STK 2016

Odpovědět
Alois
Příspěvky: 1881
Registrován: 23 dub 2011, 00:08
Bydliště: OSTRAVA!!!

STK 2016

Příspěvek od Alois »

Letos se diskutuje téma STK na motorky. Dle informací DEKRy není nic nového v předpisech, jen to, že se vozidla fotí. Co může být či nemůže být stanoví zák. 56/2001Sb, prováděcí předpisy úkonů vyhl. 302/2001 a 341/2014, kde jsou popsány požadavky EHK a EU. Obecně platí, že na vozidle musí být homologované díly. Ale není nikde stanoveno, jak to zjistit a zda to budou technici na STK kontrolovat. Jejich povinné úkony jsou někde v citovaných zákonech, ale odpověď nebude tak jednoduše dostupná. Uvedu některé citace zákonů.
Takže pro začátek:341/2014
ČÁST DESÁTÁ
ZÁVADY NA VOZIDLE
§ 40
Závady na vozidle, které ohrožují bezpečnost provozu na pozemních komunikacích
(K § 2 odst. 5, 6 a 7 zákona)
(1) Jsou-li na vozidle závady, které ohrožují bezpečnost provozu na pozemních komunikacích, nesmí být vozidlo užito v provozu na pozemních komunikacích, s výjimkou nouzového dojetí.
(2) Závadou podle odstavce 1 je vždy
a) v osvětlení vozidla,
1. nesvítí-li potkávací nebo brzdové nebo zadní obrysové světlo na straně přivrácené do středu vozovky,
2. nelze-li přepnout dálková světla na potkávací,
3. způsobují-li světlomety oslnění,
4. jsou-li dodatečně namontovány nebo upraveny svítilny svítící dopředu nepřerušovaně světlem jiné barvy než bílé, kromě předních svítilen do mlhy žluté barvy a dozadu nepřerušovaně svítící světlem jiné barvy než červené, nebo
5. jsou-li chybně zapojeny svítilny nebo chybně propojeny svítilny tažného vozidla a přípojného vozidla,
b) v zasklení vozidla
1. prasklé nebo poškozené čelní sklo ve stírané ploše o délce nebo průměru větším než 20 mm, nebo
2. zatemnění čelního skla na propustnost zjevně nižší než 70 % nebo zatemnění předního bočního skla na propustnost zjevně nižší než 70 %,
c) na výfukovém potrubí vozidla je netěsnost nebo neúplnost výfukového potrubí nebo zjevný zásah do tohoto potrubí mající vliv na vnější hluk vozidla,
d) na karoserii vozidla nebo na jeho podvozku poškození nebo deformace karoserie nebo podvozku, včetně řízení a brzd, které může ohrozit bezpečnost provozu na pozemních komunikacích,
e) zjevné unikání paliva, oleje nebo mazacích tuků,
f) na pneumatikách vozidla je vždy,
1. je-li hloubka dezénu hlavních dezénových drážek nebo zářezů menší než 1,6 mm u vozidel všech kategorií a u mopedů menší než 1,0 mm,
2. obnažuje-li trhlina nebo poškození pláště pneumatiky na jejím vnějším obvodu – v oblasti běhounu, ramene, boku a patky - kostru pneumatiky nebo ji narušují, nebo
3. jsou-li namontovány pneumatiky různého rozměru na téže nápravě,
g) překročení největší povolené hmotnosti vozidla nebo překročení největších povolených rozměrů vozidla nebo jízdní soupravy, není-li vozidlo v režimu zvláštního užívání pozemní komunikace podle jiného právního předpisu2),
h) spojení dvou nebo více vozidel do jízdní soupravy, při porušení požadavků na vzájemné zapojení vozidel do jízdních souprav.
(3) Jsou-li na vozidle závady na brzdovém systému, které znemožňují nebo by mohly znemožnit účinně zastavit vozidlo, například prasklé brzdové hadice, nebo hrubé závady na řídicím ústrojí, například zjevné deformace a nadměrné vůle, jedná se vždy o závadu na vozidle, která bezprostředně ohrožuje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.

Pneumatiky:
Pláště pneumatik nesmí mít na svém vnějším obvodu trhliny nebo poškození, které obnažují kostru nebo ji narušují. Činná plocha pláště pneumatiky v provozu musí mít po celém obvodu a celé šíři vrchního běhounu jasně viditelný dezén s hloubkou hlavních dezénových drážek nebo zářezů u mopedů nejméně 1,0 mm a u vozidel ostatních kategorií nejméně 1,6 mm. Hlavními dezénovými drážkami se rozumějí drážky opatřené indikátory opotřebení, označené zkratkou TWI.

Kategorie L jsou uvedeny v čl. 2 směrnice 2002/24/ES, o schvalování typu dvoukolových a tříkolových motorových vozidel, kterou se zrušuje směrnice Rady 92/61/EHS, ve znění pozdějších předpisů, (dále jen „směrnice 2002/24/ES“)

Technické požadavky na konstrukci vozidel kategorie L
1. Tabulka platných směrnic Evropské unie:
Položka Směrnice Evropské unie Harmonizované technické požadavky, rozsah a způsob ověření splnění harmonizovaných technických požadavků Rozsah a obsah dokumentace obsahující technické údaje o typu Vzor osvědčení o schválení typu Značka schválení typu
Měření tlaku vzduchu 86/217/EHS Příloha ---- ---- ----
Brzdové systémy 93/14/EHS Příloha Dodatek 3 přílohy Dodatek 4 přílohy
Zvukové výstražné zařízení 93/30/EHS Příloha I a II Dodatek 1 přílohy I a II Dodatek 2 přílohy I a II
Ochranná zařízení bránící neoprávněnému použití 93/33/EHS Příloha I Dodatek 1 přílohy III Dodatek 2 přílohy III
Hmotnosti a rozměry 93/93/EHS Příloha Dodatek 1 přílohy Dodatek 2 přílohy
Maximální konstrukční rychlosti, maximální točivý moment a maximální netto výkon motoru 95/1/ES Příloha I a II Dodatek 2 přílohy I
Poddodatky přílohy II Dodatek 3 přílohy I
Poddodatky přílohy II
Konstrukční části a vlastnosti 97/24/ES Kapitoly 1 až 12 Dodatky příloh kapitol 1 až 12 Dodatky příloh kapitol 1 až 12 Kapitoly 1 až 12
Rychloměry 2000/7/ES Příloha Dodatek 1 přílohy Dodatek 2 přílohy
Snížení úrovně emisí znečišťujících látek 2002/51/ES
Místo pro montáž zadní registrační tabulky 2009/62/ES Příloha I Dodatek 1 přílohy I Dodatek 2 přílohy I
Montáž zařízení pro osvětlení a světelnou signalizaci 2009/67/ES Přílohy I až VI Dodatek 3 přílohy II až VI Dodatek 4 přílohy II až VI
Stojany 2009/78/ES Příloha I Dodatek 1 přílohy I Dodatek 2 přílohy I
Zádržná zařízení pro spolujezdce 2009/79/ES Příloha I Dodatek 1 přílohy I Dodatek 2 přílohy I
Označení ovladačů, sdělovačů a indikátorů 2009/80/ES Příloha I Dodatek 1 přílohy II Dodatek 2 přílohy II
Povinné značení 2009/139/ES Příloha I Dodatek 2 přílohy I Dodatek 3 přílohy I
Schvalování typu 2002/24/ES Příloha I Příloha II Příloha III Příloha V
Pro vozidla kategorie L platí příslušné předpisy Evropské unie, které se požadují k schválení harmonizovaného typu vozidla nebo k schvalování neharmonizovaného typu vozidla a které jsou uvedeny v příloze směrnice 2002/24/ES, ve znění pozdějších předpisů.
2. Pokud jsou na vozidle systémy, samostatné technické celky nebo konstrukční části, které nejsou uvedeny v příslušných předpisech Evropské unie nebo v mezinárodních smlouvách v oblasti schvalování technické způsobilosti, kterými je Česká republika vázána, musí být samy i jejich montáž na vozidlo schváleny a musí splňovat požadavky, které podle případu stanoví schvalovací orgán. To platí i v případech, kdy takové systémy, konstrukční části nebo samostatné technické celky jsou namontovány na vozidlo dodatečně.
Příloha č. 5 k vyhlášce č. 341/2014 Sb.

Příloha č. 2 k vyhlášce č. 341/2014 Sb.
Kategorie silničních a zvláštních vozidel
1. KATEGORIE L zahrnuje všechna dvoukolová a tříkolová motorová vozidla a čtyřkolky, tj. motorová vozidla se čtyřmi koly, ať se zdvojenými koly, nebo jiná, určená k používání na pozemních komunikacích a na konstrukční části nebo samostatné technické celky takových vozidel.
Tato směrnice se nevztahuje na tato vozidla
a) vozidla s maximální konstrukční rychlostí nepřekračující 6 km.h-1,
b) vozidla určená pro ovládání pěšími osobami,
c) vozidla určená pro používání tělesně postiženými osobami,
d) vozidla určená pro používání v soutěžích na pozemních komunikacích i v terénu,
e) vozidla určená především pro zábavní účely mimo pozemní komunikace, která mají souměrně uspořádaná kola s jedním kolem vpředu a dvěma koly vzadu,
f) jízdní kola s pedály, která jsou vybavena přídavným elektrickým motorem s maximálním trvalým výkonem 0,25 kW, jehož výkon je postupně snižován až do vyřazení motoru z činnosti, když vozidlo dosáhne rychlosti 25 km.h-1, nebo dříve, jestliže cyklista přestane šlapat.
1.1. Kategorie L1e: dvoukolové vozidlo (moped), s nejvyšší konstrukční rychlostí nepřekračující 45 km.h-1 a
- zdvihový objem nepřekračuje 50 cm3, jedná-li se o spalovací typ, nebo
- maximální trvalý jmenovitý výkon není vyšší než 4 kW, jedná-li se o elektrický motor.
1.2. Kategorie L2e: tříkolové vozidlo (moped), s nejvyšší konstrukční rychlostí nepřekračující 45 km.h-1 a
- zdvihový objem nepřekračuje 50 cm3, jedná-li se o zážehový typ, nebo
- maximální netto výkon nepřekračuje 4 kW, jedná-li se o jiné spalovací motory, nebo
- maximální trvalý jmenovitý výkon není vyšší než 4 kW, jedná-li se o elektrický motor.
1.3. Kategorie L3e: dvoukolové vozidlo (motocykl) bez postranního vozíku vybavené motorem, který má zdvihový objem větší než 50 cm3, jedná-li se o spalovací motor, nebo s nejvyšší konstrukční rychlostí vyšší než 45 km.h-1.
1.4. Kategorie L4e: dvoukolové vozidlo (motocykl) s postranního vozíku - vybavené motorem, který má zdvihový objem větší než 50 cm3, jedná-li se o spalovací motor, nebo s nejvyšší konstrukční rychlostí vyšší než 45 km.h-1.
1.5. Kategorie L5e: motorové tříkolky, tj. vozidla se třemi symetricky uspořádanými koly vybavená motorem, který má zdvihový objem větší než 50 cm3, jedná-li se o spalovací motor, nebo s nejvyšší konstrukční rychlosti vyšší než 45 km.h-1.
1.6. Kategorie L6e: lehké čtyřkolky, jejichž hmotnost v nenaloženém stavu není větší než 350 kg, , do níž se nezapočítává hmotnost baterií v případě elektrických vozidel; dále lehké čtyřkolky, jejichž nejvyšší konstrukční rychlost nepřekračuje 45 km.h-1 a
- jejichž zdvihový objem motoru nepřekračuje 50 cm3 u zážehových motorů nebo
- jejichž maximální netto výkon nepřekračuje 4 kW u elektrických motorů nebo
- maximální trvalý jmenovitý výkon není vyšší než 4 kW, jedná-li se o elektrický motor.
1.7. Kategorie L7e: čtyřkolky, jiné než kategorie L6e, jejichž hmotnost v nenaloženém stavu nepřekračuje 400 kg (550 kg u vozidel určených k přepravě zboží), do níž se nezapočítává hmotnost baterií v případě elektrických vozidel, a u nichž maximální netto výkon motoru nepřekračuje 15 kW.

10. Motorová vozidla, s výjimkou motocyklů a mopedů, musí být vybavena oděvním doplňkem s označením z retroreflexního materiálu podle jiného právního předpisu8).

11. Druhy lékárniček, jejich obsah a výbava a jejich použití podle druhů vozidel
a) Lékárnička pro motorová vozidla kategorie L (motolékárnička)
Zdravotnický materiál množství (ks)
a) Obvaz hotový s 1 polštářkem
(šíře nejméně 8 cm, savost nejméně 800g/m2) 1
b) Obvaz hotový s 2 polštářky
(šíře nejméně 8 cm, savost nejméně 800g/m2) 1
c) Šátek troj cípy (z netkaného) textilu
(délka stran nejméně 960 x 1360 x 960 mm) 1
d) Náplast s polštářkem
velikost 8 cm x 4 cm, minimální lepivost 2,5 N/cm) 3
e) Obinadlo škrtící pryžové (60 x 1250 mm) a 1
f) Rukavice pryžové (latexové) chirurgické v obalu 1
b) Lékárnička pro ostatní motorová vozidla (autolékárnička)

G) Technické požadavky na výbavu vozidel doplňkovými zařízeními:
1. Volný konec antény, která je delší než 1,40 m a která by přesahovala půdorysný průmět obrysu vozidla, s výjimkou výsuvných antén, musí být připevněn k vozidlu tak, aby anténa nepřesahovala půdorysný obrys vozidla. Antény musí z hlediska vnějších výčnělků splňovat požadavky předpisu EHK č. 26 buď samostatně jako konstrukční části nebo v rámci schválení celého vozidla podle tohoto předpisu.
2. Nosiče zavazadel apod., reklamní tabule, směrové tabulky, označení vozidel taxislužby, označení vozidel autoškoly a jiná zařízení, jimiž je vozidlo dodatečně vybaveno musí být spolehlivě přichyceny k vozidlu, nesmějí přesahovat půdorysný obrys vozidla s výjimkou zádi vozidla a nesmějí mít žádné hroty ani ostré hrany; vnější části včetně připevňovacích částí musí mít poloměr zakřivení nejméně 2,5 mm. Z této hodnoty poloměru zakřivení jsou možné výjimky podle ustanovení předpisu EHK č. 26. Nosiče zavazadel musí umožňovat spolehlivé upevnění přepravovaných předmětů. Upevnění nosiče včetně zavazadel spolehlivě odolává zpomalení v podélném směru nejméně o hodnotě 6 g. Nosiče zavazadel a nosiče lyží musí z hlediska vnějších výčnělků splňovat požadavky dle předpisu EHK č. 26 buď samostatně jako konstrukční části nebo v rámci schválení celého vozidla podle tohoto předpisu.
3. Úpravy a opravy zasklení vozidel, které mají za následek snížení světelné propustnosti, je možno provádět pouze při dodržení podmínek daných předpisem EHK č. 43 a musí být schváleny podle této přílohy vyhlášky. Vozidlo v zorném poli řidiče nesmí být vybaveno žádnými předměty, např. okrasné a upomínkové předměty, které by omezovaly výhled řidiče všemi směry, s výjimkou schválených označení určených k umístění na skla vozidla nebo označení či zařízení povinně umisťovaných podle jiných právních předpisů jako například funkční elektronické zařízení pro úhradu mýtného nebo platný kupón prokazující uhrazení časového poplatku. Ustanovení tohoto odstavce neplatí pro zadní skla vozidel kategorie M3. Výhled zadním sklem vozidla kategorie M1 může být částečně snížen schváleným příslušenstvím nebo přepravovanými předměty, avšak jen za podmínky, že je vozidlo vybaveno pravým vnějším zpětným zrcátkem schváleného typu. Výhled předním sklem u vozidel kategorie M3 může být částečně snížen vedle schválených označení určených k umístění na skla jen směrovou tabulkou. Provedení a umístění tabulek na vozidle musí být schváleno podle této přílohy vyhlášky.

MONTÁŽ SVĚTLOMETŮ lze stáhnout zde - směrnice: http://mezinarodni-predpisy.tuv-sud.cz/ ... -0067.html



http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2014-341#prilohy
Alois
Příspěvky: 1881
Registrován: 23 dub 2011, 00:08
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: STK 2016

Příspěvek od Alois »

Přehled směrnic, které pro motorky platí:

Technické požadavky na konstrukci vozidel kategorie L
1. Tabulka platných směrnic Evropské unie:
Položka Směrnice Evropské unie Harmonizované technické požadavky, rozsah a způsob ověření splnění harmonizovaných technických požadavků Rozsah a obsah dokumentace obsahující technické údaje o typu Vzor osvědčení o schválení typu Značka schválení typu
Měření tlaku vzduchu 86/217/EHS Příloha ---- ---- ----
Brzdové systémy 93/14/EHS Příloha Dodatek 3 přílohy Dodatek 4 přílohy
Zvukové výstražné zařízení 93/30/EHS Příloha I a II Dodatek 1 přílohy I a II Dodatek 2 přílohy I a II
Ochranná zařízení bránící neoprávněnému použití 93/33/EHS Příloha I Dodatek 1 přílohy III Dodatek 2 přílohy III
Hmotnosti a rozměry 93/93/EHS Příloha Dodatek 1 přílohy Dodatek 2 přílohy
Maximální konstrukční rychlosti, maximální točivý moment a maximální netto výkon motoru 95/1/ES Příloha I a II Dodatek 2 přílohy I
Poddodatky přílohy II Dodatek 3 přílohy I
Poddodatky přílohy II
Konstrukční části a vlastnosti 97/24/ES Kapitoly 1 až 12 Dodatky příloh kapitol 1 až 12 Dodatky příloh kapitol 1 až 12 Kapitoly 1 až 12
Rychloměry 2000/7/ES Příloha Dodatek 1 přílohy Dodatek 2 přílohy
Snížení úrovně emisí znečišťujících látek 2002/51/ES
Místo pro montáž zadní registrační tabulky 2009/62/ES Příloha I Dodatek 1 přílohy I Dodatek 2 přílohy I
Montáž zařízení pro osvětlení a světelnou signalizaci 2009/67/ES Přílohy I až VI Dodatek 3 přílohy II až VI Dodatek 4 přílohy II až VI
Stojany 2009/78/ES Příloha I Dodatek 1 přílohy I Dodatek 2 přílohy I
Zádržná zařízení pro spolujezdce 2009/79/ES Příloha I Dodatek 1 přílohy I Dodatek 2 přílohy I
Označení ovladačů, sdělovačů a indikátorů 2009/80/ES Příloha I Dodatek 1 přílohy II Dodatek 2 přílohy II
Povinné značení 2009/139/ES Příloha I Dodatek 2 přílohy I Dodatek 3 přílohy I
Schvalování typu 2002/24/ES Příloha I Příloha II Příloha III Příloha V
Pro vozidla kategorie L platí příslušné předpisy Evropské unie, které se požadují k schválení harmonizovaného typu vozidla nebo k schvalování neharmonizovaného typu vozidla a které jsou uvedeny v příloze směrnice 2002/24/ES, ve znění pozdějších předpisů.
2. Pokud jsou na vozidle systémy, samostatné technické celky nebo konstrukční části, které nejsou uvedeny v příslušných předpisech Evropské unie nebo v mezinárodních smlouvách v oblasti schvalování technické způsobilosti, kterými je Česká republika vázána, musí být samy i jejich montáž na vozidlo schváleny a musí splňovat požadavky, které podle případu stanoví schvalovací orgán. To platí i v případech, kdy takové systémy, konstrukční části nebo samostatné technické celky jsou namontovány na vozidlo dodatečně.

Tu je možné si najít směrnici a ve směrnici si přečíst, jak to má být.
Alois
Příspěvky: 1881
Registrován: 23 dub 2011, 00:08
Bydliště: OSTRAVA!!!

STK 2016-ORANŽOVÁ SVĚTLA

Příspěvek od Alois »

Zde je závazná informace přímo z Hondy Praha. Týká se předních obrysových světel oranžové barvy - svítících blinkrů - verze USA.


Nová oranžová obrysová světla (APL) pro modely EU
Změny v evropské legislativě



DISTRIBUCE: Dealer
Datum: 12-02-13

Model MODEL KÓD Modelový rok
Všechny Všechny Všechny Všechny


Poznámky

V evropské legislativě (EHK OSN) došlo ke změně ohledně obrysových světel pro motocykly. Tato změna umožňuje používat oranžová obrysová světla (APL) jako alternativu k současným bílým obrysovým světlům.

Od modelového roku 2013 budou některé motocykly v modelové řadě značky Honda vybavené tímto novým funkčním prvkem.

Informace o nových modelech

Prvním takto vybaveným motocyklem bude model CBR600RR roku 2013. Tento model je ve skutečnosti již na cestě k prodejcům.



Světla APL se také začnou používat na některých dalších nových i stávajících modelech.

Informace o systému APL

Legislativa: Předpis 53.01 komise EHK OSN, instalace osvětlení (motocykly), odstavec 6.6:

Stará verze:

6.6. Přední obrysové světlo.

6.6.1. Počet, jedno nebo dvě

V roce 2011 byl tento odstavec změněn na:

6.6. Přední obrysové světlo.

6.6.1. Počet, jedno nebo dvě, pokud má bílou barvu nebo dvě (jedno na každé straně), pokud má oranžovou barvu.

Konfigurace systému: tento systém se skládá ze současných součástí vozidla (světla ukazatelů směru, světlomet a koncové světlo). Nejsou použita žádná nová externí zařízení, pouze dojde ke změnám v soustavě obvodů a ve vnitřních součástech, a také bude aplikován způsob práce za účelem dosažení tohoto nového volitelného způsobu umístění světel.

Oranžová světla budou umístěna v současné poloze světel ukazatelů směru a v důsledku toho bude tato funkce obrysového osvětlení realizována prostřednictvím zařízení ukazatelů směru, přičemž bude zrušeno současné bílé obrysové světlo ve světlometu. Nedošlo k žádné změně na systému zadního obrysového osvětlení.



Obrázek 1 (vlevo): Současný systém obsahující 1. světlo ukazatele směru, 2. světlomet (dálkové a tlumené světlo) a 3. obrysové světlo.

Obrázek 2 (vpravo): Nový systém APL obsahující 1. světlo ukazatele směru + obrysové světlo a 2. světlomet (dálkové a tlumené světlo).

Ovládání systému: Obrysová světla budou mít nízkou intenzitu jasu. Po ZAPNUTÍ tlačítka ukazatelů směru zapne zařízení přední signalizace na zvolené straně světlo s vysokou intenzitou pro ukazatel směru, které bude fungovat přerušovaně, jak je to u světel ukazatelů směru obvyklé. Po VYPNUTÍ ukazatele směru bude potom nadále ZAPNUTÉ jen obrysové světlo s nízkou intenzitou. Během blikání světla ukazatele směru je obrysové světlo ZAPNUTÉ.

Důležité, dotazy zákazníků

Jelikož se jedná o novou konfiguraci pro Evropu a lidé nejsou vždy informováni o nejnovějších předpisech ohledně konstrukce vozidel, mohou být vysloveny pochybnosti o legálnosti tohoto systému.

V takovém případě poukažte prosím na změny v předpisech 53.01 komise EHK OSN.

Pokud se tím problém nevyřeší, neváhejte kontaktovat Vaší místní prodejní kancelář společnosti Honda.
Alois
Příspěvky: 1881
Registrován: 23 dub 2011, 00:08
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: STK 2016

Příspěvek od Alois »

A zde je spousta informací:

http://www.stkinfo.cz
Alois
Příspěvky: 1881
Registrován: 23 dub 2011, 00:08
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: STK 2016 - MOJE ZKUŠENOST

Příspěvek od Alois »

Už mám vlastní zkušenost s STK na Viragu 1100 a Dragstaru 1100. Letos se to nějak sešlo. Auta (3) jsem vozil ke známému, který pracuje na STK. Jede s ním do práce a udělá STK - nic sice neodpustí, ale nemusím hodiny čekat ve frontě.

Léta jsem jezdil i s auty do Bílovce, ale letos díky hrozným frontám jsem se na ně vykašlal a jel k Makru. V tamním STK to valí ve 2 proudech, takže fronta je velká, ale ubývá to. Byl jsem asi 8-mý a čekal jsem cca hodinu, možná ani ne. Motorky tam jedou do protisměru a volají s přilehlého parkoviště.
Velice příjemná zkušenost je, že před prohlídkou přijde technik, koukne a řekne, co a jak. Pak zavolají a vjede se do haly mezi auta a oni fotí, kontrolují např. světla, blinkry, brzdy na omak atd. Vše v klidu a pohodě. Zřejmě mají nějakou stanovenou dobu na prohlídku, protože se pak stojí a čeká na čas.
S Viragem r.v. 1992 žádný problém, tam se do roku 2002 homologační prvky nekontrolují např. výfuky atd. U DG to bylo horší. Zapomněl jsem se připravit a ani origo killery do výfuků nenamontoval, jako to dělám obvykle. Zaparkoval jsem a přišel technik a říká: Stínítka z blinkrů a kšilty ze světel pryč, na blatníku jaguár nemá co dělat, předkopy, pokud se sklápějí, nevadí, ostatní OK. Takže jsem na místě vše demontoval, jaguára zakryl ochrannou molitanovou izolací, nalepil doma stopku - bo ji nemám kam dát, odpojil přídavné brzdové světla a potichounku vyrazil do haly téměř na volnoběh. Výfuky jsou homologované s Ečkem. Vše se vyzkoušelo, nafotilo a počkalo na čas a jel jsem domů. Vedoucí STK se mi omlouval za komplikace, ale měl pravdu. Na blinkrech jsem měl namnotované takové ozdoby, které snižovaly viditelnost a už jsem je nemontoval zpět. Blinkr a světla musí být vidět. Cena 590,-Kč, slušnost a pohoda. Doporučuji.
vahon
Příspěvky: 87
Registrován: 24 dub 2011, 17:55

Re: STK 2016

Příspěvek od vahon »

Zdravím , moje zkušenost z stk je neblahá. Musel jsem vše demontovat a udělat z toho tuctovou motorku.Potom to bez všech těch parádiček prošlo. Přeju hodně zdaru a pevné nervy na STK.
Odpovědět