CHCETE O TROŠKU RYCHLEJŠÍ MOTORKU?
-
- Příspěvky: 260
- Registrován: 16 črc 2016, 20:54
CHCETE O TROŠKU RYCHLEJŠÍ MOTORKU?
Fungl nový kousek 2021. Už by to nebylo takové pohodlí, jako na choperu nebo GW, ale zato byste byli rychleji na "druhém břehu" - 200 kobylek / 299km/hod. ...a to se vyplatí !!! - vždyť závody se pořádají na každé okresce.
https://www.garaz.cz/clanek/suzuki-haya ... .seznam.cz
https://www.garaz.cz/clanek/suzuki-haya ... .seznam.cz
-
- Příspěvky: 1881
- Registrován: 23 dub 2011, 00:08
- Bydliště: OSTRAVA!!!
Re: CHCETE O TROŠKU RYCHLEJŠÍ MOTORKU?
Pěkné motorky v odkazu. A ta na snímku je výkonově podobná V-Maxu od Yamahy. Bohužel se už neprodává. Byl to můj favorit.
-
- Příspěvky: 333
- Registrován: 01 črc 2015, 22:27
Re: CHCETE O TROŠKU RYCHLEJŠÍ MOTORKU?
jo jo ikonická, kdysi nejrychlejší sériová motorka na světě se vrací zpět v plné parádě - jen ten design čelních partií je trochu od Suzuki dle mého názoru "nic moc" - jsou určitě pěknější motorky. Zadní hrb - ten jaksi k tomu patří. Když jsem se o Hayabuse bavil i se zarytými zastánci značky Suzuki, tak ten design z tzv. front pohledu je skoro děsil ( tak už to Suzuki spatlalo na GSX 1000 R).
... ale jak se říká, co jeden haní tak druhý vychvaluje.... tak to bylo a tak to bude u všeho.
... ale jak se říká, co jeden haní tak druhý vychvaluje.... tak to bylo a tak to bude u všeho.
-
- Příspěvky: 1881
- Registrován: 23 dub 2011, 00:08
- Bydliště: OSTRAVA!!!
Re: CHCETE O TROŠKU RYCHLEJŠÍ MOTORKU?
No a tady je o trochu rychlejší Jawa. Co k tomu dodat? Sází na retro, protože nic nového nemá?
https://www.garaz.cz/clanek/jawa-pricha ... .seznam.cz
https://www.garaz.cz/clanek/jawa-pricha ... .seznam.cz
-
- Příspěvky: 333
- Registrován: 01 črc 2015, 22:27
Re: CHCETE O TROŠKU RYCHLEJŠÍ MOTORKU?
jak je uvedeno - JAWA sází pouze na retro - nic vlastního nevyrábí už dlouhé roky . Skoro vše se vyrábí v Indii nebo v PRC a kdysi slavná JAWA už jen něco dostrojí, event. upraví aby prošlo homologací pro zdejší trh. Kdysi a kdesi jsem četl, myslím že Indové mají vlastnická práva na používání názvu na tamních trzích. Tak jsme dopadli jako kdysi světová velmoc ve výrobě motocyklů !! a jak je v článku uvedeno - po typu JAWA 1200, což měl být hrdý návrat na motocyklový trh s vlastním vyvinutým motocyklem - se slehla zem ....... tak uvidíme zda to byl jen plán, nebo k tomu ještě někdy v budoucnu dojde.
-
- Příspěvky: 1881
- Registrován: 23 dub 2011, 00:08
- Bydliště: OSTRAVA!!!
Re: CHCETE O TROŠKU RYCHLEJŠÍ MOTORKU?
Myslím, že do tohoto tématu můj příspěvek taky patří. Kdo by si nepřál rychlejší motorku.
Už po několikáté mi přišly snímky s názvem "Poslední motorkář" a tak mi to nedá, abych doplnil něco ze svých zkušeností.
V den obdržení řidičáku (v 15 letech) jsem koupil od bráchy 3-letou Jawu 21. To bylo, oproti Jawě 550, pořádné dělo. Od té chvíle mi mohl ředitel školy políbit šos, namísto častých výletů do ředitelny kvůli jízdě bez řidičáku.
Jawa 21 stejné barvy jako na fotkách, řídítka s hrazdou - kdo je neměl - nebyl a rychlopal. Na fotce je podle výfuku novější model. Já měl 1973. Jezdili jsme každý rok na čundry i na Pastviny, na Slovensko atd. dokud můj kamarád nezačal chlastat. Pak už nebylo s kým.
Tak moc nabalení jsme nebyli, ale teletina mezi nohama a bágl na stupačkách byl vždycky. Spousta náhradních dílů a vercajk musel být. Na rozdíl od fotek jsme měli pokaždé naleštěné pincky, bo to líp jelo. Zní to blbě, ale dodnes cítím, že když motorku či auto umyju, tak jede líp. Asi menší odpor vzduchu.
Jednou jsme nabaleni vyrazili na Pastviny a kousek před Bruntálem Pavel zadřel motor. Musel jsem do bruntálské mototechny pro pístní kroužky. Ty jsme na cestě vyměnili a fičeli dál. Asi za 20 km se znova motor zadřel. Už se to nedalo spravit, válec, písty i klika byla KO. Odstavili jsme jeho pincka u nějakých lidí a všechny bágly dali na mého. Pokračovali jsme vesele dál. Moc to nejelo a tak do Skřítku jsme se odráželi nohama. Lidi se smáli, ale jeli jsme. To už pincek vypadal podobně jako na fotkách. I na předním blatníku jsme měli stan.
Skončili jsme v Rudě n. Moravou v půjčené chatě od myslivců a užili si pár dní čundru. Zpáteční cesta byla v pohodě, zásoby jsme snědli a tak jsme byli lehčí. Až na ten Skřítek. Táhlý kopec a to se muselo jet na 1 nebo 2. Moc jsem si přál, aby to mělo o pár koní víc.
Když pinďoura syn prodával, měl na tachometru asi 33 tisíc km a to mi několik let tachoš nešel. Bo jak víte, lanko do tachometru se kradlo a nedalo se koupit.
Nedám na Jawu 21 dopustit. Byl to poměrně spolehlivý stroj a dalo se na něm ujet i 200 km za den. Bez helmy - ta nemusela být. A jezdilo to i na aceton, technický benzín a naftu s benzínem taky.
Už po několikáté mi přišly snímky s názvem "Poslední motorkář" a tak mi to nedá, abych doplnil něco ze svých zkušeností.
V den obdržení řidičáku (v 15 letech) jsem koupil od bráchy 3-letou Jawu 21. To bylo, oproti Jawě 550, pořádné dělo. Od té chvíle mi mohl ředitel školy políbit šos, namísto častých výletů do ředitelny kvůli jízdě bez řidičáku.
Jawa 21 stejné barvy jako na fotkách, řídítka s hrazdou - kdo je neměl - nebyl a rychlopal. Na fotce je podle výfuku novější model. Já měl 1973. Jezdili jsme každý rok na čundry i na Pastviny, na Slovensko atd. dokud můj kamarád nezačal chlastat. Pak už nebylo s kým.
Tak moc nabalení jsme nebyli, ale teletina mezi nohama a bágl na stupačkách byl vždycky. Spousta náhradních dílů a vercajk musel být. Na rozdíl od fotek jsme měli pokaždé naleštěné pincky, bo to líp jelo. Zní to blbě, ale dodnes cítím, že když motorku či auto umyju, tak jede líp. Asi menší odpor vzduchu.
Jednou jsme nabaleni vyrazili na Pastviny a kousek před Bruntálem Pavel zadřel motor. Musel jsem do bruntálské mototechny pro pístní kroužky. Ty jsme na cestě vyměnili a fičeli dál. Asi za 20 km se znova motor zadřel. Už se to nedalo spravit, válec, písty i klika byla KO. Odstavili jsme jeho pincka u nějakých lidí a všechny bágly dali na mého. Pokračovali jsme vesele dál. Moc to nejelo a tak do Skřítku jsme se odráželi nohama. Lidi se smáli, ale jeli jsme. To už pincek vypadal podobně jako na fotkách. I na předním blatníku jsme měli stan.
Skončili jsme v Rudě n. Moravou v půjčené chatě od myslivců a užili si pár dní čundru. Zpáteční cesta byla v pohodě, zásoby jsme snědli a tak jsme byli lehčí. Až na ten Skřítek. Táhlý kopec a to se muselo jet na 1 nebo 2. Moc jsem si přál, aby to mělo o pár koní víc.
Když pinďoura syn prodával, měl na tachometru asi 33 tisíc km a to mi několik let tachoš nešel. Bo jak víte, lanko do tachometru se kradlo a nedalo se koupit.
Nedám na Jawu 21 dopustit. Byl to poměrně spolehlivý stroj a dalo se na něm ujet i 200 km za den. Bez helmy - ta nemusela být. A jezdilo to i na aceton, technický benzín a naftu s benzínem taky.
-
- Příspěvky: 333
- Registrován: 01 črc 2015, 22:27
Re: CHCETE O TROŠKU RYCHLEJŠÍ MOTORKU?
Když už jsme na téma "chcete rychlejší motorku" nakousli téma JAWA, tak zde je zajímavý odkaz na novou designovou studii:
https://www.garaz.cz/clanek/cesky-desig ... .seznam.cz
článek je to v každém případě zajímavý a jak je uvedeno v závěru....... vše je to jenom o penězích !!
článek je to v každém případě zajímavý a jak je uvedeno v závěru....... vše je to jenom o penězích !!
-
- Příspěvky: 260
- Registrován: 16 črc 2016, 20:54
Re: CHCETE O TROŠKU RYCHLEJŠÍ MOTORKU?
Jo, četl jsem to, ale ....když jsem to zahlídl v článku, tak jsem se lekl...a pak mě napadla ta inspirace historií a měl jsem pravdu při dalším čtení. Technicky je to hodně zajímavé, to řešení přerodu na několik typů, hmmmm, pánovi to myslí.
Tenhle směr sice nemusím, mám rád "pravé" veterány, ale přeju mu, ať se najde nějaká hlava....vlastně houby hlava, ať se najde nějaký plný trezor, který mu pomůže to dotáhnout.
Tenhle směr sice nemusím, mám rád "pravé" veterány, ale přeju mu, ať se najde nějaká hlava....vlastně houby hlava, ať se najde nějaký plný trezor, který mu pomůže to dotáhnout.
-
- Příspěvky: 1881
- Registrován: 23 dub 2011, 00:08
- Bydliště: OSTRAVA!!!
Re: CHCETE O TROŠKU RYCHLEJŠÍ MOTORKU?
Pěkná dizajnovka. Sekundár řemenem a "terciál" ozubeným kolem. Jak zabrání průniku prachu a kamínků mezi ozubení mi není jasné, ale asi to má promyšlené, když uvažuje i o enduru.
Na Midnightu to taky promysleli, ale viděl jsem na vlastní oká díru v řemenu od šutru. Jak se tam dostal nebylo jasné.
Co se motoru týká uvažuje o jednobuchu či o dvouválci. Skoro bych řekl, že na takový dizajn by to chtělo něco ostřejšího, aby přitáhla zájemce.
Tož uvidíme.
Na Midnightu to taky promysleli, ale viděl jsem na vlastní oká díru v řemenu od šutru. Jak se tam dostal nebylo jasné.
Co se motoru týká uvažuje o jednobuchu či o dvouválci. Skoro bych řekl, že na takový dizajn by to chtělo něco ostřejšího, aby přitáhla zájemce.
Tož uvidíme.
-
- Příspěvky: 260
- Registrován: 16 črc 2016, 20:54
Re: CHCETE O TROŠKU RYCHLEJŠÍ MOTORKU?
Alois,
buď v klidu kámen se tam nedostane, to je motka jen do sbírky a na koukání, žádné jezdění, ani kolem komína.
buď v klidu kámen se tam nedostane, to je motka jen do sbírky a na koukání, žádné jezdění, ani kolem komína.