dobrá zpráva, že to musí zvládnout také. Ujeli jsme asi 90 km, než jsme motorku "vrátili". Je to dobrá zkušenost a pěkné svezení. Na fotce je zmíněný Goldwing před nemocnicí v M. Berouně. Asi jsem zapomněl napsat, že Marta z něj už nesesedla a nepustila z ruky. Asi na ni zapůsobila ta holčičí barva. Pokud si někdo všiml mého nádherného Dragstara v pozadí, tak má ostříží zrak - toho jsem z ruky nepustil já.
V letošním roce je 40-té výročí Gold Winga a pro náš trh (ČR, SR, Polsko a Maďarsko) je možné ji sehnat jen v barvě červeno-černá - viz foto z Hondy v Letech u Dobřichovic. Zatím se prodaly 2 ks, z toho 1 ks na Slovensku.
GOLDWING
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: 06 lis 2014, 13:49
Re: GOLDWING
Pochvalen Goldasom, len nezabudajte kto Vas k tomu vyhecoval tak opatrne s tymi cestakmi lebo je tu este Adolf
-
- Příspěvky: 1881
- Registrován: 23 dub 2011, 00:08
- Bydliště: OSTRAVA!!!
Re: GOLDWING
No Farařu, ale dva Golďasy jsou více než jeden Adolf, tak bacha.
-
- Příspěvky: 1881
- Registrován: 23 dub 2011, 00:08
- Bydliště: OSTRAVA!!!
Re: GOLDWING
První delší cestu na GW jsme s Martou podnikli za letitým kamarádem Jankem, který bydlí v Marcelové, cca 15km od Komárna a cca 6km od Radvaně. Shodou okolností je to spolužák Bobyho. Z OVY je to cca 350km. Návštěva byla plánována už od podzimu a tak jsme se vydali počasí nepočasí. V OVě nepršelo, bylo 12 st., ale přes Ostravici až na Makov mrholilo a teplota 7 st. Topil jsem vším a teplo mi moc nebylo. V serpentinách pohoda, ve vyjetých kolejích se GW chová naprosto normálně, jen trochu je nerovnosti cítit. Toto na rozdíl od Dragstara je obrovský pokrok a já si jízdu ve vyjetých kolejích zkoušel kolem Oder a Jakubčovic. V zatáčkách je GW lehce ovladatelný, není ho třeba nutit jako DG a jízda i po nerovnostech v náklonu je klidná.
Po dálnici jsme jeli max 150 a je fakt, že ještě nemáme správně nastavené plexi tak, aby odtok vody šel mimo helmu. Říkali nám, že jízda v dešti je od 60km/h naprostá pohoda. Dle mě není. Pohoda je od cca 90km/h, ale i přesto jde déšť na plexi helmy.
V Marcelové dojel zároveň s námi Boby, kterého přivezl Šrek. Poseděli, pokecali a ráno vyrazili zpět ve 12 st a opět v mrholení.
Po dálnici jsme jeli rychleji, cesta ubíhala dobře a od Trenčína už po suchu. Přes Makov jsme jeli v koloně fanoušků, kteří jeli do Ostravy na hokej, ale bylo teplo 17st a pohoda. Srovnávat DG s GW asi nemá cenu, ale cruiser má své kouzlo ne sice v pohodě, ale ve stylu. GW je cesťák a na něm tělo méně trpí.
Kufry jsou dostatečně velké i na vícedenní cestu a necítil jsem rozdíl mezi plnými a prázdnými. GPS je celkem dobrá, nedosahuje kvality TomTom Rider a chybí zde - nebo to neumím- zadání cíle dle souřadnic. Ale zase je možné zjistit nadmořskou výšku, což se bude v Alpách hodit.
Spotřeba benzínu u Marty kolem 7,1l/100km a já měl kolem 6l/100km.
Vím, že tyto informace jsou popisovány třeba na motorkářích, ale toto jsou mé zkušenosti, které teprve získávám.
Po dálnici jsme jeli max 150 a je fakt, že ještě nemáme správně nastavené plexi tak, aby odtok vody šel mimo helmu. Říkali nám, že jízda v dešti je od 60km/h naprostá pohoda. Dle mě není. Pohoda je od cca 90km/h, ale i přesto jde déšť na plexi helmy.
V Marcelové dojel zároveň s námi Boby, kterého přivezl Šrek. Poseděli, pokecali a ráno vyrazili zpět ve 12 st a opět v mrholení.
Po dálnici jsme jeli rychleji, cesta ubíhala dobře a od Trenčína už po suchu. Přes Makov jsme jeli v koloně fanoušků, kteří jeli do Ostravy na hokej, ale bylo teplo 17st a pohoda. Srovnávat DG s GW asi nemá cenu, ale cruiser má své kouzlo ne sice v pohodě, ale ve stylu. GW je cesťák a na něm tělo méně trpí.
Kufry jsou dostatečně velké i na vícedenní cestu a necítil jsem rozdíl mezi plnými a prázdnými. GPS je celkem dobrá, nedosahuje kvality TomTom Rider a chybí zde - nebo to neumím- zadání cíle dle souřadnic. Ale zase je možné zjistit nadmořskou výšku, což se bude v Alpách hodit.
Spotřeba benzínu u Marty kolem 7,1l/100km a já měl kolem 6l/100km.
Vím, že tyto informace jsou popisovány třeba na motorkářích, ale toto jsou mé zkušenosti, které teprve získávám.
- Přílohy
-
- Byli jsme dost nabaleni, ale není to vidět
- IMG_3034S.jpg (131.52 KiB) Zobrazeno 4958 x
-
- Poslední kontrola
- IMG_3033S.jpg (103.91 KiB) Zobrazeno 4958 x